AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Hei dere! Jeg er litt i drømmeland nå og har så lyst å tjene penger! Hvordan kan man gjøre det utenom jobb? Kan man tjene på å kjøpe leilighet å leie ut som kollektiv eller kjøpe bolig i syden et sted å leie ut? Er det noen av dere som har tjent penger på å gjøre noe slikt/annet? Anonym poster: 2a938e3f6f14cc03b5b918f1b77b5e4b
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Er så høye skatter i dette landet at man ikke tjener så mye på leie ut. Man må jo skatte 28% og da er det ingen vits i. Var det gratis derimot. Anonym poster: f25b819d97244d13d2e6d233d3f1331a
globalagogo Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 Du kan jo selge ting på finn:-) Eller ha garasjesalg, gjøre små tjenester for andre du kjenner (male hus, være barnevakt, montere IKEAmøbler til dem osv) Eller ta deg en vakt i uka med noe vaskejobb?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 www.muligheten.net Anonym poster: eb5cdb7818e92dfaec68ab4a7facef7b
Gjest Skogmann Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 (endret) 1. Aksjer pro; mulighet for raske penger, enkelt å utføre cons; Vanskelig og komplisert å sette seg inn i (analyser og følge med), potensiell stor nedside (tap av penger). Akuratt nå vill jeg ikke vært i aksjemarkedet. Ser ut som en stor boble igjen. 2. Råmaterialer (gull/sølv) Mer stabile priser enn aksjer, mindre nedside. Enkelt å handle. Du blir eier av noe fysisk. Akuratt nå gode priser, og på vei mot enda bedre priser. Negativt; Vanskelig å få god pris ved salg. 3. Kjøp og salg av antikviteter og andre ting. Enkelt, men lite profitt med mindre du blir veldig god eller har veldig mye flaks 4. Utleie av boliger. Litt styr, men kan gi en grei inntekt om du eier leiligheten. Betaler du ned gjeld ved siden av er det ikke mye å tjene på det. Du må i utgangspunktet ha endel kapital for å gjøre noe slikt. 5. Kjøp og salg av bruktbiler. Kjøp billig bil med litt enkle mangler. Fiks opp overfladiske ting, poler, puss, gnikk og gni, selg for 5000 mer. Du må ha en viss kjennskap til biler og bruktbilmarkedet, og være en god selger. 6. Ta fine bilder og selg dem på Dreamstime.com eller lignende sider. Vanskelig å få salg, og produsere nok bilder til en jevn inntekt. Du må være flink til å ta bilder, virkelig flink. 7. Lag din egen unike blogg, med et tema ingen andre har tenkt på. Har du flaks og treffer riktig så kan du tjene gode penger. Vanskelig. Boblere; Pyramidespill, dopsalg, smugling, prostitusjon. Endret 13. april 2013 av Skogmann 3
Gjest badeand1 Skrevet 13. april 2013 #9 Skrevet 13. april 2013 Diverse undersøkelser på nett. (men det er utrolig lite da)
Gjest Tirkes Skrevet 13. april 2013 #11 Skrevet 13. april 2013 Spørreundersøkelser og paneler på nett. Jeg var medlem an panel.no når jeg studerte i Oslo, og tjente 500-1000 kroner i mnd på å møte opp og si hva jeg mente om X produkt mens de serverte mat. Varte som regel 2 timer. Samme organisasjon hadde nettundersøkelser, som man tjente poeng på, og kunne veksles i produkter eller penger. Jeg tror som sagt ikke de driver på samme måten lengre, men finnes mange slike markedsundersøkelser og fokusgrupper som tjener produkter og kroner på å stille tiden sin til disposisjon.
Gjest Elissima Skrevet 13. april 2013 #12 Skrevet 13. april 2013 Spørreundersøkelser og paneler på nett. Jeg var medlem an panel.no når jeg studerte i Oslo, og tjente 500-1000 kroner i mnd på å møte opp og si hva jeg mente om X produkt mens de serverte mat. Varte som regel 2 timer. Samme organisasjon hadde nettundersøkelser, som man tjente poeng på, og kunne veksles i produkter eller penger. Jeg tror som sagt ikke de driver på samme måten lengre, men finnes mange slike markedsundersøkelser og fokusgrupper som tjener produkter og kroner på å stille tiden sin til disposisjon. Jeg er med i panel.no, man får ikke cash lenger men gavekort. De gangene man er med på en gruppesamtale får man et universalgavekort på kr 500. Men hjelper jo litt det og.
catman Skrevet 14. april 2013 #13 Skrevet 14. april 2013 Fantastisk innlegg, skogmann! Men det viser også hovedproblemet: Penger avler penger. Har man ingenting å investere med, ja, da er nok lønnsarbeidet veien å gå. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #14 Skrevet 14. april 2013 Panel.no? Etter haugevis med undersøkelser får man gavekort på 200kr, timelønnen er kanskje 30kr. En slik matgreie var jeg også med på en gang. Fikk en pose med matvarer, bl.a. pølsebuljong (wtf?). Penger er dette man bruker til å overleve, folkens. Panel.no er bare uskyldig moro. Anonym poster: 704c2be739a01b0d323f932441db9158 1
Kikker Skrevet 14. april 2013 #15 Skrevet 14. april 2013 Du får starte opp butikker og ansette folk! Eller du kan kjøpe IT aksjer, veldig poulært!
kattepus89 Skrevet 14. april 2013 #16 Skrevet 14. april 2013 clickworker.com er noe jeg driver å tester for tiden... Men det ser ikke ut som det er mye å tjene enda :/
Bjørn88 Skrevet 16. april 2013 #17 Skrevet 16. april 2013 Svart arbeid om du er håndverker av et eller annet slag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå