Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bestevenninne som jeg har kjent i over 15 år, det har alltid vært oss to, vi har alltid vært som erteris, bodd hos hverandre gjennom hele barneskole, ungskole, vgs. Vi bodde sammen i 2 år i en leilighet, før jeg kjøpte min egen leilighet sammen med kjæresten min. Nå bor hun med en annen venninne som vi har kjent i rundt to-tre år.

Problemet er at den andre venninnen prøver å konkurrere med meg om å være best venninne med min bestevenninne. Jeg synes det er utrolig slitsomt, hun forteller meg hele tiden historier jeg vet om bestevenninnen min, historier jeg har vært med på, klenger seg på familien, gjør alt for å være en bedre venninne enn meg. Det er forsåvidt greit, at hun prøver, selvom det er slitsomt. Det jeg blir lei meg for er at det virker som bestevenninnen min anser denne jenta som en bedre venninne enn meg. Hun inviterer henne til alle slags ting fremfor meg. Hun inviterer kjæresten hennes og jenta, aldri meg. Jeg tar masse kontakt, inviterer henne med hit og dit, men det passer aldri.

Spørsmålet er om jeg bare skal la det ligge og la det gå sin gang, føler jeg blir litt tappet for energi av å konstant frykte for å "miste" min bestevenninne, som jeg er så ufattelig glad i og det er jo sårt at hun hele tiden prioriterer den andre venninnen/venninnene fremfor meg. Det som også er sårende er at jeg ser de spesielt de to gjøre ting sammen på fritiden som hun aldri ville gjøre med meg da vi bodde sammen, f eks, gå turer, trene sammen osv.

Hva synes dere jeg burde gjøre? Bare la det gå sin gang eller fortsette å ta like mye kontakt?

Anonym poster: bf031120987e0b57e2fa849ed72ebb77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at du er den eneste av dere tre som har kjæreste? Kan det være noe av grunnen til at hun blir invitert?

Anonym poster: 42c6c26cc8d28d5e134b378d4de284f8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det på en måte er naturlig at dette skjer siden de to bor sammen. Selvsagt trist for deg men bestevenninna di klarer neppe å se hva som skjer selv, hun har det jo bra. Kanskje du skal invitere henne på besøk til deg, alene selvsagt, og ta dette opp med henne, at du føler at du mister henne og syns det er trist. Kanskje hun ser greia og inviterer deg med igjen. Men så lenge hun bor sammen med ei annen venninne så blir nok denne venninnen til å gå litt foran alle andre som hun ikke bor sammen med.

Anonym poster: 0d766dc94f20649af8a344be5811016f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde prøvd å snakke med bestevenninnen. De bør man jo kunne snakke med det meste om, særlig noe som har slik innvirkning på forholdet. Bare forklar hvordan du opplever det, uten å være anklagende. Det kan enten føre dere nærmere hverandre, eller det kan bekrefte at de er nærere nå. Men da får du i hvert fall en avklaring, og du får gjort henne bevisst på hvordan relasjonen til hun andre påvirker deg,

Har opplevd det samme selv, det er forferdelig vondt, vi vokste fra hverandre. Hun valgte å prioritere en hel vennegjeng fremfor meg, samtidig som jeg begynte å stille litt mer krav til hva slags forhold jeg ønsket. Og jeg ønsket ikke en venninne som prioriterte alt og alle foran meg, Vendepunktet kom en dag hun kontaktet meg og spurte om hun kunne komme innom, for hun var i området der jeg bodde. Ikke for å besøke meg, men fordi det REGNET...

Anonym poster: 7c61c5ad8a06621e6799ed1db08121f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...