Gå til innhold

Hvordan er det med lønn når man slutter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber ett sted hvor vi har fastlønn den 20 hver måned. Hvordan blir det hvis jeg feks slutter 1 November? Får jeg da noe penger 20 November? Og blir det da vanlig lønn i Oktober mnd?

Anonym poster: e8ad2191eb17b4b36039e396128214e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fastlønn utbetales i inneværende måned, dvs. hvis oktober er din siste arbeidsmåned så er din siste lønnsutbetaling 20.oktober (pluss opptjente feriepenger, med mindre noe annet er avtalt).

Anonym poster: bb51172da46cd9b6ae85651f6cff7162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om lønningsperioden din er 1.-31. I måneden eller 21.-20.. Det første er vel vanligst, altså at man får de siste 10 dagene på forskudd den 20.ende. Og da vil du ikke noen pe her 20.nov, men vanlig lønn i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi betales etterskuddsvis.

Dette må du sjekke med din egen arbeidsgiver. Eller tenke tilbake til da du begynte. Begynte du f.eks. i juni og fikk full lønn 20. juni, eller 20. juli? Eller sjekke kontrakten.

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hos oss er lønnen forskudddvis slik at hvis vi slutter den 30. så er det eneste som eventuelt etterbetales i mai er opparbeidet overtid i april og eventuelle feriepenger.

Du må altså ta rede på om du har forskuddslønn eller etterskuddsønn - det kan eventuelt lønnskontoret i dn bedrift svare på. Det kan også være at det står i din ansettelseskontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så får du utbetalt opptjente feriepenger, både de som skal dekke ferie i år og de som du har tent opp i år, men som skal være til ferie neste år. Ikke bruk dem opp !!! Neste år vil du måtte ta ut ferie ( lovpålagt) og den vil være delvis betalt av ny arbeidsgiver ( dvs det du tjener opp fra du begynner og ut året), og delvis ubetalt. Den ubetalte delen sal dekkes av feriepenger fra gammel arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...