Gå til innhold

Bryllupsreise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært på Mauritius, og for å være ærlig.....så er ikke det er sted jeg drar tilbake til.... Misforstå meg rett....jeg hadde en knallfin ferie der, men mange andre steder som frister mye mer. Nå bodde vi riktignok på et fancy hotell, og prisen pr pers for to uker var 28.000kr og for de pengene kan jeg finne andre reisemål heheh :)

Hvor bodde dere der? Vi bodde helt nord på øya, lurer på om det het grand baie ellerno

Var det kjedelig? Har inntrykk av at det er veldig pent, og veldig kjedelig etter kort tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei altså, hva vurderer vi..... Typ maldivene/seychellene blir nok for "kjedelig" . Thailand har vi dykket oss rundt i, usa har vi kjørt i, mexico og belize blir i år (gifter oss neste år) karibien vil ikke mannen da han har jobbet på båt der.... Da står vi igjen med australia som en drømmereise elller kanskje afrika....tanzania og zanzibar frister.....

Jeg var mest på jakt etterr gode tips.... :)

Tanzania kan jeg absolutt anbefale!! Zanzibar også. Var der nå i påsken.

Vi skal forøvrig ikke på bryllupsreise, det har vi ikke tid til akkurat rett etter bryllupet pga arbeidssituasjonene våre. Og så blir det forhåpentligvis barn.. strategien har vært å reise fra seg nå. Tanzania anbefales sterkt, Klimanjaro fikk vi ikke gjort, men det står på lista. Cuba er herlig, og Vietnam er absolutt en destinasjon som ikke blir kjedelig! Ellers er New York også et sted det aldri blir kjedelig;-) for den som ikke bare søker seg til palme og strand.

Skrevet

Var det kjedelig? Har inntrykk av at det er veldig pent, og veldig kjedelig etter kort tid.

Vel kjedelig er ikke ordet..... Jeg trodde mauritius var baaare palmer og hvite strender (men er glad det ikke bare var det) men inne på hotellområdet var det kjempeflott.....men på kveldene patruljerte væpna vakter langs stranden og ved inngangen til hotellet.... I byen var det slum, det var løshunder OVERALT og lokalbefolkningen gikk med kjepp langs veien for å slå etter de.....!

Men kjedelig var det definitivt ikke, vi var ute å fisket tunfisk en dag og enda jeg ikke er så glad i å fiske var det kjempemorro.... Dro en tur ut på ile aux cerfs med speedbåt, var ute og snorklet, var i botanisk hage osv. Hadde en finfin ferie.....men det frister ikke til gjentakelse slik som usa, thailand osv....

Skrevet

Og om Australia: veldig fint turistland, veldig trygt - vestlig selvfølgelig. Så kommer an på hva man er ute etter. Østkysten er helt fantastisk, fra Noosa og opp til Cairns - herlig liv, og så har du greate ocean road som er spektakulær (Melbourne). New Zealand kunne jo også vært et sted man tikket innom om man er på de kanter. Ikke vært der selv.

Kommer an på hva slags ferie man liker. Liker man mest fine strender og palmer så holder vel spania i massevis. Tanzania og zanzibar får man begge deler. Ellers tror jeg at Mombasa (Kenya) også er veldig flott. Vi turte ikke reise dit nå pga valget, men det gikk rolig for seg.

Skrevet

Har dere barn dere som skal på lang ferie? Blir de med? Vi prioriterer ikke bryllupsreise. Mye pga økonomi, men også fordi vi aldri har så lang ferie pga jobb.

Skrevet

Vi dro til Barbados i to uker. Bodde på ett pent hotell ved stranda og måtte ut med 40000,-. Absolutt verdt pengene. Øya er ganske fantastisk^_^ Innbyggerne er ganske greie (til og med de som ville selge oss hasj), er faktisk en del å gjøre og temperaturen er jevnt varm og behagelig hele året. Vi vurderer litt å kjøpe ett lite feriehus der... Om 20 - 30 når vi kanskje har råd;)

Skrevet (endret)

Budsjetterte med 100.000 kr, og vi brukte vel det også. Vi unnet oss absolutt alt vi hadde lyst på. Når alt var betalt (50.000 kr) hadde vi 50.000 kr i lommepenger. ;)

Reiste i juni/juli, i tre uker, sommeren 2012.

Var først fem netter i Fort Lauderdale, Florida, deretter syv netter på cruise i Karibien (besøkte Haiti, Jamaica og Mexico) og deretter New York i syv netter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi har ikke barn.

