Gjest Kiara! Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Vet ikke hvor mange av dere som har brudepiker i samme aldersikte som meg, men likevel kunne noen delt deres brudepikekjoler evt noen søte forslag. Mine er 15, 10 og 8 år, + at vi har 2stk brudepike hunder som vi håper vil være med på moroa. :D
CathFoto Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Jeg har sett mange på Finn i det siste, men går mye i søte hvite sommerkjoler, og det får man jo billigere nå som 17.mai kjolene er rett rundt hjørnet i butikkene.
CathFoto Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Aaaaaw, brudepikehunder. Skulle så gjerne hatt med mine katter, men de er ikke så veloppdragne at det er aktuelt.
Gjest Kiara! Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Ja, vi må bare overtale brudgommen som er allergisk. Men hundene er mer enn klare. Nydelige to hundefrøkner. En liten lassie og en finsk lapphund. Men jeg/vi tenker faktisk at vi skal sy brudepike kjolene. Etter maaaaaaaaaaasse om og men. Ballerinakjoler med kort tyllskjørt i ønsket farge. Mest sannsynlig rosa. Så får hun eldste få en slik sweetheart topp som er det som henger høyest for hennes del. Skulle tro det var hun som skulle være brud slik det styres med kjole og dill. Slik som dette til hun på 15. Så blir de små slik. 1
leirbål Skrevet 13. april 2013 #6 Skrevet 13. april 2013 De blir nydelige. Men dere skal vel ikke ha korsettsnøring i ryggen på kjolene til de små? (Det er det på bildet.)
fruBeist Skrevet 13. april 2013 #7 Skrevet 13. april 2013 Kjolen til hun på 15 ser flott (men kanskje en anelse kort?) ut. De små derimot får jeg assosiasjoner til ballettoppvisning Det kan være på grunn av rosafargen, hvitt kunne kanskje gjort saken bedre for min smak.
Gjest Kiara! Skrevet 13. april 2013 #8 Skrevet 13. april 2013 Nei, korsettsnøring og slike ting styrer vi unna. Det skal jo tross alt sys sammen av undertegnede og mammaen til de små. Jo enklere jo bedre. Det har vært en evig diskusjone spesielt med hun eldste om kjole som skal være sånn og sånn koste det samme som en brudekjole, være spesiel ikke kjedelig + + + så vi har slått igjennom med at vi syr kjolene selv så dette ikke koster det samme som min egen spontan brudekjole tur. De yngste er opptatt av at kjolene skal være litt kjekke å gå med, da må det være litt struttende har jeg skjønt. Men vil gjerne se hva andre tenker for sine brudepiker.
leirbål Skrevet 13. april 2013 #9 Skrevet 13. april 2013 Jeg synes begge var nydelige, og passende for alderen. Hadde jeg vært gjest i bryllupet ditt ville jeg nok tørket en tåre over hvor søte og fine de var. 1
Gjest Kiara! Skrevet 13. april 2013 #10 Skrevet 13. april 2013 Jeg synes begge var nydelige, og passende for alderen. Hadde jeg vært gjest i bryllupet ditt ville jeg nok tørket en tåre over hvor søte og fine de var. Det var fint sagt! Vi pleier å tulle med at i dette bryllupet er det ikke en brud, men 1 voksen brud og 3 yngre brudepiker. De snakker hvertfall om dette bryllupet som om det var deres eget. Så det kan veldig fort gå litt over stokk og stein, men vi blir enige til slutt. Så nå skal vi bare finne en tubetopp til hun eldste i London, det må jo være det minste problemet.
Suzi Skrevet 13. april 2013 #11 Skrevet 13. april 2013 Jeg synes disse brudepikekjolene var fantastisk fine! Hadde min datter vært yngre, enn de 9,5 år hun vil være hadde jeg likt å velge en av de med strutteskjørtene. :-) I går fikk jeg hjem disse kjolene som jeg har bestilt til min datter, regner med å bruke den i ivory på bryllupsdagen.
Gjest Kiara! Skrevet 13. april 2013 #12 Skrevet 13. april 2013 Den i ivory passer jo perfekt til din Suzi. Så ut som kvaliteten på den også var bra.
leirbål Skrevet 13. april 2013 #13 Skrevet 13. april 2013 Skal dere la brudepikene gå helt frem før bruden kommer inn? Jeg ville gjort det siden de blir så søte. Som gjest ville jeg slitt litt med hvem jeg skulle fokusert på. Bruden eller brudepikene. Da får brudepikene oppmerksomheten sin, og bruden blir hovedfokuset når hun kommer inn.
Gjest Kiara! Skrevet 13. april 2013 #14 Skrevet 13. april 2013 Vi har tenkt at de hun yngste skal gå å drysse litt roseblader/paljetter/??? først så kommer de to litt eldre litt bak henne sammen med hver sin hund i bånd. Så kommer jeg alene/sammen med pappa/sammen med brudgommen. De ser jo på dette som deres store dag så det er den absolutt beste løsningen slik at alle får den oppmerksomheten de vil ha. Disse frøknene eeeeeeeeeeeeeelsker å vise seg frem og være midtpunkt, så det finnes ikke noe alternati annet enn det du foreslår. Jeg har jo en kjole som jeg gjerne vil vise frem jeg også. Det er jo besteforeldre, foreldre, tanter og onkler som skal ta bilder å summe seg også. 1
Suzi Skrevet 13. april 2013 #15 Skrevet 13. april 2013 Tror vi også velger en slik løsning. Først brudepiken med blomsterblader, når hun er fremme kommer jeg sammen med min sønn. :-)
Arkivskap Skrevet 13. april 2013 #16 Skrevet 13. april 2013 Har dere diskutert om det er passende med bare skuldre og kort kjole til brudepiken på 15 år? Det var en nydelig kjole da. Men i mange andre sammenhenger så hører vi så mye om hva som absolutt ikke passer i et bryllup. Når hun er 15, så er hun jo nesten voksen!
Gjest Kiara! Skrevet 13. april 2013 #17 Skrevet 13. april 2013 Ja, det er diskutert opp og ned i mente. Jeg er konservativ når det kommer til hva jeg synes passer seg og ikke, spesiel i kirken og andre religiøse steder. Men vi skal feire i hagen der det er greit med bare skuldre og knekort hvis det er hva de vil ha. Disse ballerinakjolene er et kompromiss som er mulig å få til uten å måtte bestille fra utlandet eller betale en liten formue. (kresne mini-divaer). Kjolen til V blir lenger enn den på bildet, det blir heller ikke høye hæler men ballerinasko etc så det er viktig at hun ser ut som den ungjenta hun er å ikke som en på tjue som like gjerne kunne gått på byen... Men som "ballerinaer" med løst hår med krøller, blomsterkrans i håret og lite voksen sminke tror jeg det er ingen som stusser over at skuldrene er bare så lenge vi vielsen er ute. Men skjønner godt hva du mener og vil. 1
Arkivskap Skrevet 13. april 2013 #18 Skrevet 13. april 2013 Hehe, da høres det veldig bra ut! Så for meg en ung jente med høye hæler, og skikkelig oppdressa.
Gjest Kiara! Skrevet 13. april 2013 #19 Skrevet 13. april 2013 Nei, kjære deg jeg har ikke mistet hodet fullstendig! Vi har jo et par unge jenter som er rundt 20 som helt sikkert kommer til å utfordre kleskoden og de aller fleste normer for hvordan man kan kle seg i et bryllup, men brudepikene skal være nettopp være to småjenter og en eldre jente som ikke er helt voksen enda. Jeg "sparket" jo min søster som forlover under kjoleprøvning pga jeg syntes utringningen var upassende. Hun er riktignok tilbake i brudefølget nå i en eller anne rolle, men likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå