super-ida Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Har et lite "dilemma" her..... Vi må snart bestemme oss for lokaler til bryllupet og står i bunn og grunn igjen med to stykker.... Lokale 1: på et hotell, ikke et typisk hotell, men et gammelt bad. Dette har nyyyyydelig beliggenhet, rett ved fjorden, en fantastisk utsikt og kveldssol. En stoor takterasse for mingling med den nydelige utsikten og solnedgangen ( vi har jo selvsagt bestilt sol....) Her er det muligheter for gjestene å overnatte, samt spise felles frokost/ brunch dagen etter. Her er prisen ganske høy (700 for kun middag...og da kommer vin til maten, avec og fri bar i tilegg) og man må gi seg 02.30.... Jeg har egentlig alltid drømt om dette lokalet, men er det verdt mer enn det dobbelte av lokale 2?? Lokale 2: en gammel nyoppusset låve, som er fantastisk flott. De har alt av dekketøy osv, og kan stille med personale om ønskelig. Vi kan ha egen kokk, eget drikke til maten, vi kan holde på så lenge vi måtte ønske. Stort uteområde med hage til disposisjon. Billig å leie (6000 for hele helgen pluss eventuelt personale) godt med parkeringsplasser. Det er et stykke til nermeste overnattingsmulihet (20 min med bil), ingen sjøutsikt (eller annen utsikt igrunn hehe) Her har de duker og dekketøy, men annen pynt må en ordne med selv (vaser, lysestaker osv...)
bambis Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Jeg ville gått for den gamle låven! Men jeg er litt tiltrukket av det som er rustikt blandet med litt nytt. Og så får dere alt akkurat sånn som dere vil ha det. Og å fikse pynt og lysestaker selv er vel gøy, eller? Og dere kan være oppe hele natta! Og dere kommer garantert ikke til å se på utsikten uansett! Håper dere er opptatt med andre ting
Gjest Kiara! Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Uff ja, jeg hadde teeeeeeeeeenkt veldig på pris og alt-i-et løsninger for gjestene. For meg er det ikke fint å be noen komme med lommeboken på innerlomma derfor er det viktig for de aller fleste med et lokale der man styrer med ting selv. Men 20min er også et stykke, men ikke en forferdelig avstand. 1
bambis Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Har dere mulighet til å arrangere transport hjem fra lokalet, eller blir det veldig dyrt? 1
Anglofil Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Ville gått for løsning nummer en. Mvh Yvonne
super-ida Skrevet 12. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2013 Transport HJEM kan vi ikke arrangere for folk, men en maxitaxi eller to til hotellet (som også er lokale nr 1) kan vi jo ordne med. Hjem blir vanskelig da folk bor veldig spredt..... Har ingen bilder av låven, men hotellet er Holmsbu bad...så kan dere jo ta en titt
bambis Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Men da trenger de ikke å sove på låven i alle fall
Gjest Ciegus Skrevet 12. april 2013 #9 Skrevet 12. april 2013 Lokale 2 hadde vært perfekt for oss hvertfall, finner dessverre ingenting slikt i nærheten av her vi bor. 20 min til nærmeste overnattingssted er jo ikke lenge for noen som ikke tar for gitt at feiringen foregår på et hotell.
Gjest Ciegus Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Men hvorvidt lokale 1 er verdt dobbelt så mye kan jo bare dere svare på. Har man råd, så har man råd.
super-ida Skrevet 13. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 13. april 2013 Lokale 2 hadde vært perfekt for oss hvertfall, finner dessverre ingenting slikt i nærheten av her vi bor. 20 min til nærmeste overnattingssted er jo ikke lenge for noen som ikke tar for gitt at feiringen foregår på et hotell. Hvor bor dere da?
Gjest Ciegus Skrevet 13. april 2013 #12 Skrevet 13. april 2013 Hvor bor dere da? I en bygd på sørvest-landet... Så de låvene som finnes her er det dessverre dyr i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå