Gjest Linda G Hundsnes Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Hei! Jeg er en lebisk kvinne og har levd sammen med en kvinne i nesten 8 år. For ca 2 mndr siden var hun utro med en av mine "beste" venninner som såkalt er heterofil. Jeg har hatt denne venninnen i 23 år. Min samboer ble kjent med henne før julen 2012. For 4 år siden ønsket vi å kjøpe hus sammen. Problemet var at min kjæreste hadde gjeldssanering på ca 200.000. Jeg betalte dette ut og de pengene har jeg fått tilbake. Om dette ikke hadde blitt betalt ut kunne hun jo aldri fått lån. Jeg hadde 1 mill kr i egenkapitalen. Min kjæreste som jo ingenting hadde, fortalte meg at hvis jeg "lånte" henne kr 500.00 skulle hun betale tilbake i løpet av 5 år. Hun ville ikke kjøpe bolig med meg om jeg ikke tinglyste 50/50. Jeg forsøkte å si at dette ikke var riktig. Spurte om vi kunne f.eks. ta en tinglysing på 30/70 noe hun avslo. Vi tok opp lån og kjøpte et praktfullt hus. Jeg har da kausjonert for alt hennes lån. Når da situasjonen er helt annerledes og jeg har flyttet ut av vårt felles hus ønsker jeg selvsagt å få disse pengene tilbake. Min eks-kjæreste mener at jeg ikke har krav på disse. Jeg har engasjert advokat og satser på at jeg har rett på det. Jeg har flyttet ut og bor for tiden hos venner og har leid lager for oppbevaring av mine møbler og eiendeler. Vi er ikke gift og har heller ingen samboer-avtale. Har fått tilbakemeldinger fra naboer om at min eks-kjærest ikke er å se, men at hennes sønn disponerer huset alene. Han sliter med rusproblemer og mens vi var sammen kunne vi aldri dra på hytta begge to pga han. En av oss var alltid hjemme i frykt for hva som kunne skje. Når har han etter all sannsynlighet bodd der i ca 1 mnd og jeg aksepterer ikke dette. Har noen råd? Vært oppi samme situasjon? Hilsen optimistisk dame :-)
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Dra til huset, be han komme seg ut. Skift lås. Bruk advokat, ellers blir du lurt her Anonym poster: 253c4d6f93390057ad5758a6851774d4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Trådtittelen er uviktig for problemstillingen og du gir ut ALT for mange detaljer og fullt navn!! Tråden kommer antakeligvis til å bli fjernet, så kopier, omskriv og post den på forbruker/økonomi. Anonym poster: 77f19f5f3d663a646a51e442de3d8816 Anonym poster: 77f19f5f3d663a646a51e442de3d8816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå