AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 sønnen skal spare til ipad, og skal spare til dette selv. Han er straks ti år. Jeg trenger ganske enkelt råd i forhold til hvor mye penger han bør få i uken, og hvor mange oppgaver han bør ha i forhold til husarbeid. Gjerne et veldig konkret eksempel. Tenkte også at han kunne gå , f. eks hver fredag til banken med pengene, på sparekontoen sin, slik at han også fikk et forhold til det. Er veldig usikker på over hvor lang tid dette bør gå. Jeg ønsker å gi han et bevisst forholdt til økonomi, så det bør vel ikke gå for fort heller. Han bør vel også ha litt av pengene ved siden av, til bassenget, kino, ol. Han pleier å få 50 kr. i uken, men er selvsagt innstilt på å øke det nå en periode. Anonym poster: 750d73992ecd8f09670b708af22e9563
Gjest Marmot Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 (endret) Har han smarttelefon? I så fall anbefaler jeg Ukepengeappen til Sparebanken. Da trenger han egentlig ikke se pengene, det høres styrete ut å gå i banken hver fredag. Endret 12. april 2013 av Marmot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå