Gå til innhold

Sofaen min er for stor:((((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min bror til å måle veggen som sofaen skulle stå på. Jeg hørte tydelig at han sa 350, men han har vist sagt 315..

Vi kjøpte jo da sofa til 330 begge veier, og var storfornøyde, helt til vi kom hjem og skulle dobbelt skjekke før vi henter den på mandag. For å si det slik så har vi leitet etter sofa ganske lenge og denne var perfekt! Og selvfølgelig var den 3000kr billigere akkurat nå.

Uansett, det er ikke slik at veggen her stopper etter 315 cm, men da begynner døråpningen. Den vil ikke hindre noen dør, da det ikke er dør der. Men den blir jo å stå 15 cm rett ut.

Noen som har hatt lignende problem? Eller noen som kan tenke seg hvordan det vil se ut og gi noen råd?:)

Vi har da ikke hentet den, men skal/skulle gjøre det på mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe råd, men har hatt en sofa som delvis sperret døråpningen en periode. Jeg synes det ikke var pent, og det var ganske upraktisk.

Prøv å sette en lenestol el. 15 cm. i døråpningen, og la den stå der hele helgen. Da vil dere få et litt bedre inntrykk av hvordan det blir.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe råd, men har hatt en sofa som delvis sperret døråpningen en periode. Jeg synes det ikke var pent, og det var ganske upraktisk.

Prøv å sette en lenestol el. 15 cm. i døråpningen, og la den stå der hele helgen. Da vil dere få et litt bedre inntrykk av hvordan det blir.

Jeg synes dette var en kjempe god ide:) Tusen takk, skal prøve dette ut:)

Skrevet

Jeg kjøpte en for stor sofa en gang. Forklarte for Skeidar at jeg hadde målt feil, og ba om å få annulert kjøpet/bytte sofa. Gikk fint i o m at jeg oppdaget det dagen etter og ikke når sofaen allerede hadde blitt bestilt og kommer på lager.

Skrevet

Je ville nok avbestilt og fortsatt letingen.

Bare si de som det er i butikk.

Du blir aldri så fornøyd som du hadde håpet på å bli.....

Det ve du kanskje allerede ;)

Kjedelig med sånt!

Skrevet

Takk for gode svar:)

Ja, den var rimelig kjip den der.. Foreløpig står en stol nå pent plassert 15 cm ut, så får vi se hva vi finner ut når mandagen kommer :) Foreløpig går alt greit, da gangen som leder til døra er forholdsvis åpen. Fant faktisk ut at døråpningen også er 10 cm større enn standard, så kanskje det ikke blir så altfor ille:p

Vi får se det ann etter en natts søvn , og kanskje håpe at veggen har vokst noen cm mens vi sov :ler:

Skrevet (endret)

Nå aner jeg ikke hvordan dere vil at det skal se ut i det rommet, men dere kunne jo ha hengt noen lange gardiner i døråpningen, som dere skyver til side så det liksom blir en "ekstra vegg" bak der sofaen er. Så tar gardinen litt mer av oppmerksomheten. Noe sånt som dette, bare at gardinen tar mer plass, og at den kanskje bare henger rett ned? :Phttp://2.bp.blogspot...00/IMG_8480.jpg

Da synes hvertfall ikke sofaen fra den ene siden.

Ikke noe jeg har prøvd da, så det kan jo hende det bare blir verre og men :P Hvis dere får prøvd dere frem med noen tepper eller gardiner som dere har så får dere jo sett hvordan det ser ut.

Det aller beste hadde vel vært å prøvd å få byttet :)

Endret av Kjempeliten
AnonymBruker
Skrevet

Ta av et armlen? :)

Anonym poster: b1c213b8d58e2a9dfc8946a960fa6e28

• Liker 1
Skrevet

Flytt døråpningen? :P Kommer jo litt an på hva du er villig til å betale da såklart :P

Skrevet

Hva ble det til ts? Hentet dere sofaen eller byttet dere den inn igjen?

Skrevet

Haha, ja skulle gjerne ha flyttet den døråpningen litt :P

Men neida, vi pratet med bohus idag, og vi fikk lov til å prøve å sette den opp for å se. Ikke bare for å se hvordan det ble foran døren, men om vi kanskje kunne ommøbelert litt her og der for å få det til. På forhånd hadde vi jo spurt om det gikk ann å speilvende, og det sa de at ikke gikk.

Men når vi da prøvde idag så fant vi fram til at joda, den kunne speilvendes uten problem, og resultatet ble nesten bedre enn hvordan den opprinnelig var :D Det er svært vanskelig å løse et problem med et møbel som ikke er i hus engang, men at det skulle bli så enkelt ante jeg ikke:)

Takk for alle gode forslag, dere er så gode :klem:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk min bror til å måle veggen som sofaen skulle stå på. Jeg hørte tydelig at han sa 350, men han har vist sagt 315..

Vi kjøpte jo da sofa til 330 begge veier, og var storfornøyde, helt til vi kom hjem og skulle dobbelt skjekke før vi henter den på mandag. For å si det slik så har vi leitet etter sofa ganske lenge og denne var perfekt! Og selvfølgelig var den 3000kr billigere akkurat nå.

Uansett, det er ikke slik at veggen her stopper etter 315 cm, men da begynner døråpningen. Den vil ikke hindre noen dør, da det ikke er dør der. Men den blir jo å stå 15 cm rett ut.

Noen som har hatt lignende problem? Eller noen som kan tenke seg hvordan det vil se ut og gi noen råd? :)

Noen som har hatt lignende problem? Eller noen som kan tenke seg hvordan det vil se ut og gi noen råd? :)

Hvordan hjalp det til å vende den når den er like lang begge veier? Er det noe vits å vende da? Har jeg misforstått?

Anonym poster: d341b78e6d228a0004da9d27ca009a2a

Skrevet

Hvordan hjalp det til å vende den når den er like lang begge veier? Er det noe vits å vende da? Har jeg misforstått?

Anonym poster: d341b78e6d228a0004da9d27ca009a2a

Vi hadde misforstått, for vi trodde den var 330 begge veier, for det sto på produktbeskrivelsen. Men i produkt beskrivelsen hadde de bare skrevet opp lengden til den lengste siden. Og på øyemål så de like lang ut når den var slått opp :) Var bare snakk om akkurat de cm som trengtes som var borte på andre siden.

Skrevet

Ok. Hjørnesofa da?

Skrevet

Jess :)

Skrevet

Kult :)

Kos deg med ny sofa!

• Liker 1
Skrevet

Kult :)

Kos deg med ny sofa!

Takker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...