Og har ikke mulighet til å være borte mer enn max tre og en halv uke nå på grunn av sambos offshoreturnus.....

Skrevet

Kjempebra tråd! For meg i alle fall ;)

Vi har nemlig ikke reist så mye langt av sted, har knapt nok vært utenfor Europa. Har til gjengjeld vært rundt i hele Norge, og mange steder i Europa. Til sommeren venter en 3 uker lang bilferie i Europa hvor vi skal se enda mer før vi vel er "ferdige" med Europa for annet enn ved evt behov for billig chartertur.

Vi har planlagt 4 ukers bryllupsreise - 100 000 kroner disponibelt.

Dere som har vært overalt i verden - hva vil dere anbefale oss som skal reise til eksotiske strøk for første gang? Hvor er de fineste stedene dere har vært? Vi tenker å dele opp i strand - storby - opplevelser. Starte med en uke i sus og dus på en strand et sted i verden, gjerne skikkelig klisje-romantisk (typ ensom bungalow på stranda - sånn som på bildene vet dere) ;) Tenkte først Australia, men har ikke landet noe enda. Evt starte et sted i Asia og så avslutte i Australia...

Tips til skikkelig fine steder/opplevelser, hvor ville dere dratt hvis dere var oss?

Skrevet

Jeg har vært på Mauritius, og for å være ærlig.....så er ikke det er sted jeg drar tilbake til.... Misforstå meg rett....jeg hadde en knallfin ferie der, men mange andre steder som frister mye mer. Nå bodde vi riktignok på et fancy hotell, og prisen pr pers for to uker var 28.000kr og for de pengene kan jeg finne andre reisemål heheh :)

Hvor bodde dere der? Vi bodde helt nord på øya, lurer på om det het grand baie ellerno

Vi bodde litt sør for Grand Baie. Bodde også på et fancy hotell som lå 6 km unna nærmeste restaurant. Tok likevel taxi ut, lånte oss bil, fikk sett mye vi ellers ikke hadde fått med oss :) Spiste på noen av de mindre hotellene innimellom. De var mindre, men med basseng, god mat, rene og pene og i gangavstand til stranda. Da er det også mye enklere å finne påting selv :)

Skrevet

Vi har nemlig ikke reist så mye langt av sted, har knapt nok vært utenfor Europa. Har til gjengjeld vært rundt i hele Norge, og mange steder i Europa. Til sommeren venter en 3 uker lang bilferie i Europa hvor vi skal se enda mer før vi vel er "ferdige" med Europa for annet enn ved evt behov for billig chartertur.

Dere som har vært overalt i verden - hva vil dere anbefale oss som skal reise til eksotiske strøk for første gang? Hvor er de fineste stedene dere har vært? Vi tenker å dele opp i strand - storby - opplevelser. Starte med en uke i sus og dus på en strand et sted i verden, gjerne skikkelig klisje-romantisk (typ ensom bungalow på stranda - sånn som på bildene vet dere) ;) Tenkte først Australia, men har ikke landet noe enda. Evt starte et sted i Asia og så avslutte i Australia...

Tips til skikkelig fine steder/opplevelser, hvor ville dere dratt hvis dere var oss?

thailand.... Først en liten uke i bangkok....så tar dere dykkelappen på ko tao og dykker der en ukesvtid (ikke så fancy øy, men herlig atmosfære....) også avslutter dere dere i himmelen på jorda.... soneva Kiri :D

Skrevet

thailand.... Først en liten uke i bangkok....så tar dere dykkelappen på ko tao og dykker der en ukesvtid (ikke så fancy øy, men herlig atmosfære....) også avslutter dere dere i himmelen på jorda.... soneva Kiri :D

den siste der ser heeeeelt fantastisk ut :rodmer: :rodmer:

Skrevet

Har dere barn dere som skal på lang ferie? Blir de med? Vi prioriterer ikke bryllupsreise. Mye pga økonomi, men også fordi vi aldri har så lang ferie pga jobb.

Ikke barn, men katter som begrenser hvor lenge vi synes vi kan være borte.

Skrevet

Når skal dere reise?

Skrevet

Vi har alltid hatt lyst å til Peru og se Macchu Picchu (og det kan bli stengt for turister snart, ble jeg fortalt, pga. slitasje. Vet ikke om det stemmer). Ellers har jeg personlig MYE jeg skulle sett og gjort i Roma:) Jeg var der en gang i en uke, men var for ung til å virkelig verdsette det. Forloveden er like interessert i historie som meg, og jeg har så lyst å vise ham Forum Romanum, og å koste på oss en guide. Da kan man få guiding i Colosseum også, uten å måtte stå i kø hvis man bestiller billett på nettet først, f.eks. Han ville såklart elsket å sett underetasjen, der gladiatorene var.

Gjest Adriane
Skrevet

Budsjetterte med 100.000 kr, og vi brukte vel det også. Vi unnet oss absolutt alt vi hadde lyst på. Når alt var betalt (50.000 kr) hadde vi 50.000 kr i lommepenger. ;)

Reiste i juni/juli, i tre uker, sommeren 2012.

Var først fem netter i Fort Lauderdale, Florida, deretter syv netter på cruise i Karibien (besøkte Haiti, Jamaica og Mexico) og deretter New York i syv netter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Dette er en av mine favoritter hva bryllupsreise angår (eller reise i det hele tatt), men vi har et lite barn, så å reise på dette - med eller uten barn - blir for voldsomt. Så det får vi spare til 10 års bryllupsdagen eller noe, hehe :)

Pga det nevnte barnet blir det en veldig kort bryllupsreise for oss, et eller annet sted i Europa - muligens Edinburgh som vi begge har lyst til å se. Italia står egentlig høyest i kurs, men dette blir midt i italienernes (og de fleste sør-europeernes) egen ferietid, så det beste er nok å holde seg nord i Europa. Dessuten blir det maks 3 netter vi er borte alene, så...

Skrevet

Kommer an på hva dere liker det, og hvor vant dere er til å ferdes. Vi foretrekker å bare ha flybillett og en guidebok og så ta ting derfra (research på forhånd selvfølgelig) fordi vi liker å ha fleksbiliteten. Jeg kunne godt tenkt meg å se mer av Vietnam, og jeg kunne tenke meg å reise tilbake til Tanzania. Begge land har flotte strender. Men er det strand som er det primære så holder Kreta i massevis. Vi reiser for å oppleve mat og kultur og få andre sanseinntrykk.

Safari er utrolig spennende, og da er Tanzania greia. Da kan dere også gå Kilimanjaro, og kombinere med Zanzibar. Cuba har en herlig stemning og er et veldig trygt sted å reise til. Det mest romantiske stedet jeg har vært er Riomaggiore i Italia. Østkysten av Australia er knallfint, rett og slett herlig. Der har dere jo både strand, storby og opplevelser. Fiji er også veldig vakkert og kan kombineres med Australia .. det er bare hva dere har lyst til å se/oppleve gjøre? Australia er så langt vekk dere kan komme omtrent, og flytid fra Singapore ti Brisbane er 7 timer, så kommer an på hvor mye flytid dere vil ha i reisen deres også. Se på kilory etc, de har mange forslag.

Skrevet

Når skal dere reise?

Vi reiser i starten av april neste år :)

Skrevet

Og takk for mange gode tips!

Har ikke snakket så mye om turen enda sammen, men jeg vet det er avhengig av hva vi vil gjøre :) Vi liker flotte naturopplevelser, herlig utsikt, og bortgjemte perler! Rett og slett pene steder hvor vi kan ta mange flotte bilder :) Tanzania + Zanzibar skal jeg sjekke ut nærmere, hadde også vært utrolig spennende!

Synd vi først må planlegge sommerens europa tur ;)

jeg klarer egentlig bare en tur av gangen, så det blir nok ikke konkret planlegging av bryllupsreisen før etter sommerferien, altså i august. Håper det da er nok tid frem til april for både å få bryllupet og turen i boks :)

Skrevet

Jeg tror vi ender på ca 60.000,- for tre uker i Sør-Afrika. Vi pleier også å reise dit vi vil, så hvor eksotisk vi skulle velge var vanskelig.

Mange velger jo Maldivene osv, men vi ønsket noe litt mer aktivt. Så da blir det i stedet for retur til et av våre favorittland, men tar oss råd til litt mer safari og litt mer fancy restauranter i Cape Town. Vi vurderer faktisk om vi skal ta to uker i Sør-Afrika og to uker på biltur på vestkysten av USA, men reiseveien fra Sør-Afrika til USA på ca 33 timer er litt demotiverende. Vi får se.

Vi reiser jo i september/oktober så ikke alle steder som er like aktuelle på den tiden.

Vi har også tenkt til å ta bryllupsferien i Sør-Afrika og lander nok på omtrent samme prisen. Hvilket firma bruker dere? Vi er i kontakt med Getafrica og de har sydd sammen en pakke til oss på ca 3 uker. Tenker å dra i november for å få med havskilpaddenes egglegging :) (forloveden min har en greie for skilpadder, hehe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...