Gå til innhold

Hva er akseptable Facebook-profilbilder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest så mye her på forumet om hvilke statuser som er "godkjent" og ikke på Facebook. Hva man skal skrive og ikke.

Så da lurer jeg på; Hvilke Facebook profilbilder er OK? Er kløft OK så lenge man ikke har pusha puppene opp til halsen? Er det greit med bilder der man holder alkohol i hånden? Er det greit med bilder av barna eller hunden?

Anonym poster: cd221d8f5b2eb7805d867e67276f12a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som får flest likes er vel de som har pusha kløfta. Men det er vel ikke likes for kløfta man egentlig vil ha? Legg ut de bildene du selv vil ha og som du synes er fine. Er de for drøye får du fort nok høre det.

Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Kløft er tøft. ;) Altså, jeg synes det kan bli litt mye med profilbilder med sånne unaturlige poseringer med tydelige seksuelle undertoner, der formålet ganske tydelig kun er å vise kløfta til alle på Facebook, men hvis noen bare tilfeldigvis viser litt kløft på et bilde så reagerer jeg ikke på det! Her synes jeg det er forskjell på f.eks. feriebilde med bikini og en posering foran speilet i bikini, der man nærmest presser puppene opp i kameraet. Det er ikke det at jeg ikke tåler å se en kløft eller en kropp, altså, men det går mer på situasjon og "setting". Alkohol hadde jeg nok aldri reagert på, ikke hund eller barn heller.

Når det er sagt, så reagerer jeg generelt ikke så fælt på det folk legger ut. I forhold til en del mennesker i tråder her inne, så har jeg nok verdens kjedeligste venner. ;) Jeg liker å se hva vennene mine driver med i hverdagen, og hva som foregår i livene deres, både gjennom bilder og statusoppdateringer etc., og synes det aller meste er ok. Jeg reagerer ikke med mindre de spammer ned newsfeeden eller driver med seriøs oversharing.

Endret av Søgni
Skrevet

Kløft er tøft. ;) Altså, jeg synes det kan bli litt mye med profilbilder med sånne unaturlige poseringer med tydelige seksuelle undertoner, der formålet ganske tydelig kun er å vise kløfta til alle på Facebook, men hvis noen bare tilfeldigvis viser litt kløft på et bilde så reagerer jeg ikke på det! Her synes jeg det er forskjell på f.eks. feriebilde med bikini og en posering foran speilet i bikini, der man nærmest presser puppene opp i kameraet. Det er ikke det at jeg ikke tåler å se en kløft eller en kropp, altså, men det går mer på situasjon og "setting". Alkohol hadde jeg nok aldri reagert på, ikke hund eller barn heller.

Når det er sagt, så reagerer jeg generelt ikke så fælt på det folk legger ut. I forhold til en del mennesker i tråder her inne, så har jeg nok verdens kjedeligste venner. ;) Jeg liker å se hva vennene mine driver med i hverdagen, og hva som foregår i livene deres, både gjennom bilder og statusoppdateringer etc., og synes det aller meste er ok. Jeg reagerer ikke med mindre de spammer ned newsfeeden eller driver med seriøs oversharing.

Veldig bra sagt. Er helt enig med deg :)

Skrevet

Jeg synes de fineste profilbildene er de bildene der folk ser naturlige ut. Personlig liker jeg ikke de bildene der det er tydelig at folk har sminket seg og ordnet seg noe ekstremt for så å posere. Jeg er nok i mindretall her ettersom dette er de bildene som får flest likes og kommentarer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes de fineste profilbildene er de bildene der folk ser naturlige ut. Personlig liker jeg ikke de bildene der det er tydelig at folk har sminket seg og ordnet seg noe ekstremt for så å posere. Jeg er nok i mindretall her ettersom dette er de bildene som får flest likes og kommentarer.

Enig med deg. Selv har jeg ikke posert med kløft og trutmunn siden videregående, og synes det er litt pinlig at flere på min alder fremdeles holder på sånn. De har vel kanskje et større behov for å bli lagt merke til og å få komplimenter enn jeg har. Tror kanskje det er mest vanlig blant single også? Dels fordi de tror gutta synes det er heitere, dels fordi de ikke er sammen med en gutt som kan fortelle dem at det bare ser teit ut når de poserer som de gjør. :fnise:

Når det er sagt så synes jeg det er like teit med de som poserer i bikini. Det er liksom en slags "get out of jail freecard" når det kommer til blottlegging. "Jammen jeg var jo på badeferie!" Ja, men du viser frem like mye hud som jenta i speilet på badet gjør. Selv om det er en strand bak deg så gjør det ikke bildet mindre utleverende, synes nå jeg.

Unger kunne folk holdt seg fra å plastre over hele facebook. De stakkars barna overeksponeres og har ikke noen mulighet til å si noe på det. Ikke rett, mener jeg. Dyr derimot er het lgreit.

Alkohol med i bildet er greit så lenge det er et glass vin i sofakroken eller en øl på restaurant, men fjortisfyllbilder er en helt annen historie. Keep it classy, liksom. :danse:

Skrevet

Jeg synes det er dritkjedelig med profilbilde av ungene :P Det er jo din profil! Ha et bilde av deg selv! :P :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...