AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Jeg har i mange år slitt med senebetennelse i håndleddene, og det skal ikke mer til enn at jeg lener meg litt for tungt før jeg våkner opp med store smerter. Vanligvis er det nok at jeg bandasjerer området og holder handa i ro en dag eller to, og så er det over, men denne gang er det så ille at jeg nesten ikke kan røre meg. Jeg har vært hos lege og fikk beskjed om å kjøpe skinne, hvilket jeg har gjort, og det hjelper litt. Har smurt med ibux gel uten effekt, spiser smertestillende, alt. Jeg kan ikke ta piller som voltaren og ibux pga en annen sykdom, så jeg er litt på kanten av panikk. Det blir bare værre og det har spredd seg opp i skulderen. Legen sier at det ikke er annet å gjøre enn å holde handa i ro, men det MÅ finnes en annen løsning. Hjelp? Ps: hva skal jeg gjøre for å forebygge når jeg blir kvitt det? Anonym poster: e3946585d2522882b95557d5f971e6eb
Gjest fry Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Når en "senebetennelse" kronifiseres er det ikke lenger snakk om noen betennelse, snarere senevev med degenerative forandringer. Siden slikt vev bruker lang tid på restitusjon og du ikke akkurat kan slutte å bruke hendene i ett år mens tilhelingen skjer er man veldig ofte screwed. Eksentriske styrkeøvelser hjelper visst mange.
Gjest nobilian Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Push for sykehusbehandling/utredning. Ikke vet jeg om det hjelper, men i sånne saker er det for mye gambling å stole på at den ene legen har full oversikt.
Gjest fry Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Leger pusher gjerne kortisonsprøyte eller fysioterapi. Havner du hos rett fysioterapeut kan det jo hende du faktisk får gode øvelser og opplegg, men det er et sjansespill. Uansett noe en burde gjennom. Utredning er dog nyttig.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 kortisonsprøyte fikk jeg når jeg hadde betennelse i skuldra. Og jeg må ofte gå på kortisontabletter pga sykdommen, så jeg veit ikke hvor fornuftig det er å dra gjennom en runde til. er ikke bra for kroppen med for mye. Fysio kunne jo ha vært noe, men da tror jeg nok jeg må ta kontakt selv, forventer ikke at legen min skal gjøre noe for meg der. han har det alt for travelt, og det var klar beskjed "det er ingenting du kan gjøre".. Anonym poster: e3946585d2522882b95557d5f971e6eb
DesertRose Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 Corporeal shockwave (trykkbølge)behandling...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå