Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 #1 Skrevet 30. mars 2004 Moren min har fødselsdag i disse dager, og jeg tenker å kjøpe en bok i gave til henne, men trenger tips til hvilken jeg kan kjøpe. Moren min liker litt seriøse bøker a la Kristin Laveransdatter etc....eller når jeg tenker etter så er hun ganske altetende, tror jeg. Vet hun nettopp har lest "Maskeblomstfamilien" og "Ut og stjele hæste" og likte dem godt. Tenker litt på "Pike med perleøredobb" -er det noen som har lest den? Alle forslag mottas med TAKK!
Tilde Skrevet 30. mars 2004 #2 Skrevet 30. mars 2004 Kaptein Corellis mandolin.. Spesiell,og litt tung til å begynne med,men begge foreldrene mine likte den kjempegodt.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 #3 Skrevet 30. mars 2004 "Halvbroren" av Lars Saabye Christensen har vakt begeistring både hos undertegnede og hennes mor.Linn Ullmann har skrevet endel bra, mannen hennes også forsåvidt-om jeg bare kunne huske hva han het.. :oops: "Piken med perleøredobb" var ingen stor leseropplevelse, kanskje jeg ble skuffet fordi den hadde vært så "hypet" opp i forkant..
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 #4 Skrevet 30. mars 2004 God forslag fra dere begge, men moren min har lest alt dere har foreslått! Hun er veldig glad i å lese som dere skjønner....flere forslag mottas gjerne!!!
Skravla Skrevet 30. mars 2004 #5 Skrevet 30. mars 2004 Hvis hun liker bøker ala Kristin Lavransdatter, så er jo Vera Henriksen et alternativ. Ellers så har du Trygve Gulbrandsen "Bakom synger skogene"
Gjest LoisLane Skrevet 30. mars 2004 #6 Skrevet 30. mars 2004 Per Petterson: Ut og stjæle hester Den er bra!
Nilma Skrevet 31. mars 2004 #8 Skrevet 31. mars 2004 "Korrigeringer" av Jonathan Frantzen synes jeg er en fantastisk bok. Jeg leste den så sakte jeg klarte for at den skulle vare så lenge som mulig . Du kan lese mer om den her og her. Hvis hun ikke allerede har lest dem er dessuten Jan Guillous bøker om Arn Magnusson et godt tips.
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2004 #9 Skrevet 31. mars 2004 Bøkene til Anne Karin Elstad er veldig gode synes jeg. Men hun har vel kanskje lest de?
Tjorven Skrevet 31. mars 2004 #10 Skrevet 31. mars 2004 Bøkene til Anne Karin Elstad er veldig gode synes jeg. Men hun har vel kanskje lest de? Dette tenkte jeg også på. Spesielt den nye boken (Odel) er virkelig å anbefale...ja egentlig alle bøkene av henne!
Gjest Virvel Skrevet 31. mars 2004 #11 Skrevet 31. mars 2004 Liker hun krim, da? Det er tross alt påske. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #12 Skrevet 31. mars 2004 Tusen takk for at dere engasjerer dere! Noterer ned gode tips og planlegger en handletur i morgen. Eldstads bøker har hun lest og det samme med Vera Henriksen, men det er jo tydelig at dere er inne på hvilke bøker hun liker!!! Hun liker krim ja, men har lest alt av Karin Fossum og Henning Mankell. Liza Marklund tror jeg ikke hun er så begeistret for, og det samme med Anne Holt....forresten kom jeg plutselig på at hun fikk ei krimbok i gave fra pappa, så tenkte kanskje å kjøpe noe annet...Noen som har lest "På vei til en venn" (Niels Fredrik Dahl)? Kanskje den hadde vært noe?
:-) anna Skrevet 31. mars 2004 #13 Skrevet 31. mars 2004 Hva med: Wiese: "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede"... den er så nydelig!!! Eller Zadie Smith "Hvite tenner." Veldig god bok. Om moren din liker Anne Karin Elsted, så kan også Marianne Fredriksson være noe. I mitt hode er hun liksom svenskenes Elstad :-) "Anna, Hanna og Johanna" likte både jeg og moren min. Og moren min likte godt en av henne om en svensk og en chilensk dame som blir venner. (Trekkfuglene?!)
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #14 Skrevet 1. april 2004 "Anna, Hanna og Johanna" likte både jeg og moren min. Den er kjempeflott! Marianne Fredriksson har flere bra. Hva med et par svensker? Kerstin Ekman har noen bra - jeg tenker først og fremst på "Hendelser ved vann" som fikk Nordisk råds litteraturpris i 1994. Den er *litt* krimaktig, og kan passe fint til påske. Eller hva med vår venn Göran Tunström? Både jeg og mamma ELSKET Juleoratoriet. "Berømte menn som har vært i Sunne" er også kjempefin, og "Skimmer".
Arwen Skrevet 1. april 2004 #15 Skrevet 1. april 2004 Eller Zadie Smith "Hvite tenner." Veldig god bok. Du er den første jeg "møter" som har likt den. Greit å vite kanskje Hva med noe av Amy Tan?
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #16 Skrevet 1. april 2004 Så flinke dere er til å komme med forslag!!! Jeg har nå nettopp vært ute og kjøpt "Trekkfugler" av Marianne Fredrikkson. Vet at moren min elsker bøkene hennes, så det var et godt forslag å kjøpe noe av henne, og denne hadde hun ikke lest sa hun (dårlig hinting i går...måtte til slutt spørre direkte...). De hadde den bare som pocketbok i bokhandelen, men jeg kjøpte "På vei til en venn" på bokskredet nylig, så da gir jeg de to bøkene... Takk for hjelpen alle sammen!!!
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2004 #17 Skrevet 5. april 2004 Du er den første jeg "møter" som har likt den. Greit å vite kanskje Hæ? Alle jeg kjenner elsker denne boka.Kritikerene hyllet den.Den er en bestselger, oversatt til et titalls språk.Det er laget tv-serie av den.Zadie Smith blir regnet som en av de mest betydningsfulle britiske samtidsforfatterene.Og, om jeg skal si min mening:Boka er genial! Hva mener du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå