Susa Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Jeg skal lage skillingsboller i morgen tidlig. Lurte derfor på å sette deigen ikveld. Men jeg skal ha i smelta smør, og blander jeg det med kald melk, vil den jo smøret klumpe seg? Og hva er best? Sette deigen til heving i en stor bolle på benken, eller i kjøleskapet? Tror jeg må sette deigen rundt 20 ikveld, og bake den ut ca 7-8 i morgen.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #2 Skrevet 14. april 2013 Jeg skal lage skillingsboller i morgen tidlig. Lurte derfor på å sette deigen ikveld. Men jeg skal ha i smelta smør, og blander jeg det med kald melk, vil den jo smøret klumpe seg? Og hva er best? Sette deigen til heving i en stor bolle på benken, eller i kjøleskapet? Tror jeg må sette deigen rundt 20 ikveld, og bake den ut ca 7-8 i morgen. Siden gjær trenger varme for å heve, så kan du ikke heve den i kjøleskapet. det du kan gjøre er å sette deigen, heve den og trille dem ut i kveld. Så setter du den ett sted det ikke er så varmt, men heller ikke kaldt (en kjeller om du har). I morgen så tar du de frem i romtemp og lar de heve for andre gang, så steke. Anonym poster: 728748123d11cab10dcb0bdf81712ea3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #3 Skrevet 14. april 2013 Jeg har hevet foccacia i kjøleskap over natta en gang. Det gikk helt fint. Mener å huske jeg lot den heve på benken i en time før jeg satt den i kjøleskapet.. Anonym poster: 8c500804166dd43d8e03d39eee9cf880
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 det går kjempefint å heve den i kjøleskap.Bruk halvparten av gjær som står i oppskiften og bruk kun kalde ingredienser.Smøret du skal ha i ville eg hatt romtemperert og hatt i helt til slutt.Er ikke nødvendig å heve på benk eller noe før du har det i kjøleskap. Anonym poster: 9adaeb3e60c0395f5af00792d4415f32
Brunhilde Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Jeg ville gjort som AB over her, eventuelt smuldret mel og smør og så tilsatt alle de andre ingrediensene (kalde). Det bør gå helt fint! Fersk gjær trenger ikke varme for å heve, det tar bare lenger tid når det er kaldt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå