AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Det er vel ikkje mulig å gå opp det i fett selvom vi snakker en del kalorier inn? Noe er vel væske? Vil jeg kunne se på vekta at noe av det vil forsvinne ganske fort? Anonym poster: 5dbeedc8353823dab33162a1ab4e8284
Sonaitt Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 For å legge på seg en kilo må man spise 7000 mer kalorier enn man forbrenner. Så for at du skal ha lagt på deg 2 kg, så må du ha spist 14000 kalorier mer enn du har fobrent, og at du skal ha spist ca. 16000 kalorier i løpet av en dag er vel ganske usannsynlig? Mest sannsynlig er mesteparten væske, og kiloene kommer til å forsvinne ganske fort igjen
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Vel, jeg kom for en stund siden fra en familiefest hvor det var mye mat og drikke. Så er jeg opp 1.5 kilo nå. Det meste kommer nok ut etter noen dobesøk, tenker jeg. Resten forsvinner når jeg trener i morgen. Anonym poster: 307e5365bbaba82c394ef5363516bf5a
Supraspinatus Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 For å legge på seg en kilo må man spise 7000 mer kalorier enn man forbrenner. Så for at du skal ha lagt på deg 2 kg, så må du ha spist 14000 kalorier mer enn du har fobrent, og at du skal ha spist ca. 16000 kalorier i løpet av en dag er vel ganske usannsynlig? Mest sannsynlig er mesteparten væske, og kiloene kommer til å forsvinne ganske fort igjen Det er en vanlig misforståelse at en må spise 7000kcal for mye for å legge på seg i kg fett. Det er også en vanlig misforståelse at man må ha latt være å spise 7000kcal for å gå ned 1 kg i fett. 7000kcal er et estimert energiinnhold for 1 kg fettvev. Det har ingenting med hvor mye du skal spise opp eller ned. Når du går opp i vekt kan det du spiser bli brukt til gjenoppbyggende prosesser, muskelbygging, ren energi, lagret energi som glykogen eller triglyserider, osv. Du vet rett å slett ikke. Samme er med forbruk. Hvis man legger på seg 2kg over natten uten å ha inntatt noe så ville jeg antatt at vekten var unøyaktig. Eller at du spiser i søvne. Det er også lite sannsynlig at du har lagt på deg 2kg fett i løpet av en dag. Da må du i såfall ha spist vanvittige mengder. Det er nok heller ikke bare glykogen - det er trossalt begrenset hvor mye det er plass til. Hvis du har spist tipper jeg det er fordi du ikke har vært på do og sluppet ut det som skal ut igjen. Og vann. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå