happiest Skrevet 14. april 2013 #141 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg er I MOT! Hør hva du selv skriver: "omskjæring av lille gutten min". Hvis du er glad i sønnen din så omskjærer DU ham ikke. Dette er noe han heller bør få bestemme når han er eldre og kan ta avgjørelser selv. Det er sønnen din sin kropp, ikke din! Hvorfor i alle dager skal du omskjære han? Menn klarer seg fint uten et slikt inngrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 14. april 2013 #142 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg omkjærer gutten fordi der er renslig. Ikke pågrunn av religion. Og nedsatt livskvalitet er det aldeles ikke:-) Dette er da tatt opp med leger hvor igjen flere guttebarn blir omskjært fordi det er kanskje for trang forhud eller mindre risiko for infeksjoner. Og klitoris og forhud er to vidt forskjellige ting;) Forhuden er bare hud^^ Mener du at det å ha forhud er urenslig? Jeg vet ikke om noen som har fått infeksjoner ol. pga forhud. Slikt kan skje, men da er de faktisk lett å behandle!. Gutter er født MED forhud. Da trenger man strengt tatt ikke å fjerne den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #143 Del Skrevet 14. april 2013 Det er en interessant problemstilling. Er en som ble omskjært som spedbarn kvalifisert til å uttale seg når han aldri har opplevd noe annet, eller er det kun de som frivillig har omskjært seg som voksne uten å ha noen medisinske tilstander som er det? Er egentlig de heller det, når det kanskje er psykiske eller overbevisningsgrunner bak valget? Hevder du her at det kun er uomskårne som kan uttale seg om omskjæring?? Ser du trekker fra både de som er omskåret som barn og voksne som ikke kvalifiserte... Med den taktikken står du iallefall fritt til å diktere sannheten Neida, vår sønn er ikke omskåret, og vi lever godt med den avgjørelsen. Hvem vet, kanskje han må fjerne forhuden etterhvert etter medisinsk beslutning, da han har veldig trang forhud. Så blir far og sønn like alikavel. Anonym poster: 89764bd72c0b2e4ccdc043ba7eb0f071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 14. april 2013 #144 Del Skrevet 14. april 2013 Hevder du her at det kun er uomskårne som kan uttale seg om omskjæring?? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnS Skrevet 14. april 2013 #145 Del Skrevet 14. april 2013 Mitt syn: for mye forhud på en penis er ikke bra sex messig. Det føles ikke godt. ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 14. april 2013 #146 Del Skrevet 14. april 2013 Man skulle kanskje tro det. Men dessverre viser det seg at det er ganske mange sykdommer som overføres med skitne peniser. Det ikke noe vanskeligere å holde en ikke-omskjært penis ren, påstandene rundt dette har blitt motbevist 2353453 ganger, uten at mannshatere og religiøse fanatikere evner å oppfatte det eller bare velger å ignorere fakta. Skulle dette uansett være sant, så ville det også garantert vært gjeldende for klitorishetta også, uten at noen prøver å rettferdiggjøre omskjæring av jenter. Disse påstandene om at omskjæring er positivt for guttens helse er slikt som har kommet i ettertid, i et forsøk på å rettferdiggjøre praksisen ovenfor andre og/eller lure seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 14. april 2013 #147 Del Skrevet 14. april 2013 Lånte denne fra en annen tråd: Samboeren min er 27 år, og sliter med å komme når vi har sex. Han kommer kun om han runker(alene eller sammen med meg). Dette er fordi han hadde trang forhud og måtte opereres, så han ble mindre følsom etter dette. Anonym poster: ffeef3b8bbf5c9729c1b9552e5173ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #148 Del Skrevet 14. april 2013 Man skulle kanskje tro det. Men dessverre viser det seg at det er ganske mange sykdommer som overføres med skitne peniser. Nå er det også slik at dagens ungdom ikke vil dusje, dusjer i klær eller er svært kjappe med å vaske underlivet når de er sammen med andre så vi kan nok regne med en oppblomstring av sykdommer både her og både der. Var bevisstløs i biologitimene? Man bruker ikke såpevann for å beskytte seg mot gonoré, syfilis, klamydia, aids, herpes eller noen av de andre kjekke seksuelt overførbare sykdommene. Man bruker kondom, eller avholdenhet. Men sannsynligvis tror du også på tannfeen, julenissen og at storken kommer med barna, så dette er vel fånyttes info. Anonym poster: dfacb5ce4cb5589d7d69eba3e6540d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #149 Del Skrevet 14. april 2013 men selv ikke sønnen din er trygg for din nedarva kvinnelige dobbeltmoral og nedsatte sjelsevner overfor det annet kjønn? Anonym poster: 5f9f77bc6d64dab2164f315362ac327d Det har vel ingenting med dobbeltmoral å gjøre, faktum er at kvinnelig omskjæring er i langt større grad dødelig enn mannlig omskjæring. Uansett er jeg i mot omskjæring av begge kjønn. Ved mannlig omskjæring skal det skje av egen fri vilje, for eksempel om det er anbefalt av lege pga. for trang forhold eller lignende. Omskjæring på bakgrunn av religion er høl i hodet, uansett hvordan man snur og vender på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. april 2013 #150 Del Skrevet 14. april 2013 Kvinnelig omskjæring med å fjerne klitorisfolden, hudtappen som dekker klitoris kan sammenlignes med en mannlig omskjæring hvor man fjerner forhud for at glansen for alltid skal være synlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nr 877653 Skrevet 15. april 2013 #151 Del Skrevet 15. april 2013 Kvinnelig omskjæring med å fjerne klitorisfolden, hudtappen som dekker klitoris kan sammenlignes med en mannlig omskjæring hvor man fjerner forhud for at glansen for alltid skal være synlig. Og hensikten med begge deler er å redusere nytelsen og dermed seksualdriften. For noen tusen år siden, da man ikke hadde tilgang på rent vann, var det andre grunner til mannlig kjønnslemlestelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma Skrevet 15. april 2013 #152 Del Skrevet 15. april 2013 Det nedenstående siterte innlegget er fullt av feil. Jeg tviler på at det som beskrives, har skjedd i Norge eller et annet land hvor medisinsk personell har kompetanse på forhudens normale funksjon. Hos små gutter er forhuden festet til glansen på samme måte som en negl sitter fast i huden under, det vil si "grodd fast rundt hele". Dette er helt normalt og er ment å beskytte glansen og urinåpningen. Det fører ikke til betennelser med mindre noen skader forhuden og huden på penis ved å forsøke å dra forhuden tilbake. Man skal sevfølgelig aldri dra forhuden tilbake på små gutter. Forhuden løsner av seg selv når gutten blir større, alt fra tre år til puberteten er vanlig. Ut fra hva moren skriver, gjennomgikk denne gutten mye smerte og ubehag helt unødvendig. Hun har tilsynelatende ansett det som et problem allerede da gutten ble født, at forhuden satt fast (noe den skal gjøre), og har dratt i forhuden opp gjennom årene, for eksempel når gutten har sittet i badekaret. Dermed har han fått sår og betennelser. Den eneste som skal dra forhuden bakover på en liten gutt, er gutten selv. Dette er en følsom del av kroppen, og han kjenner selv hvor langt den kan trekkes - andre kan lett forårsake rifter og sår, som lett kan gi betennelse. TS, vær så snill å gjøre research om omskjæring og forhudens funksjon. Forhuden er en normal, viktig del av kroppen, og selv om ikke alle som blir fratatt den, opplever det som veldig negativt, er det mange som har plager og redusert livskvalitet pga omskjæring. Dette er en helt unødvendig risiko. Inngrepet vil også medføre smerter for barnet, helt unødvendig. Du har her muligheten til å bryte en negativ sirkel der sønn blir omskåret fordi far er omskåret, osv. Setter du foten ned nå, kan du faktisk medvirke til å avverge omskjæring også av dine sønnesønner og oldebarn. Min sønn ble født med en forhud som var grodd fast nesten rundt hele. Etterhvert så fikk han betennelser under forhuden og penis med forhud ble rød og sår. Etter noen legebesøk var det en lege (mann) som henviste sønnen min til operasjon for å få løsnet forhuden slik at penis kunne bli vasket som den skal og ikke bli betent med jevne mellomrom. (jada, jeg vasket den, sønnen lekte med den i badekaret ol, men når man ikke kommer til /får trukket forhuden tilbake så samler det seg dritt under der, fordi det var hulrom innover, kun i front den var grodd fast) Da vi møtte opp til operasjon sier kirurgen at de fjerner forhuden. Jeg ber om at hvis de klarer så vil jeg gjerne at de beholder forhuden hans. Legen er forundret, og forteller at de fleste som kommer vil ha omskjæring, men han skal se hva han klarer. På venterommet satt kun jeg som hvit, resten mørke familier. (ble operert på et sted man også kan kjøpe private tjenester) etter operasjonen kommer legen til meg og forteller at han klarte å løsne forhuden og at den er intakt. Han legger til at han er glad jeg sa ifra og at jeg tok det rette valget for sønnen min der. Tiden etterpå er sønnen min sin penis sår og vondt. Uff, det var vondt å se, og vondt for han. Stakkars liten. Kunne han ha unngått en slik operasjon hadde jeg virkelig unngått det. Man lar ikke sine barn gå igjennom dette hvis de ikke må. Hos oss var det trengende nødvendig pga forhuden ikke løsnet, men satt fast på penishodet, noe som skapte gjentatte betennelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2013 #153 Del Skrevet 15. april 2013 Gutten min på 3år nå er plaget av trang forhud og gjentatte betennelser. Nå siste året har dette blitt bedre heldighvis da dem som regel vokser ifra seg denne plagen. vi har vært på sjekk flere ganger for muligheten operasjon,men sykehuset har vært veldig avventende på dette da dem helst ikke gjør det. Derfor dem ikke vil gjøre det er tanken på at dette blir negativt i voksen alder. jeg har spurt flere voksne menn hva dem tenker om dette og ALLE ,uten unntak vil gjerne ha forhuden inntakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #154 Del Skrevet 15. april 2013 etter operasjonen kommer legen til meg og forteller at han klarte å løsne forhuden og at den er intakt. Han legger til at han er glad jeg sa ifra og at jeg tok det rette valget for sønnen min der. Fikk ikke gitt deg pluss så jeg gir deg . Du utviste totalomsorg for din sønn ved å ikke bare sette deg for å vente og la kirurgen gjøre sitt og sikret derved ham (og hans fremtidige partnere) ett godt sexliv. (Sikkert ikke akkurat det du vil tenke på om din lillegutt nå men sånn blir det nå engang ) Kirurgens ord til deg bør være nok for alle og enhver som tenker på amputasjon. Takk for din historie! Anonym poster: ed7acf7edbc70654e557cd28753e07df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå