AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 - det fikk lov å være ute aleine ? - kunne være hjemme aleine menst du gikk på butikken/ut med hundene eller andre småting ? - gikk til og fra skolen eller fritidsaktiviteter på egenhånd ? Fyll gjerne på med andre ting også Anonym poster: 6f7e4a394e2ba245888cc9c82280f888
Kontormus Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Min sønn var rundt 3 da han fikk være ute alene. Men det var på sommeren og vi bodde i rekkehus, området var bilfritt, dørene sto åpne og alle kjente alle. Samme alder når jeg tok kjappe turer i butikken, og var tilbake før det var gått 5 minutter. Han gikk alene det siste halve året til barnehagen, klatret over gjerdet og var veldig stolt over at han gjorde dette selv. Veien var kort og trygg, ingen biler der heller. Når han begynte på skolen gikk han alene, den veien var også kort og helt uten biler. Men likte godt at jeg hentet han på SFO. Nå er han 15 og får være hjemme en helg hvis det er nødvendig.
Ulrikke Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Leke med unger i gata fra hun var ca 3,5 år.... Trygg gate! Begynte å være alene hjemme mens jeg var i butikken osv fra hun akkurat hadde fylt 6 (halvveis i 1.klasse, født veldig sent på året). Gikk hjem selv fra SFO mot slutten av 1.klasse, låste seg inn og var alene en halvtime/time. Nå går hun i 2.klasse og vil helst ikke gå til skolen fra tomt hus om morgenen, men kommer gjerne hjem til tomt hus og ber om å få gå tidlig fra SFO.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå