Pearl2.0 Skrevet 21. april 2013 #41 Skrevet 21. april 2013 Vi reiser i starten av april neste år Da går det mot vinter i Australia hvertfall :/ Tror det kan være starten på regsesongen flere andre steder også, så sørg for å sjekke opp dette 1
CathFoto Skrevet 21. april 2013 Forfatter #42 Skrevet 21. april 2013 Vi reiser i starten av april neste år Jeg vil foreslå Sør-Afrika med safari, og byliv i Cape Town. Det er høst og deilige temperaturer. Billigere enn Tanzania og et veldig lett land å reise i. Mauritius er bare 4 timers flytur fra Johannesburg og kan lett kombineres med safari og/eller Cape Town. Mauritius er ganske værstabilt året rundt selv om det kan komme en regnskur i ny og ne.
CathFoto Skrevet 21. april 2013 Forfatter #43 Skrevet 21. april 2013 Vi har også tenkt til å ta bryllupsferien i Sør-Afrika og lander nok på omtrent samme prisen. Hvilket firma bruker dere? Vi er i kontakt med Getafrica og de har sydd sammen en pakke til oss på ca 3 uker. Tenker å dra i november for å få med havskilpaddenes egglegging (forloveden min har en greie for skilpadder, hehe). Vi planlegger selv, det er veldig lett der. Har bestilt safari på to forskjellige reservater via www.siyabona.com for de har gitt oss lavere priser enn vi klarte å få selv. Jeg har vært der fire ganger før så føler jeg har god oversikt over hva vi vil gjenta og hva vi ikke vil gjenta. Fortell gjerne mer om pakken deres, send meg en pm om du ikke vil ta det her.
CathFoto Skrevet 28. april 2013 Forfatter #44 Skrevet 28. april 2013 Vel kjedelig er ikke ordet..... Jeg trodde mauritius var baaare palmer og hvite strender (men er glad det ikke bare var det) men inne på hotellområdet var det kjempeflott.....men på kveldene patruljerte væpna vakter langs stranden og ved inngangen til hotellet.... I byen var det slum, det var løshunder OVERALT og lokalbefolkningen gikk med kjepp langs veien for å slå etter de.....! Men kjedelig var det definitivt ikke, vi var ute å fisket tunfisk en dag og enda jeg ikke er så glad i å fiske var det kjempemorro.... Dro en tur ut på ile aux cerfs med speedbåt, var ute og snorklet, var i botanisk hage osv. Hadde en finfin ferie.....men det frister ikke til gjentakelse slik som usa, thailand osv.... Hvor på Mauritius bodde dere?
Kalbakk85 Skrevet 28. april 2013 #45 Skrevet 28. april 2013 Vi var veldig bestemt på Maldivene, men det koster himla mye. Nå heller vi mer mot en rundreise i Indokina. Vietnam, Laos og Kambodsja. Vi har allerede vært på safari i Tanzania og badeferie på Zanzibar. Hvis ikke hadde det stått øverst på lista. Det er jo ikke umulig at det bli barn etterhvert. Så vil gjerne "reise fra oss litt" nå. Vet jo ikke når vi får muligheten igjen. Gjelder å gripe den mens man har den. Budsjetterer med mellom 40-50.000kr. Forhåpentligvis kan vi være borte i 4 uker. 1
CathFoto Skrevet 28. april 2013 Forfatter #46 Skrevet 28. april 2013 Vi var veldig bestemt på Maldivene, men det koster himla mye. Nå heller vi mer mot en rundreise i Indokina. Vietnam, Laos og Kambodsja. Vi har allerede vært på safari i Tanzania og badeferie på Zanzibar. Hvis ikke hadde det stått øverst på lista. Det er jo ikke umulig at det bli barn etterhvert. Så vil gjerne "reise fra oss litt" nå. Vet jo ikke når vi får muligheten igjen. Gjelder å gripe den mens man har den. Budsjetterer med mellom 40-50.000kr. Forhåpentligvis kan vi være borte i 4 uker. Høres topp, budsjettet bør jo også holde i så billige land.
super-ida Skrevet 28. april 2013 #47 Skrevet 28. april 2013 Hvor på Mauritius bodde dere? Vi bodde her http://www.beachcomber-hotels.com/le-canonnier-hotel.php
CathFoto Skrevet 29. april 2013 Forfatter #48 Skrevet 29. april 2013 Vi bodde her http://www.beachcomber-hotels.com/le-canonnier-hotel.php Fornøyd? Utenom dette med vakter osv? Mannen har plutselig oppdaget Mauritius, haha, og mener at varme og blått hav er en viktig del av bryllupsreise. Så nå ser det ut som det blir en uke safari, en uke på Mauritius og en uke i fantastiske Cape Town på oss.
super-ida Skrevet 29. april 2013 #49 Skrevet 29. april 2013 d Fornøyd? Utenom dette med vakter osv? Mannen har plutselig oppdaget Mauritius, haha, og mener at varme og blått hav er en viktig del av bryllupsreise. Så nå ser det ut som det blir en uke safari, en uke på Mauritius og en uke i fantastiske Cape Town på oss. Jeg var kjempefornøy med hotellet....store finevrom ( vi bodde riktignok på et oppgradert rom, uten at jeg husker hva det het) , kjempegod mat for en hver smak. Et herlig SPA! Stranden som tilhørte hotellet var litt så som så etter hva jeg husker, men det gjorde egentlig ikkeno, for med litt steiner var det desto mere fisk man kunne snorkle på Vaktene var jo igrunn en betryggende faktor når vi visste hvorfor de var der. Dette var nok min første eksotiske og luksuriøse ferie, (er 6 år siden)men jeg sitter enda igjen med at det var et kjempefint hotell. Og de hadde en utrolig koselig betjening på alle områder
CathFoto Skrevet 29. april 2013 Forfatter #50 Skrevet 29. april 2013 d Jeg var kjempefornøy med hotellet....store finevrom ( vi bodde riktignok på et oppgradert rom, uten at jeg husker hva det het) , kjempegod mat for en hver smak. Et herlig SPA! Stranden som tilhørte hotellet var litt så som så etter hva jeg husker, men det gjorde egentlig ikkeno, for med litt steiner var det desto mere fisk man kunne snorkle på Vaktene var jo igrunn en betryggende faktor når vi visste hvorfor de var der. Dette var nok min første eksotiske og luksuriøse ferie, (er 6 år siden)men jeg sitter enda igjen med at det var et kjempefint hotell. Og de hadde en utrolig koselig betjening på alle områder Da skal jeg sjekke det ut. Takk
Hills Skrevet 29. april 2013 #51 Skrevet 29. april 2013 jeg er så sær at jeg håper vi skal få til NPL som tur etter bryllupet :-)
Sibba83 Skrevet 12. mai 2013 #54 Skrevet 12. mai 2013 Vi vurderer Kroatia noen som kan anbefale noe der?
Suzi Skrevet 12. mai 2013 #55 Skrevet 12. mai 2013 Bare 2 måneder til bryllupet, og omsider er vi nå klare til å få rotet oss til å bestille bryllupsreise. Har faktisk 3 uker barnefri etter bryllupet, så vi tenker å være borte ca 2,5 uker. Vi har reist mye i de fleste deler av verden, og siden jeg tror vi begge kan trenge en virkelig avslappende og rolig ferie vurderer vi nå Maldivene. Elsker å dykke og snorkle og drive med vannsport, og jeg har alltid hatt så lyst til å bo i en slik bungalow på påler over vannet. Hel konkret vurderer vi http://www.veliganduisland.com Er det noen av dere som har erfaringer derfra?
CathFoto Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #56 Skrevet 12. mai 2013 Bare 2 måneder til bryllupet, og omsider er vi nå klare til å få rotet oss til å bestille bryllupsreise. Har faktisk 3 uker barnefri etter bryllupet, så vi tenker å være borte ca 2,5 uker. Vi har reist mye i de fleste deler av verden, og siden jeg tror vi begge kan trenge en virkelig avslappende og rolig ferie vurderer vi nå Maldivene. Elsker å dykke og snorkle og drive med vannsport, og jeg har alltid hatt så lyst til å bo i en slik bungalow på påler over vannet. Hel konkret vurderer vi http://www.veliganduisland.com Er det noen av dere som har erfaringer derfra? Tror Fotballfruen var der, det var i allefall Maldivene. Så fint ut på hennes bilder, er sikkert på bloggen ennå om ser der.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #58 Skrevet 15. mai 2013 Jeg vil helt klart anbefale sørlige afrika som reisemål, vakker natur masse spennende opplevelser, historie og kultur å utforske! Det er virkelig noe for enhver smak og lyst! Men bare ha i mente at i Cape Town er det atlanterhavet som er bikkjekaldt badevann.. Er det badeferie man ønsker så kan det være lurt å ta noen dager langs "the Wild coast" (f.eks Coffee bay) eller i Kwazulu natal (område rundt Durban).. Og til den som nevnte sept/okt så er er det ikke stabilt bra vær der nede enda(dette vil være på våren med mange fine dager og jeg tror blomstringen i namaqualand er flott på denne tiden bl.a.. Vi har også blitt anbefalt at Victoria falls skal være flott i sept). Men selv foretrekker jeg Cape Town i nov-mars.. Sjekk på yr mtp hva tempeaturene ligger på! Anonym poster: 45ef35bdb1bdf29fed207ed862755a54 1
CathFoto Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #59 Skrevet 15. mai 2013 Jeg vil helt klart anbefale sørlige afrika som reisemål, vakker natur masse spennende opplevelser, historie og kultur å utforske! Det er virkelig noe for enhver smak og lyst! Men bare ha i mente at i Cape Town er det atlanterhavet som er bikkjekaldt badevann.. Er det badeferie man ønsker så kan det være lurt å ta noen dager langs "the Wild coast" (f.eks Coffee bay) eller i Kwazulu natal (område rundt Durban).. Og til den som nevnte sept/okt så er er det ikke stabilt bra vær der nede enda(dette vil være på våren med mange fine dager og jeg tror blomstringen i namaqualand er flott på denne tiden bl.a.. Vi har også blitt anbefalt at Victoria falls skal være flott i sept). Men selv foretrekker jeg Cape Town i nov-mars.. Sjekk på yr mtp hva tempeaturene ligger på! Anonym poster: 45ef35bdb1bdf29fed207ed862755a54 Jeg synes Sør-Afrika er topp om vår og vinter. Men det kommer jo an på hva man skal, safari er best når det er lite vegetasjon, og i Krugerområdet er det uansett varmt om dagen selv om det er kaldt om kvelden. Og det er i tillegg mye mindre insekter og regn enn om sommeren. Cape Town derimot er jeg enig i at er best om sommeren, og man trenger ikke dra så langt for å bade i det indiske hav selv om det er mye varmere i vannet rundt Durban.
Adhara Skrevet 16. mai 2013 #60 Skrevet 16. mai 2013 Jeg og kjære vurderer å dra til Paris, og da i hovedsak Disneyland Lenge leve barnsligheten!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå