Gå til innhold

Brudekjoleformidlingen. Igjen!

Marie H

Anbefalte innlegg

Hvordan skal du ellers vite størrelsen din?

Ved å handle etter mål kanskje? Som det i grunnen er lagt opp til i nettbutikker...

Og det er jo mulig å ha det utgangspunkt at du skal kjøpe i salong, men etter betenkningstid finner man den billigere og kjøper der den er billigst.

I dette tilfellet er det jo ikke snakk om dette da, men å bevisst gå inn i en salong for å prøve en modell man har sett i en nettbutikk for å finne riktig størrelse, også bestille den på nett... Som har vært meningen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å sammenligne prisene i en salong med prisene i en nettbutikk er ikke rettferdig da. Du får ikke prøve kjolene i nettbutikker.

Enig med Tex jeg.

Enig! Det koster feks. ikke like mye å drive en nettbutikk som en salong og man får heller ikke den samme personlige servicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det synes jeg er helt i orden.

Og det er ikke alle som har slik kropp at de måla som går overens med størrelsen på kjolen stemmer, om du skjønner hva jeg mener.

Noen er kanskje 38 over hoftene, men 44 over bysten, og da er det jo veldig greit å prøve først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det synes jeg er helt i orden.

Du syns vel egentlig ikke det er i orden når du drar til en salong for å få den hjelpen du trenger?

Ang. mål, om man er 38 over hoftene og 44 over bysten så må jo uansett ta hensyn til det når man velger kjole, de færreste kjolene passer vel uten forandringer om man har et så stort "sprik" mellom underkroppen og overkroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor det  er viktig å prøve kjolen før du bestiller.

Det jeg mente var at man må mest sannsynlig forandre på den uansett med de målene, og da gjelder det vel å bestille kjole som er stor nok på det største partiet og som kan syes inn. Dette kan man spørre kundeservice i nettbutikken om. Og om man ikke stoler på at dette blir riktig så syns jeg at man får kjøpe kjolen i salong hvor man får den hjelpen man trenger.

Dette er kun min mening, jeg syns ikke det blir riktig å gjøre det på den måten som er beskrevet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt i orden, Tari, vi kommer ikke til å bli enige der alikavel :wink:

Nei, jeg tror ikke det :-) Men, det er jo godt man er forskjellig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vunnet kjole og tilbehør. Nå har det seg slik at jeg gjerne vil prøve et par sko i min størrelse før jeg bestiller. Og det kan jo bare gjøres ved å prøve et par sko i en butikk her i Oslo som har merket. Føles nok litt surt der og da, men ikke nok til at jeg lar være allikevel :wink: Kommer nok ikke til å gå rundt med en dårlig følelse etter prøvingen altså :-)

Godt noen kunder er som Tex, Tari og Minniepus da. På den måten setter jo ikke de dyreste butikkene ned sine priser :wink::ler:

Så får vi andre (Miss G og jeg) heller spare noen tusenlapper på å kjøpe billigere varer. Konkurranse er jo bare sunt. Hva skulle vi gjort foruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lullu skrev:

Så får vi andre (Miss G og jeg) heller spare noen tusenlapper på å kjøpe billigere varer. Konkurranse er jo bare sunt. Hva skulle vi gjort foruten?

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vunnet kjole og tilbehør. Nå har det seg slik at jeg gjerne vil prøve et par sko i min størrelse før jeg bestiller. Og det kan jo bare gjøres ved å prøve et par sko i en butikk her i Oslo som har merket. Føles nok litt surt der og da, men ikke nok til at jeg lar være allikevel :wink: Kommer nok ikke til å gå rundt med en dårlig følelse etter prøvingen altså :-)

Godt noen kunder er som Tex, Tari og Minniepus da. På den måten setter jo ikke de dyreste butikkene ned sine priser :wink::ler:

Bare en siste kommentar før jeg gir meg på dette emnet :ler: Jeg er selvfølgelig for konkurranse, men å drive en nettbutikk og å drive en brudesalong er ikke samme måte å drive butikk på. Derfor blir det jo veldig "skjevt" om man skal sammenligne på denne måten.

Hadde det vært 2 salonger som hadde et veldig stort sprik i pris så hadde nok konkurransen vært sunnere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært 2 salonger som hadde et veldig stort sprik i pris så hadde nok konkurransen vært sunnere :-)

Og DER kunne jeg prutet til jeg ble blå i ansiktet. Konkurranse er sunt, men den må være rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o

Takk for den.

Du får være glad for at vi handler i salonger slik at de fortsatt finnes. Handler alle på nettet, så er det ingen som har råd til å drive de salongene dere du og andre prøver før dere bestemmer dere. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som startet denne tråden, egentlig for å høre mer om Brudekjoleformidlingen, men men. Diskusjonene ble jo i og for seg interessant.

For min del ble brudekjole-shoppingen helt andereldes enn jeg hadde trodd. Jeg hadde ikke hørt at det fantes internettbutikker da jeg første gang gikk i salongen for å prøve kjole. Og så finner jeg DEN kjolen som jeg vil ha!! Og nå er jeg helt forelsket i den nesten!! Men, det er bare det at den er vel hakket dyrere enn budsjettet skulle tilsi. Hva gjør jeg da, jo sjekker på nettet om andre brudesalonger, og leser om disse kjolene på KG. På den måten klikker jeg meg inn på sider som Bridesave og Brudekjolformidlingen. Det begynner å bli snakk om relativt store penger man kan tjene, ca 5-6000 for mitt vedkommende, og det er tross alt en del. Som i alle andre tilfeller der man kjøper ting så ønsker jeg jo å velge det stedet å kjøpe tinh der jeg ender med den beste totalpakken av pris, service og sikkerhet.

Men ikke alle er som meg og vi andre som sjekker prisene så mye. Slett ikke. Jeg tror vi er i et svært lite mindretall. Og konkurransen gjør at de som er som oss får disse mulighetene, og jeg mener nå at det er riktig, jeg. Jeg toro det er nok kunder som liker personlig service og alt det der, og de vil holde lv i butikkene i all tid.

Jeg skal indrømme at jeg blir litt provosert av at salongene ikke vil fortelle meg størrelsen på kjolen jeg prøver, jeg tror uansett ikke at det hindrer en kunde fra evt å handle på nettet. Selvølgelig vil man vite hvilken str man passer, slik at man kan kontrollere at man får det rette.

Ja, ja. Da er jeg blitt kjent med ennå en side av shopping og internetts muligheter. Man lærer noe for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...