Gå til innhold

Går det an å ikke bry seg om en person i det hele tatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt fortvilet for tiden. Jeg har kjent en i en del år som er sanger.

Men så bestille jeg ham til noen sangoppdrag i forbindelse med noen greier.

Nå høres det ut som vi ikke kan være venner på grunn av det. Spurte en gang hvordan han ser meg som person, men det syntes han var vanskelig å svare på sa han, men han svarte at han bryr seg om jobben og syns det er hyggelig osv...

Redd for at han ikke bryr seg om meg mer i det hele tatt, og det syns jeg er trist.

Jeg skjønner at han vil være profesjonell, og jeg respekterer det. Men syns det likevel er trist. Kan det hende at han bryr seg men at han vil holde avstand?

Han gir meg jo klemmer rett som det er, så det kan vel ikke være helt følelseskaldt? Går det an å ikke bry seg om en person i det hele tatt? At forholdet er helt iskaldt? Eller er det helt umulig mellom mennesker? Må legge til at jeg ikke er forelsket og at han vet det, er bare veldig glad i han. Høres sikkert litt fjortis ut dette her, men jeg er veldig fortvilet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går an... Hvor godt kjenner du egentlig fyren? Kanskje han ser på deg som en slitsom groupie dersom dere ikke kjenner hverandre så godt. Kanskje han tror du liker ham bedre enn han liker deg og vil derfor ha litt avstand. Han vil bare ha deg som venn og hvis han tror du er interessert i noe mer, så vil han ikke ødelegge vennskapet.

Anonym poster: 0ca4660e4706ca786dffd2bafe1b0092

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjent ham i mange år, så vil si at jeg kjenner ham ganske godt.

Men han var ikke sånn før, ble sånn etter sangoppdragene.

AnonymBruker
Skrevet

For det første er det ikke alltid så lett å ha oppdrag for venner og kjente, fordi en noen ganger opplever at de forventer vennepriser, eller man er kanskje reddere for å ikke innfri forventningene og virke som man ikke tar oppdragene like seriøst når det er snakk om venner. Noen opplever også at andre ikke ser på deg som profesjonell, men at man tjener litt penger på noe som "egentlig" bare er en hobby. Oh, yes, jeg har jobbet innen noe litt liknende.

For det andre synes jeg det er litt rart å tenke så mye på "hvor godt/mye" et annet voksent menneske bryr seg om deg, når det ikke er snakk om en veldig nær relasjon type kjæreste, forelder/søsken/barn osv. Vennskap og bekjentskap forandrer seg gjennom livet, noen ganger er man nærmere hverandre, andre ganger fjernere. Drit nå i hvor mye vedkommende bryr seg.

Anonym poster: 38d0ea77d53e81399a459f0d96f47776

Skrevet

Skjønner ;-)

Skrevet

Klart man kan fake følelser, lest deg opp på sosiopater? Ikke at han nødvendigvis er det..

Men å forutse at noen har samme følelser som en selv er en stor feil.

Skrevet

Det er ikke det at jeg tror at han har samme følelser som meg, jeg bare håpet det.

og lurte på hvordan det jeg skrev om ham kunne tolkes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...