Gå til innhold

Overtagelse av strøm og flytting. hva når man ikke har bet strøm i tide ved forige adresse? får man da strøm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vert så dum og ikke betalt strømmen, det var rett før dem stengte den, men har ingått avtale.. med inkassobirået. men nå som jeg flytter har jeg mye større husleie og må vente med inkassokravende, fordi jeg bare vil ha nokk til husleie og mat, og vente med gamle inkassorav til jeg får en ekstra jobb.

SÅ mitt spørsmål: når jeg flytter til ny adresse, skal jeg minne forige leieboer om og lese av strømen? eller sal jeg bare vente på regning? det kan jo hende at hun ikke har samme strømselvskap som jeg skyller til men.. om det er samme strrømselvskap og jeg ikke betate inkassokravene mine på forige bosted. vil det da gå utover den nye strøm-tegningen på ny adresse?? eller vil det da bli to forskjellige saker? eller vil dem kreve at jeg betaler ned inkassokravende mine først, og om jeg ikke gjør det stenger dem strømmen???

1: sal jeg vente til jeg får strømregning uten og ringe inn noe sted når jeg har flyttet på ny adresse? og lese av måleren av det nye huset når jeg flytter inn??

2: om det viser seg at forige leieboer har samme strøm selvskap som jeg skyller penger til, (som har ballet seg på med inkasso jeg ikke klarer og betale ennå) fortskjetter det der, det slapp? at dem legger SAMMEN ny og gammel adresse på en faktura? eller vil det bli en ny "greie"? og jeg vil da ha en gammel sak hos dem? men itilegg en ny? siden jeg flytter? sånn at det går ann og skille mellom dem to???

Håper noen skjønte mine spørsmål? jeg er så redd for at dem vill ta strømmen min kort tid etter jeg flytter inn!!

3: erfaring med og flytte inn ett sted og oveta strømselvskapet til forige leieboer???

Anonym poster: 776b4b71de5aceba4859fbaaa33071b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager flytter du til et sted med mye større husleie, når du sitter med inkassokrav opp etter ørene!?

• Liker 3
Skrevet

PS: Du har vært heldig som har fått til en avtale med inkassobyrået.

Hold den avtalen!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

PS: Du har vært heldig som har fått til en avtale med inkassobyrået.

Hold den avtalen!!

Jeg måtte flytte herfra. Har også barn som av ulike grunner ikke kan bo her, så hadde ikke noe valg, men det er ikke det jeg spurte om, så ver saklig.

Anonym poster: c57a03c07efdc6bf9cf3c727eb7217ef

Skrevet

Du skal lese av strømmen når du flytter ut og gi beskjed til strømselskapet at du flytter og så må du lese av strømmen der du flytter til. Du velger selv strømleverandør der du flytter, men det kan bli problemer å bytte strømleverandør siden du har betalingsanmerkning.

Har du prøvd å få hjelp av NAV med regningen? Det er lite strategisk å bryte avtalen med inkasso selskapet!

• Liker 1
Skrevet

En vennine måtte betale depositim på noen tusen til Hafslund for å kunne være kunde. Hvordan de andre selskapene opererer, aner jeg ikke.

Og til Chloe: Det er ikke enkelt å finne leiligheter med strøm inkludert.

Skrevet

En vennine måtte betale depositim på noen tusen til Hafslund for å kunne være kunde. Hvordan de andre selskapene opererer, aner jeg ikke.

Og til Chloe: Det er ikke enkelt å finne leiligheter med strøm inkludert.

Skjønner ikke hvor jeg nevner noe om leiligheter med strøm inkludert?

Skrevet

Om du ikke ringer inn å tegner abbonnement med en kraftlevrandør så vil du få et midlertidig venteabbonnement fra din lokale kraftleverandør som er svindyrt, dette vil da løpe til du har tegnet et abbonnement hos en kraftleverandør.

Om du ikke klarer å holde inkassoavtalen din så får du lønnstrekk snart så snakkes vi på TV3 snart på luksusfellen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke ringer inn å tegner abbonnement med en kraftlevrandør så vil du få et midlertidig venteabbonnement fra din lokale kraftleverandør som er svindyrt, dette vil da løpe til du har tegnet et abbonnement hos en kraftleverandør.

Om du ikke klarer å holde inkassoavtalen din så får du lønnstrekk snart så snakkes vi på TV3 snart på luksusfellen

Hvorfor er venteabonemanget eller hva du mente dyrere?? og når jeg først får det fra min lokole kraffthandel kan jeg ikke bare fortette og betale dit da? for da har jeg blitt automatisk kunde der?? forst jeg rett?? skal uansett ta tak i mine gamle inkasso krav, men har ikke råd til og leve og fø vedsiden av om jeg skal forholde meg til den avtalen, som da var og betale 6 tusen i mnd i så og så lang tid, jegkan forholde meg til avtalen om dem lar meg betale 500 i mnd, dette pga en mye dyrere husleie. også kan det jo hende jeg av og til må til legen, trenger medisiner, eller må kjøpe noen nye klær etc.. og det har jeg IKKE mulighet med den strømavtalen med inkassobirået :(

gråter

Anonym poster: c57a03c07efdc6bf9cf3c727eb7217ef

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Du har ikke råd til å flytte dit du ønsker å flytte. Dersom du er nødt til å komme deg bort fra nåværende bosted, må du finne noe billigere enn det du har funnet nå. Så enkelt er det faktisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dum å ikke betale strømmen? Går det an å gjøre det når man har barn? Har du ikke penger til strøm så må du be om hjelp. Du har latt det skure å gå lenge om det har gått til inkasso. Dessuten kan du ikke bare å la være å betale inkassoselskapet pga du flytter. Du må i alle fall varsle, og be om utsettelse. Rentene øker på, og gebyr. Når du flytter, så leser du av måleren og varsler selskapet du får strøm av. Når du flytter inn i ny bolig, så sjekker du om forige leietaker har lest av, du leser av på nytt, og ringer selskapet og sier du er den som skal overta. Er du allerede skyldig de penger, så kan det hende de nekter deg strøm. Hjelper ikke hvilke selskap du eller den forrige har. Du er uansett knyttet til den lokale leverandør i forhold til nettleie.

Anonym poster: 3058b8f425f550deaa231cd459cc1a79

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...