slask Skrevet 13. april 2013 #1 Skrevet 13. april 2013 Bitcoins er i vinden. Kommer dere til å bruke slike elektroniske penger?
Guybrush Skrevet 13. april 2013 #2 Skrevet 13. april 2013 Hvis man fortsatt klarer å holde politikeres reguleringskåte fingre unna finnes det idag ingen sikrere havn å sette pengene i med unntak av gull og sølv.
Gjest Skogmann Skrevet 13. april 2013 #3 Skrevet 13. april 2013 (endret) Neppe. Sannsynligvis er bitcoins i en gedigen boble nå, og kurven (1000%) ser akuratt ut som tulipanboblen, dotcom-boblen, housing-boblen etc. Rykter skal også ha det til at sentralbankene kjøper bitcoins for selloffs. Jeg angrer dog på at jeg ikke kjøpte da jeg vurderte det i fjor. As we speak har bitcoins tapt seg 70!!!% i verdi, på TO dager. Så det er ikke akuratt i vinden lenger. Jeg hadde aldri investet i noe som er så volatilt. Sølv og gull er nok det man burde investere i nå. Hva som skjer spekuleres det bare i, men både sølv og gull har fallt dramatisk de siste dagene. Ser vi 20dollar eller mindre for sølv så er jeg all inn. Sannsynligvis selges massive mengder sølv og gull-papirer om dagen av storinvestorer som vil ut, drive prisene ned og så gå all inn i fysisk sølv/gull. Det har ikke vært noen massive gull/sølv-funn i det siste som har økt tilbudet, og etterspørselen etter PM(precious metals) er større enn noensinne som mainstream investering. Jeg tror prisene drives ned med vilje, og gir en gylden mulighet til å bli med på det som kan bli siste gang. Endret 13. april 2013 av Skogmann 3
Gjest Ciegus Skrevet 13. april 2013 #4 Skrevet 13. april 2013 Med mindre noe endrer seg dramatisk, så nei.
Strixvaria Skrevet 13. april 2013 #5 Skrevet 13. april 2013 Bitcoins er i mania-fasen; det går neppe særlig lang tid før panikken og deretter kræsjet kommer. Typisk boble. 2
Gjest Tirkes Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 Jeg føler allerede at pengene mine er kun piksler, og jeg liker det ikke. Bitcoins er om mulig enda verre i mitt hode. Jeg styrer unna. 1
Guybrush Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 Jeg vil heller ha en fiat-valutta hvor en stat ikke kan manipulere verdien som de ønsker helt uforutsigbart. Samt konfiskere spareres penger. At verdien går opp er en ting. Men den vil ikke gå under normalpunktet på ca 30 dollar
Gjest Skogmann Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Jeg vil heller ha sølv og gull. Med mindre alkemi får en oppsving framover, er det de eneste tingene som alltid har blitt akseptert som "kvittering" på en vare. Alle er enige om at gull og sølv er verdifullt. Bitcoin er for komplisert til at det vil slå an hos andre enn luringer, progressive, datafreaks og investorer. Vanlige folk skjønner ikke bæret, og jeg vil anslå at kanskje 90% ikke visste hva bitcoin var for noe før mediene plutselig bestemte seg for å skrive om det, cirka EN dag før kollapset. Sannsynligvis fikk de noen ekstra på toget før prisen ble drevet ned. Nå har vi sett bobletendensen, med et fall fra 266 på topp helt ned til 46. Riktignok opp til rundt 114 nå..men det viser bare hvor lett det er å kræsje prisen på bitcoin. Supervolatilt, og dermed ikke noe for mannen i gata.
Gjest fry Skrevet 13. april 2013 #9 Skrevet 13. april 2013 Sølv er heller ikke noe mannen i gata vil ha med mindre all tillit til "systemet" forsvinner og da er prisene allerede i taket slik at det ikke er noe å få tak i.. Det har egentlig ikke noe sted i en hyperkompleks samfunnskonfigurasjon som vi er inne i (men den er på vei til å omorganiseres riktignok).
Gjest Skogmann Skrevet 14. april 2013 #10 Skrevet 14. april 2013 Sølv er heller ikke noe mannen i gata vil ha med mindre all tillit til "systemet" forsvinner og da er prisene allerede i taket slik at det ikke er noe å få tak i.. Det har egentlig ikke noe sted i en hyperkompleks samfunnskonfigurasjon som vi er inne i (men den er på vei til å omorganiseres riktignok). All tillit til "systemet" ER i ferd med å forsvinne. Nå har til og med avisene (!) begynt å skrive om hvordan USA jukser med jobbtallene sine (artikkel i Times forleden, dog har zerohedge nevnt det i flere år). Hvordan de sier at arbeidsledigheten går ned, når det i realiteten bare er folk som slutter å søke jobber. Disse regnes ikke lenger som arbeidsledige. Problem solved? neppe. Arbeidsledigheten øker så mye i EU at de ikke klarer kamuflere tallene engang. Nermer oss 30% i enkelte land, 65% ungdomsarbeidsledighet. Medisinen er fortsatt å ta opp mer gjeld for å betale gjeld som allerede er for høy. Japan ser ut til og gå inn i en GEDIGEN boble, det samme med India og Kina følger rett etter. Uansett, på sikt må det økonomiske systemet reformeres, og da vil sølv og gull være sikre havner under omorganiseringen, ELLER en permanent løsning (dog ganske usannsynlig). Og selv ting (vanvittig lite sannsynlig) løser seg litt, så vil gull og sølv alltid være ettertraktet som ikke bare vakre ting å se på, men også som veldig sjeldne metaller som brukes i alt fra medisin til teknologi, både low - og hightech. Jeg tror dette store fallet i sølv og gull vi ser nå er siste sjanse til å bli med. Mulig vi får bobletendenser framover, men neppe priser ned mot 20-tallet på sølv, og 1000-tallet på gull. Neste gang står det i Dagbladet og VG, og da er det for seint. Da skal alle med, og med en gang folk begynner å knuge på sølvet sitt fordi de ønsker en backup-investering..scwhooop. Gone.
slask Skrevet 14. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 14. april 2013 Jeg synes Bitcoin er spennden greier. Bortsett fra svingingene i kursen for tiden så er det andre farer som lurer for de som velger å bruke slike penger. Man må være datateknisk oppegående for å ha pengene på sikkert vis. De eksisterer kun i den wallet-fil som befinner seg på pcen (telefonen...) og backup på riktig måte er uhyre viktig. Kanskje ikke for småpengene du skal til småkjøp hist og her, men større summer bør voktes med varsomhet. Og på Windows-maskiner med virusfarer (spyware, keyloggers osv) så står farene i kø for den som ikke er oppegående og vet hva han gjør. Å laste ned Bitcoin-klienten og legge inn transaksjoner er enkelt, men å stole på at ingen stjeler "pengefila" på harddisken er ikke helt lett for den jevne bruker. Kryptering er innebygget i programmet, men en like stor fare som alt det andre er å glemme passordet. Noen sier det er den største faren :-)
slask Skrevet 21. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 21. april 2013 Som Bitcoin-eier en kort periode har jeg faktisk tjent penger. Overførte "noen tusen" og har lekt litt med dem på en bitcoin-børs (ikke norsk for å si det sånn...). Har nå 20% mer enn jeg begynte med, men jeg skal ikke anbefale hvem som helst å leke med penger på denne måten. Har lekt nå en drøy uke er det vel og hadde jeg vært dristigere hadde jeg hatt en dobling av pengene, men det er ikke alt man vet på forhånd. Så jeg må være fornøyd med 20% økning. Her er live kurser (døgnåpen børs) http://bitcoinity.org/markets/
slask Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 1. mai 2013 Ingen som er opptatt av Bitcoin eller annen digital valuta her skjønner jeg. Til info: Jeg har nå 72% mer enn jeg startet med :-)
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #14 Skrevet 1. mai 2013 Ingen som er opptatt av Bitcoin eller annen digital valuta her skjønner jeg. Til info: Jeg har nå 72% mer enn jeg startet med :-) De første inne i pyramidespill tjente også rimelig bra. Men grattis til deg, moro å tjene penger, det er jeg helt enig i. Anonym poster: 6791386b035880753975ea57c43493e9
Gjest Skogkar Skrevet 2. mai 2013 #15 Skrevet 2. mai 2013 Ingen som er opptatt av Bitcoin eller annen digital valuta her skjønner jeg. Til info: Jeg har nå 72% mer enn jeg startet med :-) Jaha? Men om du startet for noen måneder siden så hadde du 170% mer enn du startet med for tre uker siden. Nå har du bare 72%. Bitcoins kollapset jo over 60% på få dager i midten av april Selg nå du, dette er et ponzischeme.
slask Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 2. mai 2013 Jaha? Men om du startet for noen måneder siden så hadde du 170% mer enn du startet med for tre uker siden. Nå har du bare 72%. Bitcoins kollapset jo over 60% på få dager i midten av april Selg nå du, dette er et ponzischeme. 170% mer? Hva mener du? Jeg starta midt i april.
Gjest Skogkar Skrevet 2. mai 2013 #17 Skrevet 2. mai 2013 Starta midt i april? Hva mener jeg? Følger du ikke med på din egen investering eller? Bitcoin ramla jo fra 256 til 50$ på noen få dager i april. Nå ligger den på cirka 115$.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #18 Skrevet 2. mai 2013 Starta midt i april? Hva mener jeg? Følger du ikke med på din egen investering eller? Bitcoin ramla jo fra 256 til 50$ på noen få dager i april. Nå ligger den på cirka 115$. Woopsi. Anonym poster: 6791386b035880753975ea57c43493e9
slask Skrevet 4. mai 2013 Forfatter #19 Skrevet 4. mai 2013 (endret) Starta midt i april? Hva mener jeg? Følger du ikke med på din egen investering eller? Bitcoin ramla jo fra 256 til 50$ på noen få dager i april. Nå ligger den på cirka 115$. Jeg kjøpt Bitcoin etter det store fallet, ble med et stykke opp og solgte. Gikk inn etter stor oppgang og tapte naturligvis mye på det, men man kan ikke få med seg alt heller. ("tapte" altså fordi jeg ikke fikk med meg stor oppgang. Har ikke tapt på nedgang. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du tar så skråsikker tone når du snakker med upresise tall (datoer). Endret 4. mai 2013 av slask
slask Skrevet 4. mai 2013 Forfatter #20 Skrevet 4. mai 2013 Starta midt i april? Hva mener jeg? Følger du ikke med på din egen investering eller? Bitcoin ramla jo fra 256 til 50$ på noen få dager i april. Nå ligger den på cirka 115$. Den voldsomme oppgangen skjedde også i starten av april, men langsom oppgang fra et par år før der. Så det er helt naturlig at den faller drastisk når den har økt drastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå