Gå til innhold

fornærma av ei femåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et eldre hus i et nytt byggefelt. Bodd her ca. to år, og holder på med oppussing både ute og inne. Har gjort mye, men har fortsatt et stykke igjen, men sørger for å holde det "rent og pent" både ute og inne selv om vi holder på... Nabojenta kom bort da jeg jobba i hagen i sted for å småsnakke - noe hun ofte gjør. Ut av det blå sa hun "jeg er så glad jeg ikke bor i deres hus". "hvorfor det?, spurte jeg. "fordi mamma sier hun hadde dødd om hun måtte bo i det huset." Ble helt perpleks. Mora til denne jenta er en av de naboene jeg har mest kontakt med, og hun kommer ofte bort for å drikke kaffe etc på terrassen om sommeren. Kjente jeg ble skikkelig fornærma... Håper og tror at dette er noe jenta sier "av seg selv", men regner med hun har hørt det fra et sted.. Kommer ikke til å slappe av neste gang hun kommer bort, redd jeg da vil føle at hun "inspiserer" huset. Hun er for øvrig en av de som skryter over hvor fint vi har fått det, så glad hun er for at det har kommet unge naboer etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta dette opp med moren, så hun lærer at de små også har ører :P

• Liker 8
Skrevet

Oppussing er vel ikke for alle :) Trenger ikke bety at hun ikke tror at dere kommer til å få det fint, men det kan jo absolutt være slitsomt å bo i et oppussningsprosjekt! Kan nok godt være det moren har ment?

• Liker 7
Skrevet

Noen som har snakket om noe de ikke burde mens barna hører på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan være hun mente det på en annen måte, at hun mente at hun ikke ville klart å pusse det opp slik som dere gjør og at det er derfor hun ville "dødd"'?

Men jeg skjønner hva du mener, jeg hadde heller ikke blit spesielt begeistret over å høre noesånt.

Anonym poster: 1accee9d7839c3a4ccd987520ef43fba

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i et eldre hus i et nytt byggefelt. Bodd her ca. to år, og holder på med oppussing både ute og inne. Har gjort mye, men har fortsatt et stykke igjen, men sørger for å holde det "rent og pent" både ute og inne selv om vi holder på... Nabojenta kom bort da jeg jobba i hagen i sted for å småsnakke - noe hun ofte gjør. Ut av det blå sa hun "jeg er så glad jeg ikke bor i deres hus". "hvorfor det?, spurte jeg. "fordi mamma sier hun hadde dødd om hun måtte bo i det huset." Ble helt perpleks. Mora til denne jenta er en av de naboene jeg har mest kontakt med, og hun kommer ofte bort for å drikke kaffe etc på terrassen om sommeren. Kjente jeg ble skikkelig fornærma... Håper og tror at dette er noe jenta sier "av seg selv", men regner med hun har hørt det fra et sted.. Kommer ikke til å slappe av neste gang hun kommer bort, redd jeg da vil føle at hun "inspiserer" huset. Hun er for øvrig en av de som skryter over hvor fint vi har fått det, så glad hun er for at det har kommet unge naboer etc.

Du skulle spurt henne mer ut. Sagt "hvorfor ville hun det?" Det kan godt være at hun ville dødd pga all oppussingen. Jeg er også helt elendig på oppussing.

Anonym poster: f8bea1d6c90c5aa73a39564b0d13daf0

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde "dødd" av å bo i et oppussingsobjekt. Ikke formå fornærme deg, altså...;)

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde sagt hva jenta hadde sagt! Hadde aldri klart holde fred om det. Kanskje vinklet det som at du sa det med litt humor i bunn, f.eks disse barna sier så mye rart. Vet du hvor hun kan ha det fra?)

. Da skjønner ihvertfall moren at hun bør passe seg for hva hun sier.

Skjønner du er fornærmet, men du må bare heve deg over det. Snakk om å være falsk.

Skrevet

Du skulle spurt henne mer ut. Sagt "hvorfor ville hun det?" Det kan godt være at hun ville dødd pga all oppussingen. Jeg er også helt elendig på oppussing.

Anonym poster: f8bea1d6c90c5aa73a39564b0d13daf0

Nei, man viser folkeskikk og spør ikke ut barna, man tar det opp med de voksne.

• Liker 5
Skrevet

Herregud, jeg bor i et oppussingsobjekt, og jeg dør litt av det. Der er ekstremt slitsomt når man har barn, så jeg skjønner godt at moren kan ha sagt noe slikt. Hun synes helt sikkert dere har fått det fint. Og hva så om hun ikke synes det? Du synes det, og det er det som er viktig. Ikke tenk mer på det. :)

• Liker 2
Skrevet

Hun trives nok i huset ditt til å kommer på besøk;-) jeg tror jeg bare ville glemt det ungen hadde sagt;-) vel dine kriger med omhu:-)

Gjest Ratata
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke jeg hadde orket å brydd meg. Å ta opp dette blir som å gjøre ei fjær om til ti høner og kan skape en unødvendig lengre konflikt.

Opplevde en gang at naboungen til mine foreldre sa til min pappa; Duuuu, vet du hva vi kaller dere hjemme? *etternavnetvårt*-grisene.

Javel. Slikt sier mer om dem enn meg tenker jeg :)

Endret av Ratata
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Moren mente mest sannsynlig at hun ikke hadde orket å bo i ett oppussingskaos bare :)

Anonym poster: 6c95f990b11cec2e061b30c31bad0719

• Liker 2
Skrevet

Sannsynligvis så er vel dette egentlig et kompliment ,når du tenker deg om?

Du har god kontakt med nabodama, så med mindre hun er falsk med deg så var dette heller et uttrykk for beundring over at dere orker å gå i gang med et sånt prosjekt. Ikke noe det burde være farlig at ungene hører, med andre ord, om man tar med i ligningen at det er lett å glemme at barn oppfatter det de hører helt bokstavlig.

Så tenk heller på det som et kompliment. for det var sikkert det det var :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er av barna en skal ha det. En femåring sa til meg en gang, du er tykk du for det sier mamma...... :laugh:

Anonym poster: fadf67c693f954bc798a1f100b858fea

Skrevet

Ikke for å være frekk TS, så reagerer jeg mer på din reaksjon og det at du er så veldig opptatt hva andre skulle mene. Drit i hva 5-åringen sa, og drit i hva naboene mener, tenker, tror, skulle mene og skulle tro. Så lenge dere er fornøyde, så er jo det som er viktigst :)

• Liker 1
Skrevet

Vi bor også i oppussingsobjekt, og det er mange som har kommentert at de ikke hadde orket det opplegget vi holder på med. Jeg tar det som et kompliment, jeg. Og de har helt rett, det ER slitsomt. Såpass slitsomt at jeg ikke skal pusse opp igjen noen gang med mindre jeg virkelig MÅ (vannlekkasje o.l.). Så hvis nabohuset blir solgt om noen ord og et par gyver løs på det, kommer jeg også til å tenke at jeg hadde dødd hvis jeg skulle gjøre noe sånt.

Men uansett er det jo greit å nevne det for moren, tenker jeg, så hun forstår at femåringen forteller videre det hun sier.

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg tror nok også at moren til jenta har ment at hun ville ha funnet det slitsomt å bo i et slikt oppussingsobjekt, og så har jenta tolket det litt annerledes. Jeg ville også "dødd" av å bo slik, men det er jo ikke negativt ment overfor dem som gjør det :)

Skrevet

Pinadø, hvis det er så ille at ungene tar det opp med den det gjelder så er det på tide å ta det opp med de som snakker. For da er det et samtaleemne som går igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...