AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Hei! Jeg jobber med en jente jeg synes er så nydelig, søt, hyggelig og hver gang jeg omgåes med henne så blir jeg så glad. Problemet er bare at hun har en kjæreste, men han bor i trondheim og vi bor i oslo. Jeg synes ikke de passer sammen i det heletatt, og jeg har lyst til å ta henne fra han, umoralsk vet jeg dette er, men jeg driter i det. fordi jeg får sjeldent følelser for jenter mer enn det seksuelle. Hvordan burde jeg gå fram med dette? hun har vist antydninger til at hun liker meg også, hun gir meg deilige og lange klemmer, har hvilt seg på skuldern min når vi jobber og er alltid glad for å se meg. Anonym poster: 6157ec560a2d2d1f8edd177b63387b02
Gjest extra Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 (endret) Hei! Jeg jobber med en jente jeg synes er så nydelig, søt, hyggelig og hver gang jeg omgåes med henne så blir jeg så glad. Problemet er bare at hun har en kjæreste, men han bor i trondheim og vi bor i oslo. Jeg synes ikke de passer sammen i det heletatt, og jeg har lyst til å ta henne fra han, umoralsk vet jeg dette er, men jeg driter i det. fordi jeg får sjeldent følelser for jenter mer enn det seksuelle. Hvordan burde jeg gå fram med dette? hun har vist antydninger til at hun liker meg også, hun gir meg deilige og lange klemmer, har hvilt seg på skuldern min når vi jobber og er alltid glad for å se meg. Anonym poster: 6157ec560a2d2d1f8edd177b63387b02 Vil bare be deg tenke deg godt om her. Hva om det hadde vært motsatt - hadde du likt at din utkårede ble sjarmert av en annen som visste at vedkommende faktisk var opptatt? Dersom hun velger å gå fra han så er det ingen problem. Men ikke bli den som legger føringene. Livet har en lei tendens til å "ta igjen". Det spiller ingen rolle hva du mener om de passer sammen eller ikke. De ble ikke sammen ved å spørre deg. Legg egoet bort til side og tenk. Det at hun gir deg klemmer eller hviler hodet på skuldrene dine trenger ikke bety mye. Jenter er eksperter i å skape harmoni og gjennom flørting skjer nettopp det. Gutter misforstår i minst 80% av tilfellene. Og fra en moralistisk side: forbuden frukt skal man ikke smake på. Min personlige mening er at du virker umoden. Man kan ikke bare drite i realiteten og det er heller ikke vanlig å "ta fra" andre deres kjærester (selv om tanken nok kan ha streifet mange). Endret 14. april 2013 av extra 6
Gjest Katten. Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Om du mener dette er din sanne kjærlighet og det ser for deg resten av livet med henne: du har min velsignelse. Ser du maks for deg et par måneder med moro: hold deg unna. 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #4 Skrevet 14. april 2013 Vil bare be deg tenke deg godt om her. Hva om det hadde vært motsatt - hadde du likt at din utkårede ble sjarmert av en annen som visste at vedkommende faktisk var opptatt? Dersom hun velger å gå fra han så er det ingen problem. Men ikke bli den som legger føringene. Livet har en lei tendens til å "ta igjen". Det spiller ingen rolle hva du mener om de passer sammen eller ikke. De ble ikke sammen ved å spørre deg. Legg egoet bort til side og tenk. Det at hun gir deg klemmer eller hviler hodet på skuldrene dine trenger ikke bety mye. Jenter er eksperter i å skape harmoni og gjennom flørting skjer nettopp det. Gutter misforstår i minst 80% av tilfellene. Og fra en moralistisk side: forbuden frukt skal man ikke smake på. Min personlige mening er at du virker umoden. Man kan ikke bare drite i realiteten og det er heller ikke vanlig å "ta fra" andre deres kjærester. Du kjenner meg ikke engang, hvordan kan du kalle meg umoden? Fordi jeg sier jeg har lyst på en jente som er opptatt, som jeg har utrolig mye til felles med, trives godt i lag med og samtidig føler at jeg kan ha en ordentlig framtid med henne. Anonym poster: 6157ec560a2d2d1f8edd177b63387b02
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Om du mener dette er din sanne kjærlighet og det ser for deg resten av livet med henne: du har min velsignelse. Ser du maks for deg et par måneder med moro: hold deg unna. Dette. Jeg var sammen med en annen da jeg traff nåværende kjæreste, men vi passa ikke så godt sammen, og jeg er veldig glad for at min samboer viste den interessen han gjorde, så jeg visste at jeg hadde et valg, nå som vi har vært lykkelige sammen et tosifret antall år. Eksen min ble sur der og da, men har innsett i etterkant at vi kræsjet på en del punkter som gjorde at det ikke ville vart uansett. Anonym poster: 9453830572b00d11e4e7895c289403f3
Gjest extra Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 (endret) Du kjenner meg ikke engang, hvordan kan du kalle meg umoden? Fordi jeg sier jeg har lyst på en jente som er opptatt, som jeg har utrolig mye til felles med, trives godt i lag med og samtidig føler at jeg kan ha en ordentlig framtid med henne. Anonym poster: 6157ec560a2d2d1f8edd177b63387b02 Man trenger ikke alltid å å kjenne noe for å få følelsen av umodenhet hos vedkommende. Jeg synes at den kommer godt frem i ordvalget. Du skriver: "Jeg synes ikke de passer sammen i det hele tatt, og jeg har lyst til å ta henne fra han, umoralsk vet jeg dette er, men jeg driter i det. fordi jeg får sjeldent følelser for jenter mer enn det seksuelle." Du skriver: "Fordi jeg sier jeg har lyst på en jente som er opptatt, som jeg har utrolig mye til felles med, trives godt i lag med og samtidig føler at jeg kan ha en ordentlig framtid med henne." Dette er så egoistisk skrevet. Ja, du snakker fra levra og har en mening. Men jeg synes at det er en mangelfull dybde i tenkning her. Det er som en liten unge som ser verden i svart-hvitt der kun egne synspunkter gjelder. I setningen skriver du også at du ser det umoralske og viser klart at det er egoet som styrer: "umoralsk vet jeg dette er, men jeg driter i det. fordi jeg får sjeldent følelser for jenter mer enn det seksuelle." Siden du får sjeldent følelser enn det seksuelle og endelig har møtt en der du får følelser fra "dybden" så er det bare å kjøre på? Noen ganger betyr ikke følelser mer enn at de må legges til side og reflekteres over. For meg virker det som at du er kommet i en forvirrende fase, og dersom du hadde vært sikker på at dette var det rette for deg så hadde du ikke behøvd å skrive om det her. Men du har antakeligvis en samvittighet som pirker deg på skulderen, og det kan virke som at du trenger påfyll her av typen: "Jeg vet at dette er umoralsk, men det er sikkert noen av dere som vil støtte meg". Man klarer fint å finne unnskyldninger/forklaringer som rettferdiggjør sine handlinger. Mennesket er veldig flink til akkurat dette. Regler gjelder andre, men ikke meg. Du skriver: "Fordi jeg sier jeg har lyst på en jente som er opptatt, som jeg har utrolig mye til felles med, trives godt i lag med og samtidig føler at jeg kan ha en ordentlig framtid med henne". Man trives i lag med flere personer i løpet av livet, men man kaster seg ikke etter alle som får hjerte til å endre takten. Kanskje du ønsker en bekreftelse som denne: "Bare kjør på. Du gjør det rette og om det ikke funker mellom de så er det ikke ditt problem. Om de er ment for hverandre så vil de være sammen. Hvis ikke så går hun fra han. Du gjør ingenting galt." Poenget er at dersom du hadde vært så selvsikker så hadde du gått for det, og ikke spurt om råd på KG. Livet er ikke alltid som Paradise Hotel eller Big Brother der man forer sine egoer. Og en siste setning: du kan ikke forvente å bare få støtte eller reflekterte kommentarer på din henvendelse til brukerne på KG. Det er forskjellige typer personer som skriver her; noen vil støtte deg 100%, andre vil ikke det. Regner med at ingen av de heller kjenner deg eller at du kjenner de. Når du skriver et innlegg på et offentlig forum så må du tåle å få tilbakemeldinger av ulike arter. Dette gjelder oss alle. Endret 14. april 2013 av extra 2
leirbål Skrevet 14. april 2013 #7 Skrevet 14. april 2013 Hold deg unna andres kjærester, samboere og ektefeller. Passer de ikke sammen får de gjøre det slutt. Da er det klar bane for deg. Ikke før. Uansett. 1
Gjest Tirkes Skrevet 14. april 2013 #8 Skrevet 14. april 2013 Er man forelsket så er det lov, men gjør det ryddig i så fall. Er man kåt, så bør man finne seg noe annet. Kunne skrevet mer her, men det er hva jeg føler er moralsk "rett". Med andre ord, liker du henne godt, så flørt gjerne - men ikke forfør henne. Og gjør det ryddig. Liker hun deg tilbake og det utvikles, så vær mann nok til å støtte henne/be henne om å avslutte forholdet med typen før hun blir sammen med deg. Litt fordi det er mest fair ovenfor nåværende type, og litt for din egen del: Da vet du om hun er seriøs eller om hun bare bruker deg. I sistnevnte tilfelle kan du ende opp såret - og sitter igjen og vet at du hjalp en dame være utro.
Gjest extra Skrevet 14. april 2013 #10 Skrevet 14. april 2013 Er man forelsket så er det lov, men gjør det ryddig i så fall. Er man kåt, så bør man finne seg noe annet. Kunne skrevet mer her, men det er hva jeg føler er moralsk "rett". Med andre ord, liker du henne godt, så flørt gjerne - men ikke forfør henne. Og gjør det ryddig. Liker hun deg tilbake og det utvikles, så vær mann nok til å støtte henne/be henne om å avslutte forholdet med typen før hun blir sammen med deg. Litt fordi det er mest fair ovenfor nåværende type, og litt for din egen del: Da vet du om hun er seriøs eller om hun bare bruker deg. I sistnevnte tilfelle kan du ende opp såret - og sitter igjen og vet at du hjalp en dame være utro. Jeg er ikke helt enig i dette. I løpet av livet er sjansen stor for at man blir forelsket flere ganger. Dersom objektet for forelskelsen er "opptatte" personer så kan det bli skummelt. Hvor ble det av den sunne fornuften der man prøver å se for seg følgene på lengre sikt? Om følelsene begynner å boble over på feil tidspunkt eller situasjon så har man fremdeles muligheten til å reflektere. I verst fall blir alt til stimulus generalisering.
Gjest Tirkes Skrevet 14. april 2013 #11 Skrevet 14. april 2013 Jeg er ikke helt enig i dette. I løpet av livet er sjansen stor for at man blir forelsket flere ganger. Dersom objektet for forelskelsen er "opptatte" personer så kan det bli skummelt. Hvor ble det av den sunne fornuften der man prøver å se for seg følgene på lengre sikt? Om følelsene begynner å boble over på feil tidspunkt eller situasjon så har man fremdeles muligheten til å reflektere. I verst fall blir alt til stimulus generalisering. Jeg mener det er det opptatte sin jobb å sette grenser. Man er sin egen lykkes smed. Er jeg singel og jeg faller for en gutt som ikke er singel, så vil jeg i ren egoisme ønske å være den som er sammen med ham - og jeg anser meg selv i det rette å forsøke. Men jeg anser meg selv som rimelig umoralsk og blåst i hodet om jeg tillater meg selv å bli "den andre" kvinnen, og jeg ville krevd en rydding avslutning på hans forhold før jeg gikk for langt. Det er da hans jobb å si til meg når jeg gjør min interesse kjent at han ikke ønsker å ta det videre. Det må jeg i så fall akseptere. Men jeg vet det er mange ulike synspunkter på dette. Jeg har alltid ment at den single er medskyldig i utroskap, men jeg synes det er OK for en singel person å gjøre sin interesse kjent for og flørte med en person som er opptatt. Men man bør holde seg for god til å være med på utroskap. Grensene settes av den som er i et forhold. Skal man avslutte forholdet, eller skal man be denne single personen rulle inn tunga og akseptere et platonisk forhold? 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #12 Skrevet 14. april 2013 Om du bare er ute etter en flørt - hold deg unna. Men hvem vet, det kan være den store kjærligheten. Jeg møtte eksen min mens jeg hadde kjæreste, og er glad for at han viste interesse, for jeg passet mye bedre sammen med han enn han jeg var med. Det varte dessverre ikke, men det var et godt forhold. Vis at du er interessert, men det er best at det ikke skjer noe før hun avslutter den forholdet hun er i. At hun er interessert ut fra det du skriver er ikke garantert. jenter kan oppføre seg sånn mot noen man anser som gode venner. Anonym poster: 19d695d85e17dd8fcf1e7bb1a5b97ebd
Gjest extra Skrevet 14. april 2013 #13 Skrevet 14. april 2013 Om du bare er ute etter en flørt - hold deg unna. Men hvem vet, det kan være den store kjærligheten. Jeg møtte eksen min mens jeg hadde kjæreste, og er glad for at han viste interesse, for jeg passet mye bedre sammen med han enn han jeg var med. Det varte dessverre ikke, men det var et godt forhold. Vis at du er interessert, men det er best at det ikke skjer noe før hun avslutter den forholdet hun er i. At hun er interessert ut fra det du skriver er ikke garantert. jenter kan oppføre seg sånn mot noen man anser som gode venner. Anonym poster: 19d695d85e17dd8fcf1e7bb1a5b97ebd Jeg er litt drøy nå, men denne tråden viste ganske mye av det som kan skje: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=734459&st=180#entry12537611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå