Gjest Estrela Skrevet 30. mars 2004 #1 Skrevet 30. mars 2004 Er det flere enn meg som har observert at nesten alle jenter MÅ se mot sitt eget speilbilde når de går forbi et reflekterende vindu?? De fleste jeg ser måler seg selv opp og ned med et avmålt, kaldt blikk før de haster videre. Jeg pleier også å se på meg selv i sånne vinduer av og til, men det er bare dersom jeg er litt sliten og lei og trenger å se et smil. Ja, jeg smiler til meg selv i sånne vinduer. Noen som kjenner seg igjen i mine observasjoner?
Sandra Skrevet 30. mars 2004 #2 Skrevet 30. mars 2004 Ja, har tenkt på det samme, og må innrømme at jeg gjør akkurat det samme selv Greit å sjekke at ikke skjørtet har hengt seg fast under sekken så hele oslo ser rompa mi, eller bare for å ta en titt
Tilde Skrevet 30. mars 2004 #3 Skrevet 30. mars 2004 Eeeh..jeg gjør det ikke,vil ikke virke innbilsk i offentlighet.. Men har lagt merke til at de fleste menn gjør dette svært åpenlyst...
Gjest Moonshadow Skrevet 30. mars 2004 #4 Skrevet 30. mars 2004 Jeg gjør det når jeg håper ingen ser meg :oops:
Gjest Hege Skrevet 30. mars 2004 #6 Skrevet 30. mars 2004 Føler meg truffet. Det beviser vel at jeg er det jeg føler at jeg er
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2004 #8 Skrevet 30. mars 2004 Jepp, gjør nok det... :oops: Både vinduaga og speil er utsette område.. Hehe..
Laina Skrevet 31. mars 2004 #9 Skrevet 31. mars 2004 Er det flere enn meg som har observert at nesten alle jenter MÅ se mot sitt eget speilbilde når de går forbi et reflekterende vindu?? De fleste jeg ser måler seg selv opp og ned med et avmålt, kaldt blikk før de haster videre. Jeg pleier også å se på meg selv i sånne vinduer av og til, men det er bare dersom jeg er litt sliten og lei og trenger å se et smil. Ja, jeg smiler til meg selv i sånne vinduer. Noen som kjenner seg igjen i mine observasjoner? Ånei! Jeg som trodde ingen så meg. :-(
Nabodama Skrevet 31. mars 2004 #13 Skrevet 31. mars 2004 Gjør nesten aldri det, er visst lite obs på sånne vinduer.
Fakse Skrevet 31. mars 2004 #14 Skrevet 31. mars 2004 Klart! Må jo sjekke at frisyren fortsatt er på plass, og at klærne sitter som de skal.
Gjest rabrabara Skrevet 31. mars 2004 #15 Skrevet 31. mars 2004 Hele tiden! Det er aller verst på toget når det er mørkt. KLARER ikke løsrive meg!
blåveis Skrevet 31. mars 2004 #16 Skrevet 31. mars 2004 Det gjør jeg! Men det er da ikke noe som er typisk for kvinner? Trodde dette "fenomenet" var godt utbredt blandt både menn og kvinner, jeg.. (jeg har i alle fall sittet på kafe og sett både menn og kvinner kikke på seg selv i vinduet jeg sitter innenfor)
NullHull Skrevet 31. mars 2004 #17 Skrevet 31. mars 2004 Unngår å se mitt eget speilbilde i noen form så langt det lar seg gjøre. Særlig på offentlige steder der andre kan se meg (og evt. tro meg forfengelig) eller, må gud forby, jeg ser meg selv ved siden av andre!! Sånn er det når man sliter med et dårlig selvbilde... :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2004 #18 Skrevet 31. mars 2004 Ja gjør nok det , selv om jeg har bestemt meg for at nå skal jeg ikke se, men det er liksom som en magnet
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2004 #19 Skrevet 31. mars 2004 Jeg gjør jo det.. men jeg prøver å late som jeg ikke gjør det. Titter ut litt sånn på skrå i øyenkroken så ingen skal se at jeg speiler meg liksom... Mest for å kontrollere at jeg ser ut som folk da, at jeg ikke har rar gange eller at håret står rett opp eller noe. Ikke for å beundre meg selv, for det er jo bare en stor skuffelse
Sheba Skrevet 31. mars 2004 #20 Skrevet 31. mars 2004 Og en sang går noe sånt som det her: .."det er vansklig å være beskjeden, når man er så helt uten feil.....og hver gang jeg ikke kan se meg så lengter jeg hjem til mitt speil... (er vel egentlig om en mann, men tipper det er på samme måten for begge kjønn!) (og ja - jeg har også vanskeligheter med å holde meg unna mitt eget speilbilde. Men jeg skjønner ikke hvorfor altså. Tror vi bare er sånn jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå