Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dritt lei av bøker og blader. Kjæresten min har så mange.

Har en hel hylle full (150 x 150) full av bøker/blader, en annen hylle som vel er sikkert 80 x 190 full av bøker osv, en hel kommode full, en pappeske full.

Jeg er så dritt lei! Og det verste er at jeg ikke får røre dem.

Nå står det en forbaska svær pappeske full av bøker på gulvet midt i stua. Jeg får IKKE røre den. jeg får aldri lov til å putte bøker her og der, neeei, det skal være sortert skjønner dere, etter et spesielt system (alfabetisk/tematisk/forfattere/høyde, ikke vet jeg).

Jeg sier "gjør ditt, ordne opp i de bøkene" bla bla, neida, ingenting skjer. "Senere" får jeg høre. Jeg er dritt lei av de bøkene der. Tenk så mye annet vi kunne hatt i hyllene. Dessuten samler de støv.

Greit å ha bøker, men jeg synes det er overdrevent å stappe så mange bøker og blader inn i en liten leilighet! Er det snakk om å bli kvitt bøkene, så må det tenkes nøye gjennom, det tar vel gjerne en helg det, så jeg får ikke ordnet opp! Det flyter av rot her, er dritt lei. Dumme bøker.

Ville bare ha ut litt frustrasjon.

Anonym poster: 3e06106b08ab512b526496e45d3c9f8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner for så vidt frustrasjonen når det gjelder pappesken på gulvet. Bøker bør få stå i hyller. Går det ikke an å bygge ut hyllene litt, så han får samlet og sortert alt i dem og kommoden blir frigitt for andre formål?

Man kaster da ikke bøker? :fy_fy:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner for så vidt frustrasjonen når det gjelder pappesken på gulvet. Bøker bør få stå i hyller. Går det ikke an å bygge ut hyllene litt, så han får samlet og sortert alt i dem og kommoden blir frigitt for andre formål?

Man kaster da ikke bøker? :fy_fy:

Nei, hyllene tar allerede mye plass. Vi har for mange hyller! Og så er det DVD'er da. Og spill. Glemte at vi også har en hjørnehylle som er stappfull av sånn dritt..

Nei, trenger ikke hive, kan selge eller gi bort.

Har så dårlg plass her, hadde vi hatt stor plass hadde jeg ikke brydd meg, men det er så mye dritt i en liten leilighet. Det har samlet seg opp fra før vi flyttet ut fra våre foreldre, og nå har det blitt tatt med til en liten leilighet. Før jeg må snike meg rundt fordi det er så trangt.

Jeg foreslo å sette esken med bøker i kjelleren, men nei, da kommer det mugg på dem!

Anonym poster: 8da21a124f33c2c5868039dc37708e3f

AnonymBruker
Skrevet

Få ham til å låne bøker på biblioteket i stedet.

Når du skriver at de samler støv høres det ut som han ikke leser bøkene men kun har dem til pynt, eller i beredskap sånn i tilfelle et-eller-annet.

Da er det bortkastet plass etter min mening.

Anonym poster: e215f1ae5a448cd9399c3b02ec76aa03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få ham til å låne bøker på biblioteket i stedet.

Når du skriver at de samler støv høres det ut som han ikke leser bøkene men kun har dem til pynt, eller i beredskap sånn i tilfelle et-eller-annet.

Da er det bortkastet plass etter min mening.

Han låner bøker på biblioteket også! Og filmer :fnise:

Jeg har til og med sagt at han må lese det han har. Og joda, han leser jo hele tiden, hver dag! Men hjelper ikke det.

Han skal bare "ha dem" fordi det er koselig. Jeg skjønner forsåvidt det at det er koselig å ha noe, samle på noe osv, sikkert mange interessante og fine bøker, men det er faktisk ikke plass.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Vi hadde litt av det samme problemet, bare med DVD'er. Vi kjøpte flere og flere hyller og det bare ballet seg på. I den lille leiligheten vår ble det uholdbart. Var jo ikke plass til annet en filmer. Så vi pakket helt bort de filmene vi visste vi ikke kom til å se mer. De står da i esker i bode. Og så kjøpte vi inn fine oppbevaringsesker til å ha resten i. Et lite utvalg av filmer står fortsatt i hyllene.

Kanskje dere kan gjøre noe slikt? Men det avhenger selvfølgelig av at han er villig til å inngå kompromisser.

Gjest Cartman
Skrevet (endret)

Kjøp de største billy bokhyllene på Ikea + ekstra hylle. Da blir bokhylla på ca 2.20 meter. Det blir bare rotete å ha noen bøker her og noen bøker der. Når det gjelder pappeska, så kan du gi han en frist. Si at han får to dager ellers begynner du å pakke ut av esken :)

Endret av Cartman
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men han tror de blir ødelagte hvis de står i boden/kjelleren, at de mugner. Særlig bøkene, og det er de det er flest av. Jeg lurer på hvor mye de er verdt..

Bare på den ene siden av hylla er det sikkert 250 bøker.

Men jeg synes dette er et problem, han synes ikke det, han synes det er flott.

Nå skal det også sies at hyllen som er full av bøker og blader egentlig er min, og det er faktisk ting jeg kunne tenkt meg å ha i den og.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp de største billy bokhyllene på Ikea + ekstra hylle. Da blir bokhylla på ca 2.20 meter. Det blir bare rotete å ha noen bøker her og noen bøker der. Når det gjelder pappeska, så kan du gi han en frist. Si at han får to dager ellers begynner du å pakke ut av esken :)

Men vi har ikke råd til flere hyller :fnise: Har allerede mange ekstra utgifter fremover.

Kan jo være slem og si at hvis han skal ha alle bøkene, må han punge ut til ekstra hylle/mer effektiv hylle.

AnonymBruker
Skrevet

Dere får snakke sammen og inngå et komprimiss.

Mange kjøper bøker, leser de og vil senere ha de stående, man leser jo sjelden bøkene jevnlig, men vil allikevel samle.

Så et lite forslag fra meg: Snakk sammen, si at bøker er ok, men at de skal stå i hyllene og det er plassen han har disponibel (dvs kommoden må ryddes). Resten får pakkes i kasser ol og settes på lager evt selges til dere har bedre plass. Vurder feks Billybokhyller fra Ikea, disse er rimelige og har også skapdører, dvs det ser mye ryddigere ut og samler ikke støv i like stor grad.

Anonym poster: bec71b117b3f676b09bf9914843bb7be

Gjest LadySizz
Skrevet

Om dette er deres "verste" problem for øyeblikket synes jeg du skal glemme det å nyte forholdet deres istedet! :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om dette er deres "verste" problem for øyeblikket synes jeg du skal glemme det å nyte forholdet deres istedet! :)

Å, men det er langt fra det :)

AnonymBruker
Skrevet

Dere får snakke sammen og inngå et komprimiss.

Mange kjøper bøker, leser de og vil senere ha de stående, man leser jo sjelden bøkene jevnlig, men vil allikevel samle.

Så et lite forslag fra meg: Snakk sammen, si at bøker er ok, men at de skal stå i hyllene og det er plassen han har disponibel (dvs kommoden må ryddes). Resten får pakkes i kasser ol og settes på lager evt selges til dere har bedre plass. Vurder feks Billybokhyller fra Ikea, disse er rimelige og har også skapdører, dvs det ser mye ryddigere ut og samler ikke støv i like stor grad.

Anonym poster: bec71b117b3f676b09bf9914843bb7be

Skal titte på IKEA. Bruker foreløbig Expedit, som største hylle..

Gjest LadySizz
Skrevet

Å, men det er langt fra det :)

Skjønte det da,men bare ville få frem at det kan være verre ting en noen bøker å irritere seg over :) Men såklart,plager det deg blir det jo ett problem for deg.. Bare så synd at det blir ditt problem og ikke hans uansett da han tydeligvis ikke har noe planer om å fjerne de.

Gjest Cartman
Skrevet (endret)

Men vi har ikke råd til flere hyller :fnise: Har allerede mange ekstra utgifter fremover.

Kan jo være slem og si at hvis han skal ha alle bøkene, må han punge ut til ekstra hylle/mer effektiv hylle.

Kan være at de finnes brukt på finn.no til en billig penge? Uansett så anbefaler jeg billy bokhylle på 2.02 meter + ekstra hylle den dagen dere skal kjøpe nye bokhyller :)http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/83688210/#/90066647 Endret av Cartman
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg elsker mine bokhyller fulle av bøker. Og jeg klarer knapt å skilles av med noen av de. Jeg liker bøker. Både som dekor og som bøker i seg selv.

Men jeg hadde gravd ned en evnt samboer i alt dette her. Hos eksen hadde vi kun en glissen bokhylle med kun de "viktigste" bøkene. Håper du får han til å forstå at det skal være plass til to mennesker der og ikke bare en person og mange bøker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hjelpe hvis du sier til ham at til og med på bibliotek må man med jevne mellomrom kvitte seg med bøker?

Anonym poster: c50057953ba20ba1d983a4b80f074a2d

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er din hylle må han jo nesten forstå at du ønsker bøkene fjernet.

Ta dere en tittetur på Ikea, ikke nødvendigvis for å kjøpe, men for å få inspirasjon til hvordan plassenkan utnyttes bedre.

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg vil også ha så mange bøker og tiden til å lese dem :(

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips :) Skal prøve å snakke om det... Igjen....

Hadde vært deilig om det bare kunne blitt litt orden. At han bare kunne beholdt de viktigste, som betyr mest? Jeg har bøker jeg og, men jeg har under 10 bøker. Han må ha mange altså.. Hadde vært morsomt å talt. Tenk om vi kunne fått 5 kr stk, la oss si vi har 1000 bøker og blader. + DVD'er.

Hvis dere ser en haug med bøker på finn.no vet dere at jeg har fått overtalt noen :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...