Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Emera
Skrevet

I dag gikk jeg inn i en helsekostbutikk for å kjøpe soyais til datteren min.

Da jeg hadde betalt, sa ekspeditøren: - Og så skal du få med deg en prøve på en fantastisk rynkekrem, den er virkelig bra! Du må jo spise riktig, få nok vitaminer og fettsyrer og drikke mye vann, men denne ER så bra...

Vel, jeg er fireogtredve og huden er ikke som hos en tjueåring. Men jeg ble litt lei meg, liksom. Nå er jeg ekstra følsom for tiden, livet er litt vanskelig akkurat nå, men likevel...

Jeg var jo ikke i nærheten av kremhylla en gang! Skulle bare kjøpe is og gå. Føltes som at "du med det hengetrynet der, se og smør deg med rynkekrem før fjeset ditt faller av, og med den huden der kan du ikke ha trykt i deg særlig mange vitaminer, liksom..." :(

Skjønner jo at hun ikke mente det sånn, hun ville vel bare yte god service. Men jeg er nå litt lei meg akkurat nå, og hun fikk meg til å føle meg skikkelig avfeldig! Jeg repliserte at egentlig så syntes jeg ikke at man skal være så opptatt av disse rynkene, alle får dem jo allikevel. Men hun bare kjørte på.

Tenk om det hadde kommet inn en eldre dame og ekspeditøren la ut om at "nå har vi fått en så fin krem for leverflekker, jeg legger ved en prøve til deg, jeg!" Kanskje var damen bare skulle kjøpe glutenfri spaghetti...

Som sagt, jeg er noe overfølsom akkurat nå, men den opplevelsen hjalp ikke akkurat på selvbildet. Ja ja...

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Hele poenget med rynkekremer er jo at man skal begynne med dem før rynkene oppstår- for å motvirke, skjønner?!

Jeg har brukt øyekrem som motvirker rynker siden jeg var 19, nå er jeg snart 27 og ikke en eneste rynke enda.

Ekspeditrisen gjorde ikke noe galt, hun ville bare være hyggelig. Skjerp deg, du har ingen grunn til å føle deg gammel og avleggs.

Gjest anneline
Skrevet

Er lettere forvirret ang anti-rynkekremer. Noen sier at man ikke skal begynne for tidlig mens andre sier man skal begynne tidlig.

Er det forskjellige typer? Forebyggende og reparerende?

Har egentlig ikke brukt noen rynkekrem enda, men har vært flink til å beskytte øynene med høy solfaktor, så i en alder av 32 har jeg ikke noen spesielle rynker. Hva bør jeg satse på egentlig? Nå bruker jeg bare en gel som skal motvirke såkalt trøtte øyne, men det er kanskje på tide å forbygge litt? Fint om noen har noen stalltips!

Gjest Emera
Skrevet
Hele poenget med rynkekremer er jo at man skal begynne med dem før rynkene oppstår- for å motvirke, skjønner?!

Ok. Men det skulle jeg ønske hun hadde sagt... For det var ikke jeg klar over. :oops:

Skrevet

Syn tes godt hun kunne spurt deg først om du var interesert før hun gav deg den :roll: Selv om tanken var god :wink:

Gjest Myumi
Skrevet

Ok. Men det skulle jeg ønske hun hadde sagt... For det var ikke jeg klar over. :oops:

Men nå vet du det- ergo, ingen grunn til å være nedfor. Damen bak disken ville bare gi deg en produktprøve, hun indikerte ikke at du så gammel ut.

Skrevet

Sånne kremer skal jo være forebyggende - det vet jeg!

Hvertfall sier reklamen det........

Men nå er jeg altså godt over 40 - og så-og-si rynkefri.

Har aldri brukt anti-rynkekrem eller sminke (joda til fest så).

Har aldri vært plaget av kviser heller - men brukte uhyre lite sminke i tenårene....... Bruker kun fuktighetskrem - daglig. Og det har jeg gjort siden 17-18 års alderen........

Vasker ansiktet morgen og kveld med vann (ikke såpe i ansiktet)

Mulig jeg blir rynkete etterhvert altså.......... det vet man jo ikke. Og rynker er jo egentlig et bevis på at man har levd noen år - og at man er merket av livet , på godt og vondt. For meg er ikke rynker noen kriiiiseeee........ :wink:

Personlig så er jeg av den oppfatning at det ikke kan være sunt å påføre huden "alt mulig rart". Det er jo ikke rart at huden protesterer.........

Men - dette er min oppfatning da. 8)

Gjest Myumi
Skrevet

Jeg tror ikke på det reklamen forteller og jeg smører heller ikke inn huden med alt mulig rart slik du så treffende formulerer det.

En rykekrem er ikke laget for å fjerne rynker, det er det bare plastisk kirurgi som kan gjøre. Rynker oppstår når huden mister sin naturlige elastisitet så oppgaven til en rynkekrem er å forebygge dette. Det vil si tilføre fuktighet til huden. Dermed sier det seg selv at man må begynne med rynkekrem før rynkene oppstår.

Det er ikke noe galt med naturlig eldring av huden, gud så lei jeg er av at vi som bryr oss om hudpleie skal anklages for å være hysteriske ang. dette med aldring etc. Men det er ikke noen vits i å bli gammel før tiden. Og sunn jevn glatt hud er godt og ha, det er pent og med en vakker hud trenger man mindre make-up.

Gjest Starya
Skrevet

Hm. Jeg er 27, rynkefri og har aldri tatt i rynkekrem. Får tusle innom et parfymeri rimelig snart da, tenker jeg. :kul:

Gjest Lady-M
Skrevet

Har brukt rynkekrem i mange år jeg... nå er jeg 26. Det sier seg jo selv at en krem ikke kan fjerne rynker, men forebygge.

Gjest Myumi
Skrevet
Det sier seg jo selv at en krem ikke kan fjerne rynker, men forebygge.

Tydeligvis er det mange som ikke vet det. Og når reklamen sier at denne kremen fjerner rynker er det mange som går rett på.

Gjest Coral
Skrevet
Har brukt rynkekrem i mange år jeg... nå er jeg 26. Det sier seg jo selv at en krem ikke kan fjerne rynker, men forebygge.

Dere som har brukt slike kremmer lenge, hvilke merker og krem bruker dere? Tror også på at forebygging er tingen når det gjelder rynker.

Gjest Lizbet
Skrevet

Jeg lærte en gang at man skal bruke rynkekrem fra man er ca 25 til opp i mot 40 omtrendt. Så er det ikke noe vits lengre for da er det for seint for huden din. Da er det viktigere med en god krem som gir huden din den "næringen" eller hva den trenger.

Vet ikke om det stemmer, jeg, men det var det jeg fikk fortalt.

Gjest Lady-M
Skrevet
Dere som har brukt slike kremmer lenge' date=' hvilke merker og krem bruker dere? Tror også på at forebygging er tingen når det gjelder rynker.[/quote']

Bruker en del forskjellig, men det går mest i øyekremen til Chanel - Age Delay og ansiktskrem fra Dior, men også rimeligere merker som f.eks L'Oreal Revitalift er faktisk ganske bra. Den fikk best-i-test av "billig-merker" en gang. Har akkurat kjøpt meg en rynkekrem som heter Jabu'she eller noe.. (fåes kjøpt på Vita). Den virker veldig god, huden blir glatt og elastisk og er veldig drøy. Den er blitt ganske populær har jeg skjønt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...