AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Av og til støter man på denne mennesketypen, type: konstant morsom, først veldig morsom på ordentlig, deretter mer slitsom-irriterende "morsom", deretter møkk-lei "morsomhetene...det er aldri noe seriøst, alt skal være så morsomt. Alt skal spøkes med. Hva er det egentlig med denne mennesketypen, som er slik? Og har dere møtt på en slik mennesketype? Sa dere i såfall i fra? Anonym poster: 1fd525700e7198ba14d8ffbc4523e12e 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Slike mennesker har ofte erfart at ved å være morsomme med nesten alt og alle, og overalt, så tar de litt av brodden på en del potensielle konflikter og ukomfortable følelser. Både ved andre og for seg selv. Noen av disse er jo faktisk ganske morsomme også, så de har fått feedback på at det fungerer. Jeg har ikke spesielt noe imot slike. Faktisk er jeg sikkert litt slik selv, og dermed klarer å "knekke koden" på slik oppførsel Anonym poster: dc66e1c8eb59de4d6237a97a92cd6d63 5
Gjest Tirkes Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Har jobbet sammen med slike. Jeg sluttet å le og etterhvert sluttet jeg å trekke på smilebåndet når de ikke var morsomme. Det dempet seg. Er enkelte som har morsomheter som en isbryter og som et skall, de er ofte litt sjenerte og er lite personlige med de menneskene som de er mest "morsomme" mot. Så sant andre ler/smiler, så fortsetter de. Til det plagsomme. Men jeg har ikke hatt noe behov for å påpeke at de er irriterende. Jeg tåler å høre noen umorsomme vitser. Har kun sagt fra om det er umorsomme vitser på min eller andres bekostning - for det synes jeg er ufint, og på randen til mobbing. 2
Gjest Violetta Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Jeg synes ofte det virker som om dette er et tegn på at noen er usikker, enten i situasjonen eller generelt. 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 Jeg var sånn selv, men så tenkte jeg over at jeg ikke likte andre som var sånn, så da sluttet jeg.
Gjest Beano Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 Det er veldig utmattende å være sosial med slike folk. Jeg føler at jeg må smile og le hver gang de kommer med noe ''morsomt''. Jo da, jeg hadde en klassekamerat for noen år siden som trodde han var så morsom. Måtte bare le og le og le av alt det morsomme han sa rett og slett fordi jeg vet hvor sårende det er når noen gir deg et stein uttrykk etter du har sagt noe som skal få noen til å lei - and it hurts! 1
Gjest Cytosin Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 Det er veldig utmattende å være sosial med slike folk. Jeg føler at jeg må smile og le hver gang de kommer med noe ''morsomt''. Jo da, jeg hadde en klassekamerat for noen år siden som trodde han var så morsom. Måtte bare le og le og le av alt det morsomme han sa rett og slett fordi jeg vet hvor sårende det er når noen gir deg et stein uttrykk etter du har sagt noe som skal få noen til å lei - and it hurts! Det er slitsomt ja, og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til mennesker som er "morsomme" tjuefire timer i døgnet. Kan tenke meg at det er sårende for vedkommende, å fortelle noe som han eller hun syns er veldig vittig og få et surt fjes tilbake. Jeg pleier som regel å smile og i blant kan jeg kommentere at "nå må vi være seriøse her."
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Tror det er forsjell på å tro at man er morsom hele tiden og å ha lett for å se humor i alt som hender rundt en. førstnevnte er en svært usikker person,som mangler totalt selvtillit og har tilpassingsproblemer. nr 2 er personer som har ett generelt lettsindig forhold til seg selv og andre. slike personer kan lage mye stemning og være isbrytere rundt seg. Personen får også folk til å snakke om vanskelige tema.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #9 Skrevet 14. april 2013 Har en bekjent som er slik. Er veldig slitsom for jeg føler mye er tilgjordt. Hun er fæl av og gjøre narr av andre og ler mye av dette. Stor i kjeften er hun og. Greit noen har bedre humør enn andre men det er så tilgjordt at jeg har kuttet henne ut. Hun har ikke store vennekretsen heller lenger, men hun skjønner det ikke selv. Hun prøvde hele tiden og skulle være midtpunktet, trenger stor plass for og si det slik. Anonym poster: d6311d7d03f87648fd9c8334fa6c84cf
Apis Skrevet 14. april 2013 #10 Skrevet 14. april 2013 Har en bekjent som er slik. Er veldig slitsom for jeg føler mye er tilgjordt. Hun er fæl av og gjøre narr av andre og ler mye av dette. Stor i kjeften er hun og. Greit noen har bedre humør enn andre men det er så tilgjordt at jeg har kuttet henne ut. Hun har ikke store vennekretsen heller lenger, men hun skjønner det ikke selv. Hun prøvde hele tiden og skulle være midtpunktet, trenger stor plass for og si det slik. Anonym poster: d6311d7d03f87648fd9c8334fa6c84cf Der tror jeg du er inne på noe, min erfaring er også at mange slike er morsomme på andres bekostning men mangler selv ironi. Da blir det fort litt slitsomt i lengden 1
frøkna Skrevet 14. april 2013 #11 Skrevet 14. april 2013 Slike mennesker er jo helt perfekte å feste med! Men i andre settinger kan det fort bli litt mye, men aldri sagt i fra nei. Har vel kanskje ikke blitt såå ille at jeg har i det hele tatt vurdert om jeg skal si i fra.
Monsterkid Skrevet 17. april 2013 #13 Skrevet 17. april 2013 Det som er mest irriterende med slike mennesker er når en ønsker å prate om noe som er vondt for en, og de bare gjør det hele til en vits. ...
HedvigR Skrevet 17. april 2013 #14 Skrevet 17. april 2013 Slike mennesker er fryktelig slitsomme, særlig siden det er ytterst få av de som faktisk er morsomme. De fleste jeg kjenner som er sånn har en veldig barneskolehumor. Jeg kan lett innrømme at jeg selv har en fryktelig barnslig humor til tider, men jeg må ikke slå en vits eller tulle om alt hele tiden. Særlig å jobbe med slike mennesker er slitsomt, er jo nesten umulig å få noe gjort.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #15 Skrevet 17. april 2013 Slike mennesker er fryktelig slitsomme, særlig siden det er ytterst få av de som faktisk er morsomme. De fleste jeg kjenner som er sånn har en veldig barneskolehumor. Jeg kan lett innrømme at jeg selv har en fryktelig barnslig humor til tider, men jeg må ikke slå en vits eller tulle om alt hele tiden. Særlig å jobbe med slike mennesker er slitsomt, er jo nesten umulig å få noe gjort. Enig, og ikke bare det, jeg opplever å bli veldig mentalt sliten av "slike" folk. Og det får meg til å lure på om de i det hele tatt evner å være seriøse, sånn en sjelden gang? Barnlig humor er ikke feil, det har jeg selv også. Men ikke absolutt hele tiden. Og slett ikke i upassende situasjoner. Anonym poster: b87f83a441526374f1a118d1e3de2e1a
Eriks Skrevet 17. april 2013 #16 Skrevet 17. april 2013 Og har dere møtt på en slik mennesketype? Sa dere i såfall i fra? Anonym poster: 1fd525700e7198ba14d8ffbc4523e12e Nei, er det noe vi burde å gjøre? Si fra når man møter en mennesketype man ikke passer sammen med? 1
Gjest extra Skrevet 18. april 2013 #17 Skrevet 18. april 2013 (endret) Av og til støter man på denne mennesketypen, type: konstant morsom, først veldig morsom på ordentlig, deretter mer slitsom-irriterende "morsom", deretter møkk-lei "morsomhetene...det er aldri noe seriøst, alt skal være så morsomt. Alt skal spøkes med. Hva er det egentlig med denne mennesketypen, som er slik? Og har dere møtt på en slik mennesketype? Sa dere i såfall i fra? Anonym poster: 1fd525700e7198ba14d8ffbc4523e12e Det er forsvarsmekanismen humor eller mestringsstrategi om du vil. Ofte mye usikkerhet som ligger i bunn. Finnes ofte ikke noe vondt i slike mennesker. Får de en forståelsesfull partner så kan ting bli riktig så bra. Endret 18. april 2013 av extra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå