Gå til innhold

Omskjæring av lille gutten min

Gjest Helene

Anbefalte innlegg

Gjest Helene

Nå er jo det mye meninger rundt dette så jeg vil se litt hva folk flest vil komme med. Så kan jeg argumentere mot og fortelle hvorfor jeg vil dette.

Og hvis du selv har er omskjært, gjerne fortell om du skulle tatt det tilbake eller hvorfor du valgte det.

Og så må jeg få sagt at omskjæring av jenter/kvinner er jeg helt imot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er overbevist. Mennesket har ikke kapasitet til å lære av historien. Hver generasjon starter helt fra scratch.

Du er dum.

Anonym poster: 6d779d05f92891b5e179dfeabe5a8e71

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jo det mye meninger rundt dette så jeg vil se litt hva folk flest vil komme med. Så kan jeg argumentere mot og fortelle hvorfor jeg vil dette.

Og hvis du selv har er omskjært, gjerne fortell om du skulle tatt det tilbake eller hvorfor du valgte det.

Og så må jeg få sagt at omskjæring av jenter/kvinner er jeg helt imot!!

men selv ikke sønnen din er trygg for din nedarva kvinnelige dobbeltmoral og nedsatte sjelsevner overfor det annet kjønn?

Anonym poster: 5f9f77bc6d64dab2164f315362ac327d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan godt hende det er en god idé å omskjære seg. Men det må altså være et valg som et hvert individ får ta selv. Når de er voksne og kan ta selvstendige valg. Det er litt som å legge opp skole- og yrkesretning for han alt nå og ikke bry seg om hva han vil selv. Hans kropp, hans valg.

Anonym poster: 436d19eebdb07310d31dc9cc949c49a0

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det være!

Om du ønsker omskjæring av religiøse grunner så vent til gutten er gammel nok til å velge både tro og avkall på forhud selv!

:heks:

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du senke din sønns livskvalitet? Hva har du å tjene på å gjøre livet dårligere for ditt barn? Gå å skjær av din egen klitoris istedet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er moralsk forkastelig å foreta en slik handling mot sitt eget, totalt forsvarsløse barn. Det er så motbydelig at jeg ikke helt vet hva jeg skal kalle det. Omskjæring har INGEN beviselig helsegevinst, det har INGEN praktisk 'grunn', og det er et valg du som forelder tar uten at barnet har noen mulighet til å protestere, og dette er ikke akkurat noe som kan angres senere. Å skjære av friske kroppsdeler på sitt eget barn er i mine øyne et tegn på at man som forelder og menneske mangler noe essensielt oppe i 'topplokket', og at man kanskje burde vært innlagt et steds for å forsøke å få tilbake fornuften sin. Dersom gutten velger å omskjæres i voksen alder, som resultat av religiøs overbevisning eller whatever, så er det hans eget valg, og da stiller saken seg helt annerledes.

Hvorfor synes du omskjæring av guttebarn er ok, mens det ikke er det når det gjelder jentebarn? Det er jo snakk om å skjære av friske, velfungerende deler av underlivet deres i begge tilfeller.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende det er en god idé å omskjære seg. Men det må altså være et valg som et hvert individ får ta selv. Når de er voksne og kan ta selvstendige valg. Det er litt som å legge opp skole- og yrkesretning for han alt nå og ikke bry seg om hva han vil selv. Hans kropp, hans valg.

Hvorfor vil du senke din sønns livskvalitet? Hva har du å tjene på å gjøre livet dårligere for ditt barn? Gå å skjær av din egen klitoris istedet.

Dette!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene

Jeg omkjærer gutten fordi der er renslig. Ikke pågrunn av religion. Og nedsatt livskvalitet er det aldeles ikke:-) Dette er da tatt opp med leger hvor igjen flere guttebarn blir omskjært fordi det er kanskje for trang forhud eller mindre risiko for infeksjoner. Og klitoris og forhud er to vidt forskjellige ting;) Forhuden er bare hud^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og klitoris og forhud er to vidt forskjellige ting;) Forhuden er bare hud^^

Klitoris har også forhud. Fjern den først du, siden hud er hud. Når du har erfart at det var en god idé så kan du prøve å overbevise sønnen din i voksen alder om at det er noe han også burde gjøre på tilsvarende måte.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er begrunnelsen for valget ditt din religion?

Full respekt for alle religioner som er DEN enste grunnen jeg kan se at noen kan gjøre slikt!

Er det fordi du har "erfaring" så skam deg!

Anonym poster: 2c5a96728101660ee77a144b4b0d832e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg omkjærer gutten fordi der er renslig. Ikke pågrunn av religion. Og nedsatt livskvalitet er det aldeles ikke:-) Dette er da tatt opp med leger hvor igjen flere guttebarn blir omskjært fordi det er kanskje for trang forhud eller mindre risiko for infeksjoner. Og klitoris og forhud er to vidt forskjellige ting;) Forhuden er bare hud^^

Jeg tror du skal lese litt anatomi før du uttaler deg så skråsikkert!

Du skal lære sønnen din å trekker forhuden tilbake og vaske når han er gammel nok - og du kan ikke uttale deg om hans livskvalitet. Som kvinne har du faktisk ikke sammeligningsgrunnlag. Synd, men sant!

:heks:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renslig - hvor har du det fra?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo idiotisk. Barnet kan ikke si nei, og det er en veldig stor avgjørelse som er med han for alltid. La han bestemme selv når han er 18 - og du kan vel gjette deg fram til hva det blir til.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene

Jeg synes det er moralsk forkastelig å foreta en slik handling mot sitt eget, totalt forsvarsløse barn. Det er så motbydelig at jeg ikke helt vet hva jeg skal kalle det. Omskjæring har INGEN beviselig helsegevinst, det har INGEN praktisk 'grunn', og det er et valg du som forelder tar uten at barnet har noen mulighet til å protestere, og dette er ikke akkurat noe som kan angres senere. Å skjære av friske kroppsdeler på sitt eget barn er i mine øyne et tegn på at man som forelder og menneske mangler noe essensielt oppe i 'topplokket', og at man kanskje burde vært innlagt et steds for å forsøke å få tilbake fornuften sin. Dersom gutten velger å omskjæres i voksen alder, som resultat av religiøs overbevisning eller whatever, så er det hans eget valg, og da stiller saken seg helt annerledes.

Hvorfor synes du omskjæring av guttebarn er ok, mens det ikke er det når det gjelder jentebarn? Det er jo snakk om å skjære av friske, velfungerende deler av underlivet deres i begge tilfeller.

Du har jo din mening im dette. Men synes du uttaler deg litt uviten:-) Omskjæring av kvinner er kroppsdeler og vil gi smerte gjennom livet. Gutter/menn der i mot fjernes bare deler av hud som ikke vil regnes som kroppsdel. Og hvis jeg trenger hjelp for jeg har en mening som er annerledes enn din hva sies det da om din vågalhet og snakke ut uten egentlig noe som helst peiling på omskjæring og forskjell mellom kvinner og menn?:-) www.google.no my friend:) en liten start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

La ungen få bestemme det selv.

Du ville ikke likt det du heller om noen tvang deg til å skjære av deg øreflippen uten at du hadde noe du skulle sagt.

Anonym poster: 31108f49df7f639fe3fe290d7f2f2324

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Underlivet ditt må da være jævla uhygienisk, TS, i og med at du antakelig ikke er omskjært. Eller... ojda... går det kanskje an å vaske seg?! :sjokkert:

Det er ALDRI greit å unødvendig påføre mindreårige barn smerte, ei heller å fjerne kroppsdeler. Om omskjæring er så greit kan vi like godt holde folk nede og mot deres vilje kappe av øreflippen - den er mindre nyttig enn forhud. Om sønnen din ønsker å omskjære seg, så får han gjøre dette når han er medisinsk myndig, altså 16.

Anonym poster: f30357e54d163223246a7998621efa22

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Piss off.

Intimhygiene for menn 101:

Dra forhuden tilbake og vask med rent vann (intimsåpe er fullstendig unødvendig).

Luft hodet minst fire-fem ganger dagen.

Omskjæring av menn vil gi redusert følsomhet for nervene, da penishodet vil gni mot stoffet og dermed redusere følsomheten.

Sleng på risiko for komplikasjoner og det moralske aspektet ved å gjennomføre heftige inngrep på et annet menneskes kropp - uten at det er i stand til å tale for seg - som appåtil er helt unødvendig, så sitter man igjen med én konklusjon:

Barnevernet bør kobles inn.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...