Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg elsker pitabrød! Har fått helt dilla på dem :oops:

HAr noen noen tips til hva de kan fylles med? Blir litt ensformig i lengden med løvbiff og blandet salat..

Gjest lmari
Skrevet

Tacofyll er veldig godt. Kjører samme tilbehør som til vanlig taco, rett og slett.

Og så kylling salat!! Eller bare kyllingfilet i biter.

Skrevet

Jeg kan spise det til frokost eller lunsj også jeg..

Varmer det i brødristeren..

Har i f.eks smør/smørost, hvitost og paprika

Mhm....

Eller bare salat og dressing

eller salat og kjøttdeig/strimletkjøtt/kylling,

grillet/filet/gryteretter....

Skrevet

Min pita-faviritt:

Del en kyllingfilet pr person i strimler/biter.

Stek dem i panne og krydre godt med det du liker.

Til sett paprika og løk i strimler og skivede champignoner (eller noe annet du liker).

Legg blandingen i på bakepapir i en sirkel, like stor som pitabrødet

Strø revet ost over (gjerne en ost med litt smak).

Sett stekeplaten inn i ovenen til osten har smeltet (legg inn pitabrødene like før det er ferdig.

Åpne pitabrødet og legg inn den gratinerte kyllingen.

Serveres med rømme, salat og gjerne litt salsa eller annen saus.

Skrevet

Lag en tunfisksalat og fyll pitabrødene med det! yum.

Skrevet

Svinekjøtt i strimler, godt krydret med grillkrydder og oregano, rødløk, potetbåter og hvitløksdressing. Pleier å steke pitabrødet i en panne med godt oppvarmet olivenolje, da holder de seg myke :wink:

Skrevet

Det der hørtes godt ut Lea, det må prøves!

Vi har stort sett brukt pitabrød til "taco-ting", og jeg har også spist dem til frokost endel. De er så gode!!!

Gjest Skrållan - ikke innlogget
Skrevet

Bruker ofte Toro Wrap marinade+dressing jeg, men dropper 'wrapen' og bruker pitabrød i stedet! Da særlig den indiske og greske. Indisk-marinert kylling i strimler, agurk, rødløk, lime - inn i pita! Den greske krydderblandingen har jeg blandet med lammekjøttdeig og stekt opp, tomat, agurk, rødløk, oliven og fetaost - inn i pita! Mmmm!

Synes særlig den grove hatting pita'en er god...

Skrevet

Kebab. Bor du nærme sverige finnes det kjempe godt kebakjøtt der. Men ellers er det bare å slice svinekjøtt eller oksekjøtt og marinere med det. Ha oppi pitabrødet med salat og dressing. NAM

Skrevet

* bolognese kjøttsaus + salat

* lammekjøtt (gjerne rester av stek) stekt i biter med paprikapulver, hvitløkspulver, oregano, koriander, chili og spisskummen. Fylles i brødet med salat, bønnespirer, tomat og ønsket dressing

* rensede reker blandes med ½ agurk i terninger, 2 dl rømme, 1 eple i terninger, 2 ss chilisaus og litt cayenneepper. Fylles i brødet med salat og litt sitronsaft + dill.

Gjest gjest1
Skrevet

Varme fiskekaker, nydelig i pitabrød med salat.

Skrevet

Jeg bruker dem også som pizzabunner til små porsjonspizzaer. Enkelt og greit dersom du ikke gidder å lage bunnen fra scratch...slik som meg...

:oops:

(må presisere at jeg lager bunner av og til også da...) :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...