AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #1 Skrevet 14. april 2013 Da jeg var 14-15 år begynte jeg på (det som muligens er) en serie for ungdom, vet det var minst to bøker, for jeg begynte på den andre, men klarte av en eller annen grunn aldri å lese den ferdig. Og jeg kan for alt i verden ikke huske hva de het... Håper noen her kan hjelpe meg. De ble skrevet før 2006 Tror ikke de er norske, jenten hadde et spesielt navn så vidt jeg kan huske Fantsy/adventure Det handlet om en jente som må ha vært 12-15 år, omtrent Kom fra en rik, viktig familie, muligens kongefamilien I begynnelsen av bøken rømmer hun fra slottet (?) fordi at noen prøver å drepe henne (tror det hadde noe med at hun var blitt tenåring og kommet i puberteten å gjøre) Tror hun rømte med en venn eller noen som hadde arbeidet for/kjent familien lenge Magi/mørke krefter Tror det var noe med en ravn (men det kan det være jeg innbiller meg) eller et annet dyr Ikke så mye å gå på altså, men håper noen andre her har lest dem og husker hva de heter… Anonym poster: 3f631d8ec708177dc79d41ce8b6770ae
Lirael Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Sikkert litt sent å svare, men det er vel ikke Philip Pullman sin dark materials trilogi du leter etter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå