Gå til innhold

Barnevakt på kveldstid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er alene med datteren min på 2 år. Jeg skal begynne og studere i en større by til høsten. Jeg har et par venner i byen jeg skal studere i, men nettverket er ikke så veldig stort. Jeg har så klart lyst til og tilbringe mest mulig tid med datteren min, men vet at jeg kommer til og trenge en form for avlastning sånn at jeg kan f.eks være med på aktiviteter med linjeforeningen, jobbe på kveldstid, kanskje dra en tur på byen, skape et større nettverk osv, eller rett og slett bare få en kveld alene for meg selv.

Nettverket mitt i denne byen er som sagt ikke så stort, og jeg liker ikke tanken på og skulle "mase" på de få vennene jeg har om og være barnevakt, og jeg ser ikke for meg at avlastningshjem er så lett og få til.

Det jeg lurer på er kanskje å sette opp en annonse på skolen, lokalbutikken etc. der jeg skriver at jeg er ute etter en person eller et par som har fritid på kveldene som kunne tenke seg og bli en slags betalt barnevakt på kveldstid. Da slipper jeg eventuelt dette med å ringe rundt til de få vennene, og da kan jeg også finne på ting med de vennene noen ganger. Jeg vil så klart bli godt kjent med den eventuelle barnevakten først.

Virker dette som en god løsning? Er det noen som har erfaring med en slik type ordning?

Jeg er ikke ute etter kvasse meldinger om at jeg er en dårlig mor osv. Jeg vet bare at jeg kommer til og trenge litt avlastning en gang i blant, jeg er bare et menneske. Jeg kommer så klart ikke til og "dumpe" ungen der hele tiden.

Anonym poster: 1cb6c48219a380809dd02d88a9ef78b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en god plan...

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en god plan...

Jepp.

Hve med lokal vdg?

Mange ungdommer som gjerne vil tjene litt penger der :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er lokal vdg?

ts

Skrevet

Hva er lokal vdg?

ts

Beklager! Videregående skole :)

AnonymBruker
Skrevet

Beklager! Videregående skole :)

åja! hehe :laugh:

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, og ser for meg at jeg gjerne kunne hatt noen å "bytte med". F.eks. en annen alenemor med et barn eller to som jeg kunne passe en helg innimellom mot at hun tok mitt innimellom. Du kunne jo hengt opp en lapp på studiestedet ditt og spurt etter noe slikt?

Og det er klart ingen skal tenke negativt om deg fordi du trenger avlastning.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, og ser for meg at jeg gjerne kunne hatt noen å "bytte med". F.eks. en annen alenemor med et barn eller to som jeg kunne passe en helg innimellom mot at hun tok mitt innimellom. Du kunne jo hengt opp en lapp på studiestedet ditt og spurt etter noe slikt?

Det var lurt!

Helsestasjon kan kanskje koble?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er lokal vdg?

ts

heter VGS ;)

Anonym poster: 70d93c47e01893b8ca4102e2165a44ba

Skrevet

heter VGS ;)

Anonym poster: 70d93c47e01893b8ca4102e2165a44ba

Ja, vet.

Skrev feil :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja! det var kjempelurt! :laugh: takk

ts

Skrevet

Hvis det er en ungdomsklubb i bydelen /kommunen ville jeg kontaktet lederen hvis du ikke når frem andre steder som er foreslått i tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken by er det snakk om? Jeg er pedagogikkstudent, begynner på mitt 3.år til høsten. Kunne godt tenkt meg å være barnevakt innimellom :)

Anonym poster: 3f263d2c7e98bb0294cd6a87564734e2

Gjest Gladjente
Skrevet

Hvilken by er det snakk om ?

Jeg er sykepleiestudent og er veldig glad i barn. Jeg kunne godt tenkt meg å sitte barnevakt i blandt :)

AnonymBruker
Skrevet

På studentbyene er det familieleiligheter, hvor enslige forsørgere har fortrinnsrett. Min erfaring fra Trondheim er at det blir et unikt miljø her, man blir venner og man passer hverandres barn ved behov.

Anonym poster: 73dd1a271878761ef5c1ce0644fb2bcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...