Gå til innhold

Spørsmål til dere som er blitt gravide med infertilitet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) jeg er en jente på 21 år som ikke kan få barn på dem naturlige måten, pga en svært skjelden sykdom som liten, som gjør at jeg har nedsatt fertilitet. Legen sa at jeg har en stor sjangse får å bli gravid med infertilitet. Eneste som gjennstår er at gutten min må skjekke seg, hvis alt er bra med han, noe som vi er sikker på at det er. Så skal vi fort som mulig begynne med prosessen :) så siden legen sa at det ikke skulle være noe problem får at jeg ikke skulle bli gravid med infertilitet, så da har jeg noen spørsmål til dere som har blitt gravide med infertilitet, måtte dere gå igjennom mange runder, eller blir mange gravide på første fårsøk ? åssen fungerer det ? hvordan opplevde dere det ?

Beklager hvis jeg spør dere om noen dumme spørsmål. Men vet ikke så mye om dette, så er den en stund til jeg skal tilbake til legen, så tenkte jeg kunne spørre her :) er utrolig spent å håper at jeg blir gravid snart :)

Anonym poster: 09dbe6f9404c2f25388a4e3a87d69c7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke formuleringen "gravid med infertilitet". Hva mener du?

Anonym poster: 33aee4f1df77c01535301ee400783da5

Skrevet

Inferilitet betyr jo ufrivillig barnløs (eller noe slikt). Vist du sier at du er inferitil så ville jeg tolket deg som steril.

Du må nesten fortelle hvilken sykdom det er, for det finnes mange grunner til at man kan ende opp som steril.

Jeg ble stemplet som steril, og etter 4 år med samme partner uten prevansjon så trodde jeg selvfølgelig på det. Helt til den dagen jeg plutselig var blitt gravid :P Jeg var diagnostisert med endometriose.

Skrevet

Er man infertil kan man ikke bli gravid. Infertil = ikke fruktbar.

Jeg regner med at legen sa du hadde nedsatt fruktbarhet. Kanskje du har noe arrvev? Kanskje fjernet en eggstokk? I og med at du skriver du ikke kan få barn på den naturlige måten regner jeg med at det er gjort noe med egglederne, men at eggstokker og livmor er i orden. Da må man få hjelp av prøverør.

Skriv litt mer om hva problemet er, så får du sikkert bedre svar på hva som nå venter deg. :)

Skrevet

Trur ts blandar begrepene her, og snakkar om prøverør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...