Gå til innhold

Bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere budsjettert til bryllupsreise? Når reiser dere? Hvor reiser dere? Hvor lenge skal dere være borte?

Litt morsomt å høre hvor andre skal og hvor viktig det er for dere i forhold til andre bryllupsrelaterte ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiser alltid dit vi vil....så dette lurer jeg på og,hvor "eksotiske" skal vi måtte bli for at det skal få susen av bryllupsreise over seg.... :D

Skrevet

Vi brukte rundt 30,000, men reiste da langt av sted til eksotiske strøk :) Veldig fornøyd med turen altså, men for min del kunne vi like gjerne tatt en uke i Kroatia e.l. Vet om flere som har vært i Monte Negro og Slovenia og vært MEGET fornøyd med det :)

Skrevet

Hva er eksotiske strøk da?

Skrevet

Jeg tror vi ender på ca 60.000,- for tre uker i Sør-Afrika. Vi pleier også å reise dit vi vil, så hvor eksotisk vi skulle velge var vanskelig.

Mange velger jo Maldivene osv, men vi ønsket noe litt mer aktivt. Så da blir det i stedet for retur til et av våre favorittland, men tar oss råd til litt mer safari og litt mer fancy restauranter i Cape Town. Vi vurderer faktisk om vi skal ta to uker i Sør-Afrika og to uker på biltur på vestkysten av USA, men reiseveien fra Sør-Afrika til USA på ca 33 timer er litt demotiverende. Vi får se.

Vi reiser jo i september/oktober så ikke alle steder som er like aktuelle på den tiden.

Skrevet

Vi reiser alltid dit vi vil....så dette lurer jeg på og,hvor "eksotiske" skal vi måtte bli for at det skal få susen av bryllupsreise over seg.... :D

Hva vurderer dere da?

Skrevet

Nei altså, hva vurderer vi..... Typ maldivene/seychellene blir nok for "kjedelig" . Thailand har vi dykket oss rundt i, usa har vi kjørt i, mexico og belize blir i år (gifter oss neste år) karibien vil ikke mannen da han har jobbet på båt der.... Da står vi igjen med australia som en drømmereise elller kanskje afrika....tanzania og zanzibar frister.....

Jeg var mest på jakt etterr gode tips.... :)

Skrevet

Vi skal ha 3 uker hvorav en av dem skal være på Bora Bora.. de to andre ukene blir nok fordelt på en uke på et annet typisk bade sted og en uke blir i en storby.

Vi har også vært litt over alt og spandert på oss akkurat det vi har hatt lyst på tidligere. Men satser på at bare det at vi er nygifte vil gjøre denne ferien ekstra spesiel.

Skrevet

Nei altså, hva vurderer vi..... Typ maldivene/seychellene blir nok for "kjedelig" . Thailand har vi dykket oss rundt i, usa har vi kjørt i, mexico og belize blir i år (gifter oss neste år) karibien vil ikke mannen da han har jobbet på båt der.... Da står vi igjen med australia som en drømmereise elller kanskje afrika....tanzania og zanzibar frister.....

Jeg var mest på jakt etterr gode tips.... :)

Afrika og Australia var på kortlisten vår også, men jeg vurderer å gi flybillett til Australia i morgengave som kan benyttes neste år. Vi hadde betalt depositum på safari til oktober 2012, men da vi forlovet oss i august 2012 fant vi ut at vi heller kunne oppgradere litt og ta det som bryllupsreise. USA kom inn i bildet da en av mine nærmeste venninner muligens gifter seg i Las Vegas i oktober, og da kan vi evt få med oss bryllupet deres også. Men usikkert...

Prismessig er øst-Afrika mye dyrere enn det sydlige Afrika, men Tanzania/Kenya/Zanzibar er jo verdenskjent som bryllupsreisemål. Jeg ville heller valgt Sør-Afrika + Mauritius/Namibia/Viktoria Fallene eller noe slikt, men det er jo en smaksak.

Skrevet

Vi skal ha 3 uker hvorav en av dem skal være på Bora Bora.. de to andre ukene blir nok fordelt på en uke på et annet typisk bade sted og en uke blir i en storby.

Vi har også vært litt over alt og spandert på oss akkurat det vi har hatt lyst på tidligere. Men satser på at bare det at vi er nygifte vil gjøre denne ferien ekstra spesiel.

Hvor tenker dere å kombinere med Bora Bora da?

Skrevet

Guri, skulle jeg først flydd så langt som til bora bora ville jeg nok hatt mer enn en uke der.....eller tenker dere alle de tre reisemålene innenfor samme område?

Skrevet

Afrika og Australia var på kortlisten vår også, men jeg vurderer å gi flybillett til Australia i morgengave som kan benyttes neste år. Vi hadde betalt depositum på safari til oktober 2012, men da vi forlovet oss i august 2012 fant vi ut at vi heller kunne oppgradere litt og ta det som bryllupsreise. USA kom inn i bildet da en av mine nærmeste venninner muligens gifter seg i Las Vegas i oktober, og da kan vi evt få med oss bryllupet deres også. Men usikkert...

Prismessig er øst-Afrika mye dyrere enn det sydlige Afrika, men Tanzania/Kenya/Zanzibar er jo verdenskjent som bryllupsreisemål. Jeg ville heller valgt Sør-Afrika + Mauritius/Namibia/Viktoria Fallene eller noe slikt, men det er jo en smaksak.

Sør afrika frister meg og..... :D mauritius har vi vært begge to, og namibia har mannen vært..... *skal visst ikke være enkelt* huff...dette ser jeg at høres ut som et LUKSUSproblem :/

Skrevet

Hvor tenker dere å kombinere med Bora Bora da?

Blir nok enten sør amerika, australia eller taiwan, indonesia eller noe i den duren.

Storby delen blir en storby i Asia.. Tokyo synst jeg høres spennende ut. Er liksom den delen av verden vi ikke har utforsket enda.

Har tidligere vært mye rundt i Europa og USA samt Hawaii, og nå nylig har vi vært 3 uker rundtom i midtøsten

Skrevet

Sør afrika frister meg og..... :D mauritius har vi vært begge to, og namibia har mannen vært..... *skal visst ikke være enkelt* huff...dette ser jeg at høres ut som et LUKSUSproblem :/

Zambia, Mozambique og Botswana er også fine kombinasjonsland. Det er uansett ikke vanskelig å bruke 3-4 uker i Sør-Afrika, masse å finne på. Vi velger jo å gjøre noe nytt, men var ikke så viktig at alt er nytt, derfor vi havnet på en favoritt, så kan vi heller gjøre noe helt nytt neste år.

Skrevet (endret)

Guri, skulle jeg først flydd så langt som til bora bora ville jeg nok hatt mer enn en uke der.....eller tenker dere alle de tre reisemålene innenfor samme område?

Ja tenker da å bli "på samme side av verden" i alle fall.

Vi har alltid 1 uke her og en uke der.. synst det har vært veldig greit jeg :) Eneste tur som har vært litt slitsom var NY, Miami, LA, Hawaii og så enda et par dager i NY.. da ble det litt mye reising frem og tilbake gitt.. var kun på Hawaii vi hadde en mer enn 7 sammenhengende dager.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Vi reiser på minibryllupsreise rett fra mottagelsen og blir borte en knapp uke. Og så reiser vi på ordentlig bryllupsreise til høsten, da skal vi til Egeerhavet :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har dere budsjettert til bryllupsreise? Når reiser dere? Hvor reiser dere? Hvor lenge skal dere være borte?

Litt morsomt å høre hvor andre skal og hvor viktig det er for dere i forhold til andre bryllupsrelaterte ting.

Litt for å lage motvekt i tråden, så kan jeg fortelle at bryllupsreisen har vi ikke hatt råd til ennå, fire år etter bryllupet. Vi hadde et bittelite bryllup også, så vi brukte ikke stort i det hele tatt (har studielån, huslån, unger og bil som bare tidvis funker, så brudekjole og servietter fremsto ganske ekstravagant).

Angrer overhodet ikke på det lille bryllupet, men tenker at det hadde vært stas å reise bort etterpå, om så bare en langhelg i Køben. Det hadde ikke trengt å være så eksotisk og flott, men det hadde vært fint å få reise bort litt i fred og ro. Men dessverre hadde vi ikke mulighet til å prioritere det, og nå blir det sikkert aldri noe av... :ler:

Anonym poster: 67b310c5506ab97e0b22805ad8756f49

• Liker 1
Skrevet

Litt for å lage motvekt i tråden, så kan jeg fortelle at bryllupsreisen har vi ikke hatt råd til ennå, fire år etter bryllupet. Vi hadde et bittelite bryllup også, så vi brukte ikke stort i det hele tatt (har studielån, huslån, unger og bil som bare tidvis funker, så brudekjole og servietter fremsto ganske ekstravagant).

Angrer overhodet ikke på det lille bryllupet, men tenker at det hadde vært stas å reise bort etterpå, om så bare en langhelg i Køben. Det hadde ikke trengt å være så eksotisk og flott, men det hadde vært fint å få reise bort litt i fred og ro. Men dessverre hadde vi ikke mulighet til å prioritere det, og nå blir det sikkert aldri noe av... :ler:

Anonym poster: 67b310c5506ab97e0b22805ad8756f49

Dere kan jo ta en hyggelig ferie ved anledning,det er jo tiden man bruker sammen som er viktig-ikke stedet.

Skrevet

Hva er eksotiske strøk da?

Vi var 2 uker i Mauritius. Paradisøy, anbefales på det sterkeste. Går faktisk an å få ganske rimelige turer om man bestiller i rett tid, vi bestilte et litt dyrt hotell, men vil nok like gjerne gå for et trestjerners hotell neste gang. Mye rimeligere og vel så koselig.

Skrevet

Vi var 2 uker i Mauritius. Paradisøy, anbefales på det sterkeste. Går faktisk an å få ganske rimelige turer om man bestiller i rett tid, vi bestilte et litt dyrt hotell, men vil nok like gjerne gå for et trestjerners hotell neste gang. Mye rimeligere og vel så koselig.

Jeg har vært på Mauritius, og for å være ærlig.....så er ikke det er sted jeg drar tilbake til.... Misforstå meg rett....jeg hadde en knallfin ferie der, men mange andre steder som frister mye mer. Nå bodde vi riktignok på et fancy hotell, og prisen pr pers for to uker var 28.000kr og for de pengene kan jeg finne andre reisemål heheh :)

Hvor bodde dere der? Vi bodde helt nord på øya, lurer på om det het grand baie ellerno

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...