AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Jeg har et elektrisk pledd som jeg har hatt i sengen hele vinter. Nå stinker det Har prøvd å lufte det ute, men det lukter bare brukt. Hvordan få det rent? Anonym poster: f5b4091976be82cbe6cc29b84cebbac4
Gjest Tekola Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Å legge det i fryseren vil kanskje kunne hjelpe? Det er jo noe man gjør med jeans for å slippe å vaske dem for ofte?
Guadaloupe Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Tror det skal gå å vaske det, det skal vel være en lapp på den hvor det står vaskeanvisninger? Veit at de fleste varmetepper kan vaskes, men da må det gjøres riktig
Gjest Tekola Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Etter å ha googlet litt ser det ut til at håndvask i hvert fall skal være mulig. Men det må skylles godt, ikke knøvles for mye og tørkes flatt.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 http://www.daogee.info/4/2012/11/vaskeanvisningen-for-en-solstrale-elektrisk-teppe.html Anonym poster: 1d47995eaed3cbcb40c5ff64e0c73cc4
Rosalie Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 (endret) Fra bruksanvisningen til mitt elektriske pledd fra OBH Nordica: Rengjøring og vedlikehold Ta alltid bort den avtagbare strømbryteren og ledningen før rengjøring. Dette gjøres ved å trykke inn klipsen på begge sider på tilkoblingen på undersiden av varmepleddet og samtidig dra ut kontakten. Varmepleddet kan håndvaskes eller maskinvaskes (skånsom) i 40°C. Varmepleddet bør kun vaskes hvis det er skittent og maks 2-3 ganger i året ettersom vasking sliter på produktet. Lettere flekker og smuss kan tas bort med en fuktig svamp og litt mildt rengjøringsmiddel. Husk at varmepleddet ikke skal kjemisk renses. VIKTIG! Strømbryteren og ledningen må ikke komme i kontakt med vann eller andre væsker. Hvis du håndvasker varmepleddet. Trykk forsiktig varmepleddet ned i vannet som er tilsatt mild vaskemiddel, slik at flekkene kan vaskes bort. Deretter skylles varmepleddet i rent vann slik at rester av vaskemiddelet forsvinner. La varmepleddet drypptørke etter vask. Varmepleddet skal ikke vries eller maskintørkes. Den skal heller ikke presses eller strykes. Start ikke apparatet under noen omstendigheter før den er helt tørr. Legg varmepleddet på et stabilt tørkestativ til tørking. Må ikke festes med verken klesklyper eller lignende. Varmepleddet får ikke tas i bruk før det er skikkelig tørt, ellers aktiviseres sikkerhetssystemet og varmeteppet slås av. Etter rengjøring og før neste gangs bruk skal varmepleddet alltid kontrolleres for å sjekke om det er eventuelle skader/slitasje på pleddet. http://www.obhnordica.no/varmeprodukter-365.aspx?ProductID=PROD122 Endret 12. april 2013 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 Takk for svar. Dette er et varmepledd jeg har kjøpt på Rema 1000. Det står: -MÅ IKKE VASKES I VASKEMASKIN ELLER TØRKES I TØRKETROMMEL På et annet punkt står det -Rengjøres etter anvisning som finnes i håndboken. -Men den har jo jeg kastet for lengst. Det går an nappe ut ledningen, men det er jo en stikkontakt i pleddet som sikkert absolutt ikke må komme i kontakt med vann. Jeg vet at på noen pledd går det an å ta av trekket og og vasket det, men her er det altså ikke noe trekk som kan taes av. Jeg kan forsøke å fryse det, men tidligere erfaring sier meg at det ikke blir helt rent likevel. Anonym poster: f5b4091976be82cbe6cc29b84cebbac4
Gjest Tekola Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Å legge det i fryseren vil nok bare hjelpe på lukt. Det er det jeg bruker frysing av tekstiler til. Men det virket som om problemet kun var vond lukt, derfor jeg foreslo det Står det noe om merke på det?
kalinka85 Skrevet 13. april 2013 #10 Skrevet 13. april 2013 Lurer virkelig på hvilken atmosfære du har i hjemmet etter å ha hatt det i senga hele vinteren, å først NÅ kjenner du at det stinker..?? Hjelpes! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå