AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Gikk tur med hunden min, og plutselig observerte vi en Jack Russel terrier som sto ute i bånd. Hunden min er vant til andre hunder, og brydde seg mindre, men denne hunden.....Den hylte og skrek og ble nesten hysterisk da vi ruslet forbi den på veien. Den sto og hoppet og dro i båndet og lagde et slikt leven at jeg kjente jeg var veldig glad for at den var i bånd...Den gav seg ikke før den ikke så oss lenger. Vi har passert mange hunder på vår vei, men denne reaksjonen var meget spesiell. De virket både hysterisk og rasende. Flere som har opplevd slikt av hunder som står bundet? Anonym poster: a153ca07cd1de5131c6c1172d5666fdf
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Stakkars hund den høres understimulert ut og lite sosialisert Ikke et liv for en aktiv JRT. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Det kan være så enkelt som at den sto i bånd.. muligheten for at den er en stimulert, lykkelig og velfungerende hund i andre situasjoner er absolutt tilstede. Til sammenligning har jeg opplevd noe tilsvarende med en av mine hunder ved et par anledninger. En settertispe som blir brukt aktivt (daglige treningsturer à 20 km i tillegg til frilek med andre hunder+ at hun går løs på gården sammen 3 andre). Første gangen skulle svigerforeldrene mine passe henne en helg. Der har hun ikke anledning til å gå løs og fikk derfor stå litt ute i løpestreng (noe hun også er kjent med hjemmefra). Brått hadde hun hylt og skreket så ille at svigers trodde hun var i ferd med å bli drept og de løp ut- og det var bare en turgåer med hund som hadde utløst det. Uvisst av hvilken grunn, og andre forbipasserende med hund ble oversett resten av helgen. Andre gang var når hundene var på kennel. Med 4 hunder måtte de deles på og tispa ble satt i en avdeling litt vekk fra de andre. I det vi skulle dra derfra kom en fremmed hund forbi buret hennes og hun eksploderte i et hyleorkester jeg aldri har vært borti. Det gikk greit over og gjentok seg ikke iflg innehaveren. Det er ikke alltid så greit å vite hvorfor, man kan sikkert analysere det sønder og sammen og komme til en konklusjon man synes passer. Men dersom noen hadde påstått at det var synd på hunden min og at den var understimulert, lite sosialisert og levde et liv uverdig en aktiv setter hadde jeg nok blitt ganske provosert. Anonym poster: 6bf7ad075a0d3892a44e63ce17bf42fa 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Min går helt av hengslene om den står i bånd, da skal huset beskyttes fra alt i hele verden, og det skal hun ta ansvaret for. Syns hun. Er hun ikke i bånd, bare løs, så er hun godmodig og slaraffete som alltid ellers Anonym poster: f6c35122a39da5ee0905dc698588522a
cellar Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Et hus vi passerer ofte har alltid en hund stående i kjetting utenfor huset. Jeg var livredd for at den en gang skal slite seg løs, for den både ser og oppfører seg som om den vil drepe. Vel, han kom ruslende løs en gang. Og han bjeffet og knurret, og jeg var sikker på at han ville angripe min. Den var iallefall ikke langt unna, men jeg har heldigvis en hund som ikke ypper tilbake, så jeg fikk oss unna. I samme område står det en schæfer 50 meter fra veien og bjeffer, hopper, styrer.. Liker ikke å gå der.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 14. april 2013 #6 Skrevet 14. april 2013 Ja får håpe dette ikke er dagligdags for denne hunden.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #7 Skrevet 14. april 2013 En JR som ikke blir aktivisert hele tiden bil bli totalt gal.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Ja, det kan jo være at den ble sur fordi vi ruslet over tomta. Veien går nemlig tvers i gjennom eiendommen, og jeg har hørt den hisse seg opp tidligere også, da var den sammen med eierne sine. Nå var den alene ute. Jeg aner ingenting om hvorvidt den får mosjon og hjernetrim nok, har kun sett den utenfor dette huset, og jeg er usikker på om den bor der, eller bare er på besøk. Anonym poster: a153ca07cd1de5131c6c1172d5666fdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå