AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Vi vil på en cirka 3 ukers roadtrip i USA, men vi har ikke bestemt oss for hvor enda. Vi vil helst leie en bil, og overnatte på hoteller (både helt greie og noen fancy for moro skyld, må være prisbevisst også). Noen som har vært på lignende og har noe prisforslag til hva man må regne med alt i alt? Utenom vanlig shopping, er ingen storshopper. Derimot ønsker vi å dra på museer, fornøyelsesparker (gjerne mange) og annet opplevelsesverdig! Hva benyttet dere på nogenlunde samme type tur (si gjerne hvor, det er vel litt prisforskjeller rundt i USA). Tar også i mot alle mulige tips og råd til alt fra hvor man skal spise, se, oppleve, theme parks osv Anonym poster: ad3569c4d6a44a74827c25da710c7d2e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Kommer ann på hvor i USA dere skal. Skal dere til Vegas? LA? Florida? New York? Bensinprisene varierer ganske kraftig her, og det samme gjør prisene på hotell og mat. Anonym poster: 02a20643d29d356737cf154ceabcfcd0
Thess1983 Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Vi kjørte fra NY til miami og en tur ned til kay west. En helt fantasktisk tur. Var noen dagen i orlando i mange parker der og lekte fra oss :-) vi hadde ikke bestilt noen overnattinger ( bare første natta ) så når vi kjørte så bestilte vi via denne nettsiden http://www.hotwire.com/no/. Der får du ikke vite hvilket hotell du får før du har betalt. Du velger sted og hvor mange stjerner også kan du se hva andre syns om hoteller. Vi betalte max 500kr per natt og fikk sykt fine hotell :-) Vil tilbake på mange av disse stedene :-) God tur, planlegging er jo kjempe gøy :-)
super-ida Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Vi var fire uker på roadtrip i '11 fløy til Houston før vi kjørte til new orleans, nedover mexicogulfen, til miami, ut til key west, opp tl orlando og tilbake til houston. Alt i alt kom turen for oss to på ca 80.000 kr. Men da shoppet vi en del.... Klær, 2 ipader, linser til kamera osv. Vi spiste alle måltider ute, og bodde på fine hoteller hele veien...booket på hotels.com underveis. Vi var i island of adventure, universal studios og wet'n wild i orlando. Når planleggere dere å reise? Vi var der i august, og selv jeg som er glad i varme syntes det ble i varmeste laget.....
Gjest Doh Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Kan anbefale California. Utrolig fin tur! Har skrevet om den i tråder tidligere her, anbefaler deg å se gjennom gamle tråder.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 TS her, takk for fine tilbakemeldinger! Som tidligere nevnt har vi ikke bestemt oss for hvor vi vil hen enda, og tar derfor svært gjerne i mot tips! Vi tenker å reise i august/september/oktober en gang Tar gjerne enda flere innspill, henvisninger til nyttige nettsider dere har brukt osv.! Ikke minst er det gøy å lese deres erfaringer Anonym poster: ad3569c4d6a44a74827c25da710c7d2e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 Vi kjørte fra San Francisco via Yosemite og Death Valley til Las Vegas, så videre til San Diego og Los Angeles og så Highway 1 tilbake til San Francisco. Litt usikker på hvor mye vi brukte, men vi booket litt underveis og bodde på fine og ikke fullt så fine steder. Shoppet masse, selv om jeg egentlig ikke liker shopping... Anonym poster: 82f56f1fee82e5267aa05b9a7b72c6a2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Jeg likte forresten Yosemite veldig godt, det er mange fine dagsturer det er mulig å gå hvis dere er interessert i natur. Det er/var mulig å kjøpe billetter til å gå opp på Half Dome også, men da må dere være tidlig ute. Anonym poster: 82f56f1fee82e5267aa05b9a7b72c6a2
elvital Skrevet 13. april 2013 #9 Skrevet 13. april 2013 Jeg var på roadtrip fra LA -en eller annen innsjø- Grand canyon-vegas-Hoover dam-yosemite-SF. Det var i grunn en fin tur. For min del så var Vegas og gran canyon det mest spennende og beste minne fra turen. Vet desverre ikke noe om budsjett da jeg reiste på gruppetur. Har lyst til å leie bil og ta en egen roadtrip en gang i fremtiden. Da skal San Diego være med. Og antakeligvis Vegas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå