Mulancholy Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Forloveden min mener det er en unodvendig utgift. Eg veit ikkje heilt kva eg syntest. Tror nok det kan vere lurt aa ha en som har traaden i kjoreplanen og slikt. Har egentlig lyst at det skal bli en koselig og avslappa feiring der kjoreplanen ikkje er saa viktig. Men vil jo ikkje heller at folk skal kjede seg...
happiest Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 Jeg har vært i bryllup for toastmasteren kommer med tåpelige vitser og kommentarer..så da er det ikke verdt det. Men hvis dere kjenner en som kan passe til det, så kan dere jo spørre? Kanskje dere heller kan gi en gave til personen i stedet for å betale en?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 Vi spurte en fetter om han kunne være. Han var veldig giret på dette. Bryllupet ble flott, og han styrte dagen med små morsomheter, men dro det aldri for langt. Han holdt heller aldri på for lenge. Han forventet ikke betaling, men vi gav en gave i etterkant som takk for hjelpen. Har vært i andre bryllup hvor det som blir hengende igjen som det klareste minnet fra bryllupsfesten var toastmasteren og de uendelige tørre vitsene. I det ene bryllupet var det lagt opp tett program, og hver gang vi var kommet inn i en samtale med de andre gjestene så var pausen over.. Anonym poster: 4513790f319c53d61132480490c8d56f
Gjest Ahs Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Toastmasteren er kjempeviktig! Rollen holder styr på tiden (så middagen ikke blir så langtekkelig for gjestene) og introduserer talere (trenger ikke bruke vitser!) i riktig rekkefølge. En toastmaster skal være synlig men ikke gjøre så mye ut av seg selv at det er toastmasterens vitser gjestene husker fra bryllupet. Derfor må man finne en som passer og kan fylle den rollen på en god måte. For at programmet ikke skal bli for tett og trang slik at gjestene ikke rekker å snakke sammen, er det viktig at alle talere vet at de ikke skal holde på lenger enn et par minutter, og at man holder antall talere til et minimum. I alle bryllup jeg har vært har toastmasteren gjort en fabelaktig jobb, men hatt sine ulike kreative løsninger på oppdraget. 3
Charlie28 Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 jeg vil si at det er ganske viktig, men dere må jo ikke leie en. dere kan jo finne frem til en dere kjenner og bruke h*n? Litt greit å ha noen som kan styre skipet slik at dagen går litt etter planen, og at talene ikke blir altfor laaange....
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 Viktig at dette er en person med struktur og orden! Ikke minst evnen til å være tydelig og omgjengelig. Min fars onkel er helt genial til å være toastmaster, så da ba vi han og kona:) Vips saken løst. Han var kjempeglad for å bli spurt og for at de fikk være med i bryllup! En kjedelig toastmaster kan virkelig være drepen...... Anonym poster: 73a0e155709b946fd406a7d239261bd3
Arkivskap Skrevet 14. april 2013 #7 Skrevet 14. april 2013 Er det vanlig å leie egen toastmaster? Altså bruke en man ikke kjenner?
Rosa Sitron Skrevet 14. april 2013 #8 Skrevet 14. april 2013 Er det vanlig å leie egen toastmaster? Altså bruke en man ikke kjenner? Det lurte jeg på og.
Petalouda Skrevet 14. april 2013 #9 Skrevet 14. april 2013 har aldri hørt om innleid toastmaster, med mindre det har vært snakk om en kjendis (Tommy STeine, Harald Rønneberg ovs) vi skal ikke ha toastmaster i det hele tatt, vi gjør jobben selv
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #10 Skrevet 14. april 2013 Det kommer veldig an på type og størrelsen på bryllupet, tenker jeg. Er det uformelt med få talere som ikke prater i evigheter, så er det greit. Er det mer formelt eller relativt stort, så kan det være veldig fint med en som sitter med oversikt og som kan informere litt. - introdusere talere ("nå vil brudens forlover gjerne si noen ord!") - passe på at alle taler i riktig rekkefølge, til riktig tid, holder seg til tidsskjema (slitsomt hvis skravlesyke tante Agda ikke helt kjenner sin plass og bare mååå holde den halvtimes lange talen sin før brudens far har fått sagt noe, og gjerne rett etter servering sånn at alles mat blir kald. Det er også kjipt om ev. kaffegjester må vente alene i naborommet fordi folk aldri blir ferdige) - informere (nå er det 15 min pause, toalettene er ned trappa, neste rett er sjokoladefondant, etc.) - være underholdende og hyggelig. Ikke nødvendigvis så morsom, men kunne lage en rød tråd. - holde styr på ting, slik at brudeparet slipper (om de ønsker det. Veldig hyggelig med brudepar som prater mye selv, men mange ønsker også å kunne lene seg tilbake og slappe av litt under middagen. Man har vel i grunnen nok å tenke på og ordne den dagen uansett.) Å leie toastmaster synes jeg er litt rart. De fleste kjenner noen som kan egne seg og som liker slike oppdrag. Vi synes ihvertfall det er mye hyggeligere å ha en toastmaster som kjenner oss. Litt utgifter blir det jo (vi gir en flaske skikkelig god vin og litt annet stas som takk for hjelpen), men jeg tror nok det er noe de fleste gjestene setter pris på. Så lenge toastmasteren ikke er forferdelig, selvsagt Anonym poster: 7bc792379d417f73ae5e3dd2d0289f2b 1
Pearl2.0 Skrevet 14. april 2013 #11 Skrevet 14. april 2013 Toastmasteren er kjempeviktig! Rollen holder styr på tiden (så middagen ikke blir så langtekkelig for gjestene) og introduserer talere (trenger ikke bruke vitser!) i riktig rekkefølge. En toastmaster skal være synlig men ikke gjøre så mye ut av seg selv at det er toastmasterens vitser gjestene husker fra bryllupet. Derfor må man finne en som passer og kan fylle den rollen på en god måte. For at programmet ikke skal bli for tett og trang slik at gjestene ikke rekker å snakke sammen, er det viktig at alle talere vet at de ikke skal holde på lenger enn et par minutter, og at man holder antall talere til et minimum. I alle bryllup jeg har vært har toastmasteren gjort en fabelaktig jobb, men hatt sine ulike kreative løsninger på oppdraget. Signerer denne Det er greit at noen har kontroll på kjøreplanen, talere, mat og slikt. Pluss at det kan være greit for gjestene å vite noenlunde hva som skal skje. 1
Montefalco Skrevet 14. april 2013 #12 Skrevet 14. april 2013 Toastmaster er viktig, men det er helt meningsløst å leie en. Å bli spurt om å være toastmaster i et bryllup er en ære, og det er sikkert mange av gjestene som ønsker å bli spurt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #13 Skrevet 14. april 2013 Det kommer helt an på bryllupet. Vi har ikke noe behov for toastmaster i vårt bryllup ihvertfall. Anonym poster: a0dd5ed65556a163f1f9f96ff4c9edb2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #14 Skrevet 14. april 2013 Det kommer helt an på bryllupet. Vi har ikke noe behov for toastmaster i vårt bryllup ihvertfall. Anonym poster: a0dd5ed65556a163f1f9f96ff4c9edb2 Hva slags bryllup har dere da? Ikke at jeg tviler på det du sier altså, jeg vurderte leeng for og mot for vårt eget bryllup og synes det er kjekt å høre andres vurderinger. Anonym poster: 7bc792379d417f73ae5e3dd2d0289f2b
Gjest navnelapp Skrevet 14. april 2013 #15 Skrevet 14. april 2013 Vi hadde 110 til bords, og vi gjorde mange ting på litt utradisjonelle måtar, så vi trengte kjøkemeister ganske enkelt for å forklare folk kva som skulle skje gjennom kvelden. Vi spurte ein av våre mest slagferdige og oppegåande vennar, og det gjekk strålande. Vi spurte også vår mest ryddige og rolege venninne om å ha regi rundt seremonien, og det var gull, i og med at enkelte av dei viktigaste gjestane (min far og mannens foreldre samt brudepikene) vart forsinka pga. trafikk, og dermed vart vielsen forsinka også. Det var veldig greitt at vi slapp å gå fram og seie at vi er forsinka, men ingen har trekt seg og alt ordnar seg.
Moderfavn Skrevet 15. april 2013 #16 Skrevet 15. april 2013 Hos oss ville det bare ha blitt rart med toastmaster. Det bittelille det er å holde styr på går egentlig av seg selv.
Aomame Skrevet 15. april 2013 #17 Skrevet 15. april 2013 Jeg synes toastmaster er viktig for å sørge for noenlunde orden. Men å leie inn toastmaster til bryllup eller andre personlige fester er en greie jeg ikke har hørt om eller opplevd utenfor KG. Vi har spurt et familiemedlem om å gjøre jobben, og vedkommende gleder seg til det
Petalouda Skrevet 15. april 2013 #18 Skrevet 15. april 2013 - vi blir bare trettiseks til bords, og skal ikke ha så mange talere. Hadde vi blitt hundre og hatt det stort hadde vi også hatt toastmaster
Evie Skrevet 15. april 2013 #19 Skrevet 15. april 2013 Det er viktig å ha toastmaster. Det er jo en rekkefølge man skal tale i i et bryllup. Det vil være svært ubehagelig for gjestene om de tråkker i salaten taler før de egentlig skal. Man slipper også unødvendig venting.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #20 Skrevet 15. april 2013 Hva slags bryllup har dere da? Ikke at jeg tviler på det du sier altså, jeg vurderte leeng for og mot for vårt eget bryllup og synes det er kjekt å høre andres vurderinger. Anonym poster: 7bc792379d417f73ae5e3dd2d0289f2b 50 gjester. Lokalet står for alt, borddekking, servering, matlaging, servitører, bartender og rydding. Skal kun ha en tale. Så vi har ikke noe behov for toastmaster. Anonym poster: a0dd5ed65556a163f1f9f96ff4c9edb2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå