Gå til innhold

Hvordan orke å trene etter 10 timers arbeidsdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 10-12 timer om dagen. Er helt utslitt når jeg kommer hjem, skrubbsulten og vil bare slappe av på sofaen før jeg legger meg.

Er hjemme f.eks kl 19. Da må jeg ha middag. Så må jeg jo vente et par timer før jeg kan trene, men da er det jo nesten leggetid. Døgnet er for kort :sukk:

Hvordan gjør dere andre det?

Anonym poster: 66d4d4cb12d84ab471a0eed2faf89582

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De dagene jeg jobber så mye trener jeg ikke, jeg tar det gjen en helgedag i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

De dagene jeg jobber så mye trener jeg ikke, jeg tar det gjen en helgedag i stedet.

Jeg jobber minst 10 timer hver dag, litt mindre i helgene, så jeg må nesten klare å trene likevel

Anonym poster: 471923b0d47f251d39d6bc7dedf972cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber minst 10 timer hver dag, litt mindre i helgene, så jeg må nesten klare å trene likevel

Jeg er TS. Ser at det kom opp en annen brukerkode

Skrevet (endret)

Enn om du forbereder flere matpakker og så går på trening rett etter jobb uten å dra hjemom da?

Endret av Gjest
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lag dobbel porsjon når du lager middag og frys ned restene. Spis litt før du slutter på jobb og så drar du rett på trening etterpå. Men når du jobber så mye så er det viktig med nok hvile!

Anonym poster: d96cb7ed332dc32250f9f8c8d19cb7fc

AnonymBruker
Skrevet

hva slags jobb har du siden du ikke kan spise mer på jobben?

Anonym poster: 2eeed723b5081c897f56e41916211c89

Skrevet

Hva i alle dager jobber du med??

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener før jeg drar på jobb. Når det er lange dager, dropper jeg treningen, men prøver å gjøre noen økter på jobben. :laugh:

Anonym poster: 1f83ae89356c5854e27296892e8c79af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager jobber du med??

Hva jobber du med, som er overrasket over dette?

Anonym poster: 3678336e1bb324e587efd47c57320456

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du virkelig vil trene så klarer du å skaffe tid. Tren om morgen da for eksempel :)

Anonym poster: f415a7f6587acd54aa4e068f1ad4e93d

Skrevet

På slike dager sørger jeg for å ha med meg, eller fikse skikkelig mat i løpet av arbeidsdagen. Litt før trening så kan man jo lage mye forskjellig, ofte bruker jeg en mix av kesam, yoghurt og nøtter. Kanskje noe eggerøre eller en proteinshake - med et påfølgende solid måltid etter trening.

Skrevet

Hvis jeg har hatt en 10 timers arbeidsdag, trener jeg ikke. Da tar jeg det dagen etterpå eller til helgen. Gidder ikke slite meg ut.

Skrevet

Er ikke noe vits å trene når kroppen er utslitt, syntes du skal ta det enten før jobb, gå en halvtimes tur etter/før jobb, eller bare ta det en dag du ikke jobber så lange dager. Hvis du har gangavstand til jobben så kan du evt gå frem og tilbake fra jobb. Rask gåing er så og si like effektivt som jogging.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg jobber 10-12 timer om dagen. Er helt utslitt når jeg kommer hjem, skrubbsulten og vil bare slappe av på sofaen før jeg legger meg.

Er hjemme f.eks kl 19. Da må jeg ha middag. Så må jeg jo vente et par timer før jeg kan trene, men da er det jo nesten leggetid. Døgnet er for kort :sukk:

Hvordan gjør dere andre det?

Anonym poster: 66d4d4cb12d84ab471a0eed2faf89582

Det er enkelt! Planlegg treninga. Spis en skive eller 2 rett etter jobb. Legg deg litt på lading om du må, men ikke sov, bare slappe helt av 15-30 min tid, så tar du på "gutse" musikk som får deg i riktig modus, kom deg ut, spis middag etterpå.

Det beste er å trene rett etter jobb, null hvile. tungt de første 20 min, men så løsner det og livet er herlig.

Endret av Álvarez
Gjest Raindrops
Skrevet

De dagene jeg har mye på timeplanen så står jeg heller opp litt tidligere og tar en økt før jobb/skolen. Det gir meg en veldig bra start kjenner jeg, og en god følelse som hjelper meg å komme gjennom lange arbeidsdager.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar:)

Dette året blir det 10 timers dager hver dag, så kan ikke bruke lange dager som unnskyldning dessverre. Morgentrening tror jeg blir umulig, for jeg står allerede opp 6.30. Trenger litt søvn også :sjenert:

Får prøve å trene rett etter jobb. Uff merker at dette blir grusomt, er jo så trøtt når jeg kommer hjem. Men det needs to be done! Andre har jo klart det før meg:)

Skrevet (endret)

Jeg trener ikke om jeg er utslitt. Det synes jeg er rovdrift på kroppen.

Da passer jeg heller på at tiden jeg har tilovers blir mest mulig stressfri, for i mine øyne er det vel så viktig som å trene.

Pass heller på kostholdet, så får du se om du får lagt inn noe trening innimellom.

Men du vet, du kan trene HIT. Det tar deg 4 minutter og skal gjøres 3 ganger i uka.

Det får deg ikke fit og fresh, men det forbedrer helsa. Morsom greie:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/242498.php

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Da jeg hadde så lange dager en periode fikk jeg fri en time midt på dagen. Jeg brukte da ca 30 min på trening :)

Skrevet

Hva jobber du med, som er overrasket over dette?

Anonym poster: 3678336e1bb324e587efd47c57320456

Butikk. Det er ikke normalt med 10 timers arb.dag hver dag ett helt år, pluss helgejobbing

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...