Gå til innhold

Toåringen er blitt så ekstremt mammadalt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter pappapermen for ett år siden har jenta vår egentlig vært en pappadalt. Men de siste par månedene har det snudd noe voldsomt, hun er mer mammadalt enn hun noengang var pappadalt. Mamma skal gjøre ALT og hun klamrer seg til meg når pappa prøver å stå opp med henne o.l. (Hun pleier å komme inn i senga vår om morgenen.)

Er dette en fase tro? Jeg er høygravid og når jeg tenker meg om så begynte magen å vise skikkelig rundt samme tiden. Jeg er også sykemeldt og dermed mest hjemme pluss at hun var en del syk i januar. Er jo ekstra tungt for meg at hun er så mammadalt nå når hverdagen i seg selv er mye tyngre for meg i tillegg er jeg litt redd for at det kommer til å skape ekstra mye sjalusi når babyen kommer.

Noen som har noen tanker og erfaringer å komme med?

Anonym poster: 0f03ab7242d7847b9c464c1ee0a3d52a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, så tungt for deg? Du har da valgt å få barn og da må du tilfredsstille barnets behov. Hun har behov for å være nær deg nå og det må du bare ta på alvor. Var du ikke forberedt godt nok, kanskje?

Anonym poster: b8f87cd234d380a43855e441478f1288

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ekstra tungt for meg akkurat nå som høygravid med bekkenløsning og diverse, noe som igjen fører til at det blir vanskeligere for meg å gi henne det hun trenger. Det var ikke et "stakkars meg som har en klengete unge og det er så tungt for meg"-innlegg, jeg forklarte situasjonen og vil gjerne ha innspill.

Jeg er forberedt og klar og gjør mitt beste, men er det ikke lov å syns at ting er tungt og ikke være supermamma 24/7?

Ts

Gjest pysepusen
Skrevet

Sånn er det her også og jeg tenker det er naturlig siden jeg er så dårlig som jeg er. Over natta var det pappaen som måtte fikse alt. Her bruker jeg all den tiden jeg er i god form med ham. Vi tegner, leser bøker, pusler og gjør andre rolige altiviteter. Det handler nok om at han savner at mamma er som hun var før, tenker jeg. Også har vi begynt å prate om denne babyen inni magen. Det er han lite interessert i få seg ;)

Det er rett og slett mye som skjer i livet hans, og vi legger til rette så godt vi kan for at han skal ha det godt. Men - han får ikke viljen sin om han vil at mamma skal gjøre en ting som pappa er på vei for å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også gravid. Har vært dårlig i flere mnd og sønnen på 2 er nå så pappadalt at det gjør litt vondt i mammahjertet ;-) Han henvendte seg heller til pappa da jeg ikke var i form og var sengeliggende... Det var jo ingenting å hente hos meg!

Så hvis du faktisk sier at: mamma kan ikke, mamma må ligge ol så går det nok av seg selv... Tenk på deg selv og sett litt begrensninger så du får slappet av. Få pappaen til å finne på ting med barnet, bare de to (lekeplass, badeland, lekeland ol). Gjerne ute av huset så du ikke er der.

Når jeg tenker på fødsel og barseltid syns jeg egentlig det er greit at han er så pappadalt nå. Da blir det ikke så stor overgang når jeg kommer til å bruke mye tid på babyen...

Anonym poster: f372a02ad15957000d0f94328bf6bab0

• Liker 1
Skrevet

Det går nokk over.. bare be pappan om og gjøre litt mere for henne en periode, at du er litt mer i bakgrunn? kansje det hjelper? så hun kansje går litt mer til pappan tenker jeg da? går hun i Bhg? kansje dem har noen tipps der? hvordan går det med henting og levering?

AnonymBruker
Skrevet

Pappaen jobber mye ettermiddager, så vi er ekstra mye sammen, noe som nok også gjør sitt for at hun søker mer til meg. Men vi er bare nødt til å sette hardt mot hardt og si at pappa SKAL gjøre det og det når han først er hjemme, ellers kommer jeg til å slite meg ut. Totalt er det uansett jeg som gjør mest siden jeg gjør alt når han er på jobb og vi deler på det når han er hjemme. Jeg syns egentlig det er koselig at hun er mammadalt igjen da, siden det var sår for meg at hun foretrakk pappaen etter pappapermen, men det gjør det ekstra sårt å "tvinge" henne til å bli med pappa når hun egentlig vil til meg.

Hun går i barnehagen ja, henting og levering er null problem. Der er vi enige om at pappaen henter og bringer når han er hjemme siden hun tuller mye når hun hentes, er mer opptatt av å leke og løpe rundt og har det egentlig for travelt til å gå hjem ;)

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...