Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #41 Del Skrevet 12. april 2013 er begrunnelsen for valget ditt din religion? Full respekt for alle religioner som er DEN enste grunnen jeg kan se at noen kan gjøre slikt! Er det fordi du har "erfaring" så skam deg! Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e HÆÆÆÆ?Religion er den minst gyldige grunnen til å omskjære et barn, den eneste gyldige grunnen kunne ev vært om det forelå store(pågående) medisinske problemer. For å gjøre et inngrep på et forsvarsløst menneske bør de antatte positive virkningene være mye større en negative, og noen sånt finnes ikke når det kommer til omskjærelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #42 Del Skrevet 12. april 2013 Nå er jo det mye meninger rundt dette så jeg vil se litt hva folk flest vil komme med. Så kan jeg argumentere mot og fortelle hvorfor jeg vil dette. Og hvis du selv har er omskjært, gjerne fortell om du skulle tatt det tilbake eller hvorfor du valgte det. Og så må jeg få sagt at omskjæring av jenter/kvinner er jeg helt imot!! Ikke gjør det!!!!! La han bestemme selv når han er voksen nok, hvorfor skulle dette liksom være noe som haster?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #43 Del Skrevet 12. april 2013 Skjønner ikke at det er mer hygienisk med omskjæring så lenge man har normal hygiene. Ville tro det var større sjanse for infeksjoner mm uten forhud. Forhuden er jo der for å beskytte penishodet. Når det gjelder religion, så er det merkelig at man vil endre på noe Gud har skapt. Hvem bestemte at akkurat den delen av kroppen hadde Gud gjort en feil med så det vil vi fjerne. Hvor står det i bibelen og koranen? Anonym poster: f5e39c94f0695ead0342bc993b9ad482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #44 Del Skrevet 12. april 2013 Enig med de som sier at dette er barnemishandling. Stakkars gutt :\ Anonym poster: 8d2b8d14de0bc5bcaf46bb74795d9243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helene Skrevet 12. april 2013 #45 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg har det helt fint med meg selv. Men du bør kanskje revurdere å spørre om andres meninger på et forum, hvis du ikke klarer å akseptere at andres meninger hagler mot deg? Spesielt ang et så omdiskutert og følsomt tema som omskjæring. Jeg blir ikke kvalm av at du har andre meninger enn meg, men av voksne ansvarspersoner som gjør slike meningsløse valg på vegne av sine barn. Det kan aldri reverseres, du frarøver simpelthen din sønn et valg som burde være høyst personlig. Hvorfor ikke bare vente til han kan ta dette valget selv? Hvem sa at jeg skulle gjøre det? Jeg ba bare om meninger. Her kommer jo folk med meninger ++ noe som ikke har noe med dette og gjøre. Jeg spurte om meninger, ikke og bli dømt for jeg har en annen mening en andre:) Jeg sa ikke at jeg ikke kunne vente? Jeg har mine klare meninger om det. men det er skremmende hvordan folk angriper når de ikke vet. og her som de legger ut linker osv på forklaringer på hvorfor man ikke skal omskjære og slik er jo helt greit. Dumt at omskjærte selv ikke har uttalt seg selv her. Jeg er ikke så veldig for omskjæring selv. Men jeg for meg selv synes det er mer renslig at en mann er omskjært. Hvis gutten blir omskjært så er det fordi far står for det og pågrunn av tradisjon osv. Men ja jeg er for og vente til et valg kan bli tatt selv. Men og stå for min mening uten og blir tråkket på trodde jeg var mulig, men ser nå at jeg tok rimelig feil:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #46 Del Skrevet 12. april 2013 HÆÆÆÆ?Religion er den minst gyldige grunnen til å omskjære et barn, den eneste gyldige grunnen kunne ev vært om det forelå store(pågående) medisinske problemer. For å gjøre et inngrep på et forsvarsløst menneske bør de antatte positive virkningene være mye større en negative, og noen sånt finnes ikke når det kommer til omskjærelse. Selvfølgelig er en medisinske grunn viktig. men det er også religion, er omskjæring en del av religionen så er det deres valg og bringe dette barne inn i den type kultur/religion/miljø. jøde, muslimer og katolikker har alle omskjæring som skal bringe dem nærmere gud, eller renses av gud. det deres tro sier er grunnen. Jeg personlig vil ikke omskjære min sønn, men respekterer Religioner som har omskjæring som en del av det. Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #47 Del Skrevet 12. april 2013 De som argumenterer for at det er pga religion, hvor står det i Bibelen og Koranen at man skal gjøre det? Hvorfor er de ikke fornøyd med det Gud har skapt? Anonym poster: f5e39c94f0695ead0342bc993b9ad482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #48 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg personlig vil ikke omskjære min sønn, men respekterer Religioner som har omskjæring som en del av det. Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e Skjønner du ikke hvor dumt det blir? Det blir som å si "Jeg respekterer at å skjære av en finger/øreflipp/ å slå barna/ å holde slaver / å kunne voldta kona er viktig, det er jo en del av religion, så vi må bare la det skje". Bullshit. Anonym poster: f30357e54d163223246a7998621efa22 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #49 Del Skrevet 12. april 2013 De som argumenterer for at det er pga religion, hvor står det i Bibelen og Koranen at man skal gjøre det? Hvorfor er de ikke fornøyd med det Gud har skapt? Anonym poster: f5e39c94f0695ead0342bc993b9ad482 Jeg har ikke lest noen av dem så kan ikke uttale meg. jeg vet at mange ganger tilhører det kulturen og hva alle deres foreldre osv har blitt fortalt VERDENS VERSTE EKSEMPEL:: vi velger og døpe noen velger omskjæring. hahah denne kommer folk til og like =P Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #50 Del Skrevet 12. april 2013 Anonym #48 man skal være veldig forsiktig og uttale misnøye med andre sin religion, dette er noe som ligger i personligheten og er deres kultur. man skal respektere andre sine religioner, men for den del trenger IKKE og være enig med hva religionen innebærer. Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #51 Del Skrevet 12. april 2013 Får håpe hun dama som vil omskjære sønnen sin kan engelsk... jeg blir såååå sint for at norske myndigheter ikke tør å ta ansvar i saken og forby omskjæring, en gang for alle. utrolig feigt!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #52 Del Skrevet 12. april 2013 Anonym #48 man skal være veldig forsiktig og uttale misnøye med andre sin religion, dette er noe som ligger i personligheten og er deres kultur. man skal respektere andre sine religioner, men for den del trenger IKKE og være enig med hva religionen innebærer. Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e Det er forskjell på å være religiøs og å utføre barnemishandling for så å unnskylde det med religion. Alle har lov til å tilbe fritt, ja, men ingen bør ha lov til å skade barn pga. en gud de tror eksisterer. Jeg er for religionsfrihet og mot omskjæring. Omskjæring er galt, så lenge det ikke er medisinsk nødvendig, slik alle andre inngrep på barn er uetiske med mindre de skjer grunnet medisinsk nødvendighet. Jeg har ingen "misnøye" med andres religion - jeg avskyr at det norske folk ikke vedtar et forbud mot unødvendig omskjæring av guttebarn. Jeg avskyr at vi ikke tenker mer rasjonelt og baserer oss mer på etiske prinsipper. Anonym poster: f30357e54d163223246a7998621efa22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madsam Skrevet 12. april 2013 #53 Del Skrevet 12. april 2013 Skjønner du ikke hvor dumt det blir? Det blir som å si "Jeg respekterer at å skjære av en finger/øreflipp/ å slå barna/ å holde slaver / å kunne voldta kona er viktig, det er jo en del av religion, så vi må bare la det skje". Bullshit. Anonym poster: f30357e54d163223246a7998621efa22 Å voldta, slå og holde slaver er ikke det samme som og bli omskjært da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #54 Del Skrevet 12. april 2013 Det er forskjell på å være religiøs og å utføre barnemishandling for så å unnskylde det med religion. Alle har lov til å tilbe fritt, ja, men ingen bør ha lov til å skade barn pga. en gud de tror eksisterer. Jeg er for religionsfrihet og mot omskjæring. Omskjæring er galt, så lenge det ikke er medisinsk nødvendig, slik alle andre inngrep på barn er uetiske med mindre de skjer grunnet medisinsk nødvendighet. Jeg har ingen "misnøye" med andres religion - jeg avskyr at det norske folk ikke vedtar et forbud mot unødvendig omskjæring av guttebarn. Jeg avskyr at vi ikke tenker mer rasjonelt og baserer oss mer på etiske prinsipper. Anonym poster: f30357e54d163223246a7998621efa22 Av alle de 1000 muslimene jeg kjenner som har fatt utført omskjæring før de fylte 1 år har ikke tatt noe skade av det! det blir en del av dem, det blir hva som er normalt.! ( ja jeg spør selvfølgelig) Så må jeg si det er veldig rart at folk vil ha slike folk innenfor BV med tanke på at dette inngrepet blir utført på småe barn på sykehusene i dette landet,. Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #55 Del Skrevet 12. april 2013 Å voldta, slå og holde slaver er ikke det samme som og bli omskjært da. Omskjæring av barn skader og skjer uavhengig av offerets vilje. Å bli holdt som slave, å bli voldtatt eller å bli fysisk mishandlet som barn er skadelig for offeret og skjer imot dets vilje, uten sammenligning for øvrig. Anonym poster: f30357e54d163223246a7998621efa22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #56 Del Skrevet 12. april 2013 Selvfølgelig er en medisinske grunn viktig. men det er også religion, er omskjæring en del av religionen så er det deres valg og bringe dette barne inn i den type kultur/religion/miljø. jøde, muslimer og katolikker har alle omskjæring som skal bringe dem nærmere gud, eller renses av gud. det deres tro sier er grunnen. Jeg personlig vil ikke omskjære min sønn, men respekterer Religioner som har omskjæring som en del av det. Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e Jeg tolererer religioner/forskjellige livssyn men jeg vil ALDRI hverken tolerere eller akseptere at man av den grunn lemlester små forsvarsløse barn. Omskjærelse hadde aldri engang blitt tatt i betraktning var det blitt presentert idag.... det aller sykeste er at myndighetene faktisk vurderte å tilby det på norske sykehus???wtf er galt med folk egentlig. det må forbys fordi det er til skade for den som blir utsatt for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #57 Del Skrevet 12. april 2013 Av alle de 1000 muslimene jeg kjenner som har fatt utført omskjæring før de fylte 1 år har ikke tatt noe skade av det! det blir en del av dem, det blir hva som er normalt.! ( ja jeg spør selvfølgelig) Så må jeg si det er veldig rart at folk vil ha slike folk innenfor BV med tanke på at dette inngrepet blir utført på småe barn på sykehusene i dette landet,. Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e Det spiller ingen rolle - omskjæring er valg de burde få tatt som voksne. Du må se på prinsipper her. Anonym poster: f30357e54d163223246a7998621efa22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #58 Del Skrevet 12. april 2013 Skjønner du ikke hvor dumt det blir? Det blir som å si "Jeg respekterer at å skjære av en finger/øreflipp/ å slå barna/ å holde slaver / å kunne voldta kona er viktig, det er jo en del av religion, så vi må bare la det skje". Bullshit. Anonym poster: f30357e54d163223246a7998621efa22 Hvorfor kaller du meg dum! Jeg respektere andre sin religion/kultur fordi jeg ikke følger den, fordi ikke alt gir meg mening med den. men jeg skal ikke sitte og fortelle folk at de er motbydelig eller barnemishandlere fordi JEG ikke forstår hvorfor de følger det. Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 12. april 2013 #59 Del Skrevet 12. april 2013 Vent til barnet blir eldre og kan velge selv. Min mann er muslim og vi har en sønn sammen. Gutten vår får velge hvilken religion han vil tilhøre når han blir eldre. Dersom han virkelig vil bli omskjært, så kan han i det minste få ta valget. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 12. april 2013 #60 Del Skrevet 12. april 2013 Av alle de 1000 muslimene jeg kjenner som har fatt utført omskjæring før de fylte 1 år har ikke tatt noe skade av det! det blir en del av dem, det blir hva som er normalt.! ( ja jeg spør selvfølgelig) Så må jeg si det er veldig rart at folk vil ha slike folk innenfor BV med tanke på at dette inngrepet blir utført på småe barn på sykehusene i dette landet,. Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e Derfor mener jeg at det både burde vært ulovlig og grunnlag for en bekymringsmelding. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå