Gå til innhold

Rimelige ferier for alenemor med to barn? Har du noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feriere for første gang som alenemor med to ganske store barn. Ferie er dyrt og syden er i år uaktuelt. Men hva gjør dere andre? Finnes det rimelige ferier som er fine for barn mellom 8 og 11 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Danmark?

Campingferie?

Være hjemme og utforske nærmiljøet?

Skrevet

hvor mye ser du for deg å bruke på ferie?ferie i norge/skandinavia blir fort dyrere enn en billig sydentur pga de høye prisene vi har i skandinavia i forhold til feks tyrkia...

Skrevet

Hva er budjsettet da ?

Syden kan jo faktisk være vell så billig som å reise rundt i norge/skandinavia, så sant man er heldig å finner en billig flybillett.

Gjest Elissima
Skrevet

England og Polen er billige land å feriere i. Hvis dere bor på Østlandet så finnes det jo billige billetter med Ryanair og et annet lavprisselskap jeg ikke husker navnet på.. Men de flyr fra Torp til Polen. Evt kan du jo ta med barna og gå i fjellet, låne hytte gjennom turistforeningen?

Gjest halebein
Skrevet

Vi bestilte feriehus i danmark gjennom cooptilbud, fly gjennom experia. Kom på 15000 kr for 5 stk, med fly og leiebil i 8 dager, og hus i leilighetskompleks rett ved stranda og gratis badeland på hotellet. Var så godt vær da, at d føltes som syden:-)

Skrevet

Et alternativ til hotell om man vil til syden er å leie leilighet privat. Vi leier feks ut vår leilighet i Alanya for 3000kr uken, der er det 6 sengeplasser. Flybiletter kan man være så heldig å finne for helt ned i 399kr. Nå er ikke leiligheten våres ledig på lang tid da.. så dette er ikke noe "salgsannonse", men et tips.

AnonymBruker
Skrevet

Lån en hytte eller et landsted av noen du kjenner ? Vi er heldig som har landsted i familien. Der er vi to voksne og to barn hver sommer. Helt gratis. Vi har ikke råd til å reise til syden eller dyre ferier. Vi planlegger å spare oss opp til ferie i Danmark hvor vi vil leie ferihus - det blir sommeren 2014.

Anonym poster: d01cc971d4762603991d3cb169333346

AnonymBruker
Skrevet

Hva med telttur? Jeg dro til Kristiansand da mine to var små. Vi ventet til været var bra, lå gratis i skogkanten og hadde fire flotte solfylte dager! Var i tilknytning til feriesenter som hadde mange flott fasiliteter som basseng, lekeplass osv. Brød og sjokoladepålegg er helt topp, og billig: ;) På finn.no får du kanskje tak i inngangsbilletter til dyreparken i Kristiansand rimelig.

Anonym poster: 955699b4ff2f66e1a70d85d4782f2ab8

Skrevet

Jeg leter alltid etter fly og hotell hver for seg, for å finne billigere enn de halvbillige reisene på restplass.no o.l.

Men jeg har funnet ut at travellink.no kan komme opp med reiser som er 100 kr pluss minus det jeg finner selv:)

Det kan være greit å sjekke der etter at du har bestemt deg for feriested:)

AnonymBruker
Skrevet

Gdansk i Polen er en spennende by med flott strand og interessant arkitektur. Det er billig å fly dit. I tillegg kan du jo ta en telttur eller lignende?

Anonym poster: f68fd8d1c440f7d335823d020c5e18a0

• Liker 1
Skrevet (endret)

En venninne av meg tar med barna, pakker bilen full, og drar med ferga ned til Danmark. Deretter kjører de der de vil. De har feriert i Tyskland, Frankrike og Nederland de siste årene.

Hun sikrer seg rimelige fergebilletter, og de har med et stort telt og oppblåsbare madrasser (som blåses opp med elektrisk pumpe når de kommer fram). Campingplassene de har bodd på er kjempefine og har høy standard. I fjor hadde de med sykler også.

Selv om hun er alenemor og ikke har spesielt god råd har de likevel hatt muligheten til å ha 3 ukers sammenhengende sommerferie hver sommer ved å gjøre det på denne måten. De spiser rimelig, men god mat, sykler rundt for å utforske områdene de bor i, bader og drar også på ulike attraksjoner.

Et annet alternativ er å feriere med en annen familie. Da kan dere leie en leilighet/lite hus som vil være mye rimeligere enn hotell.

Endret av marsy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...