Gjest Sjokkert Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Siden jeg var på jobb, tok far med 8-åringen til legen for å følge opp en urinveisinfeksjon. Far kommer hjem og hevder at legen sier 8-åringen har sopp i underlivet, og at den har hun fått av enten mor eller storesøster. Si meg, har det rabla fullstendig for legen. Hvordan kan hun si noe sånn? Hva med de to mannlige individene i husholdningen? Hvorfor er ikke de tatt med i teorien? For å få sopp av andre må det da være sex inni bilde? Er så satt ut at jeg ikke vet mine arme råd. Ingen av oss jentene plaget med sopp heller, og smitte fra bruk av samme toalett er vel litt drøyt? Innspill tas imot med stooor takk!
Armitage Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Siden jeg var på jobb, tok far med 8-åringen til legen for å følge opp en urinveisinfeksjon. Far kommer hjem og hevder at legen sier 8-åringen har sopp i underlivet, og at den har hun fått av enten mor eller storesøster. Si meg, har det rabla fullstendig for legen. Hvordan kan hun si noe sånn? Hva med de to mannlige individene i husholdningen? Hvorfor er ikke de tatt med i teorien? For å få sopp av andre må det da være sex inni bilde? Er så satt ut at jeg ikke vet mine arme råd. Ingen av oss jentene plaget med sopp heller, og smitte fra bruk av samme toalett er vel litt drøyt? Innspill tas imot med stooor takk! Jeg skjønner ikke helt hvordan legen kan hevde at soppen er blitt overført fra noen andre i husholdningen når legen ikke har undersøkt dere og fått konstantert sopp hos noen av dere andre. Sopp kan under aller høyeste grad utvikle seg på egen hånd også. Spesielt hvis man har ustabil ph-verdi nedentil. 9
Gjest Violetta Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Sopp trenger ikke å være smittsomt. Det kan hun ha fått av å ta antibiotika. 4
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Jeg skjønner ikke helt hvordan legen kan hevde at soppen er blitt overført fra noen andre i husholdningen når legen ikke har undersøkt dere og fått konstantert sopp hos noen av dere andre. Sopp kan under aller høyeste grad utvikle seg på egen hånd også. Spesielt hvis man har ustabil ph-verdi nedentil. Akkurat det samme tenker jeg. Var selv plaget med sopp lenge før jeg var seksuelt aktiv. Glutenfri kost kurerte det. Det er en merkelig teori hun serverer. Hvis ikke samboeren har voks i øra og misforstår alt da.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Sopp trenger ikke å være smittsomt. Det kan hun ha fått av å ta antibiotika. Har aldri hørt om noen som har blitt smittet av sopp i underlivet uten at sex har vært inni bildet.
Armitage Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 (endret) Har aldri hørt om noen som har blitt smittet av sopp i underlivet uten at sex har vært inni bildet. Men du vet vel at sopp kan oppstå hos noen uten at man blir smittet først? For hvor ellers skal soppen ha kommet fra? Diverse soppbakterier eksisterer normalt i skjeden, men får først vekstbetingelser når det oppstår forstyrrelser i den normale bakteriefloraen. Hvis man har sukkersyken så kan man f.eks. være utsatt for soppinfeksjoner. Stress, medisiner og tette klær nedentil er også en kjent faktor. Endret 12. april 2013 av Armitage 8
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 Hvis datteren din har hatt UVI og fått antibiotika for det så har hun kanskje fått sopp på grunn av den. Uansett så kan man få sopp helt på egenhånd, og det kan smitte via sex. Skjønner ikke helt hvordan legen så for seg at hun hadde fått det fra deg eller søster..
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Men du vet vel at sopp kan oppstå hos noen uten at man blir smittet først? For hvor ellers skal soppen ha kommet fra? Diverse soppbakterier eksisterer normalt i skjeden, men får først vekstbetingelser når det oppstår forstyrrelser i den normale bakteriefloraen. Joda, sopp oppstår som regel av seg selv,det vet jeg
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #9 Skrevet 12. april 2013 Hvis datteren din har hatt UVI og fått antibiotika for det så har hun kanskje fått sopp på grunn av den. Uansett så kan man få sopp helt på egenhånd, og det kan smitte via sex. Skjønner ikke helt hvordan legen så for seg at hun hadde fått det fra deg eller søster.. Ikke sant,usedvanlig merkelig teori.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Ikke uvanlig å få soppinfeksjon i underlivet etter å ha blitt behandlet med antibiotika for en urinveisinfeksjon.
Gjest Sjokkert Skrevet 12. april 2013 #11 Skrevet 12. april 2013 Ikke uvanlig å få soppinfeksjon i underlivet etter å ha blitt behandlet med antibiotika for en urinveisinfeksjon. Soppen var visst det før antibiotikakuren.
Furstina Skrevet 12. april 2013 #12 Skrevet 12. april 2013 Det bästa är väl att kontakta läkaren och fråga vad han/hon menar egentligen. Men jo, du kan få sopp utan att bli smittad av någon. Antibiotika eller mycket socker i kosten, eller mycket mjölkprodukter, tighta byxor eller ofta tunna strumpbyxor etc kan orsaka förändringar i ph i underlivet Jag hade återkommande soppinfektioner tidigare, men sedan slutade jag att dricka mjölk och har nog inte haft sopp sedan dess. Jag kan äta smör och ost med mera men mjölk till maten blev för mycket för min kropp. Jag dricker i princip inte läsk/brus heller och äter måttligt med godis/snop. Jag ser också till att ha bomullstrosor och inte syntet, att inte ha trosskydd till vardags (det blir fuktigare av det). 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #13 Skrevet 12. april 2013 Siden jeg var på jobb, tok far med 8-åringen til legen for å følge opp en urinveisinfeksjon. Far kommer hjem og hevder at legen sier 8-åringen har sopp i underlivet, og at den har hun fått av enten mor eller storesøster. Si meg, har det rabla fullstendig for legen. Hvordan kan hun si noe sånn? Hva med de to mannlige individene i husholdningen? Hvorfor er ikke de tatt med i teorien? For å få sopp av andre må det da være sex inni bilde? Er så satt ut at jeg ikke vet mine arme råd. Ingen av oss jentene plaget med sopp heller, og smitte fra bruk av samme toalett er vel litt drøyt? Innspill tas imot med stooor takk! Dette er vel bare tull og tøys Ts..tviler på at en lege har sagt det der. http://www.canesten.no/no/Underlivssopp/Smittar.html Anonym poster: 874b6e4d1121320e626acc2737ed2d00 2
Gjest TS Skrevet 12. april 2013 #14 Skrevet 12. april 2013 Dette er vel bare tull og tøys Ts..tviler på at en lege har sagt det der. http://www.canesten....pp/Smittar.html Anonym poster: 874b6e4d1121320e626acc2737ed2d00 Hun sa til og med at truser i samme vaskemaskin kan være grunnen,takk for link. Nå kan jeg la dette ligge,og unnskylde legen for at hun er nyutdannet
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 Hun sa til og med at truser i samme vaskemaskin kan være grunnen,takk for link. Nå kan jeg la dette ligge,og unnskylde legen for at hun er nyutdannet Det smitter jo så lett! I tillegg til at det bare kan oppstå da. Samme badekar, offentlig bad, sitte naken på dosete etc.. TS: jeg ser ar du nå har fått forklaring og håper du svelger ordene om smitta fra menn! Det var å hoppe laaaaangt. Stygt! Anonym poster: 328348c14db9c7c304861fc8f2cdfa98
Gjest ts Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 Det smitter jo så lett! I tillegg til at det bare kan oppstå da. Samme badekar, offentlig bad, sitte naken på dosete etc.. TS: jeg ser ar du nå har fått forklaring og håper du svelger ordene om smitta fra menn! Det var å hoppe laaaaangt. Stygt! Anonym poster: 328348c14db9c7c304861fc8f2cdfa98 Svelger orda,hva prater du om. kan ikke menn ha sopp? Vi er 5 i huset, 3 jenter 2 gutter. Legen peker ut jentene som smittekilde?
Gjest ts Skrevet 12. april 2013 #17 Skrevet 12. april 2013 Det smitter jo så lett! I tillegg til at det bare kan oppstå da. Samme badekar, offentlig bad, sitte naken på dosete etc.. TS: jeg ser ar du nå har fått forklaring og håper du svelger ordene om smitta fra menn! Det var å hoppe laaaaangt. Stygt! Anonym poster: 328348c14db9c7c304861fc8f2cdfa98 Doseter smitter ikke, og det er forskjell på fotsopp og sopp i underlivet.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #18 Skrevet 12. april 2013 Svelger orda,hva prater du om. kan ikke menn ha sopp? Vi er 5 i huset, 3 jenter 2 gutter. Legen peker ut jentene som smittekilde? 1.legen sa det ikke direkte; mannen din sa det direkte. 2.kvinner smitter mye lettere fra seg enn menn Anonym poster: 328348c14db9c7c304861fc8f2cdfa98
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #19 Skrevet 12. april 2013 Doseter smitter ikke, og det er forskjell på fotsopp og sopp i underlivet. .... Jeg håper folk vet det, ja Anonym poster: 328348c14db9c7c304861fc8f2cdfa98
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #20 Skrevet 12. april 2013 Sopp lever jo normalt på huden vår, men er når det blir noe ubalanse i miljøet i kroppen at det vokser over og gir plager. Man trenger ikke være seksuelt aktiv for å få en sopp infeksjon! Men den kan som oftest behandles lett med anti-fungi midler. Anonym poster: ab3c91df408145c8e1ee2f35a0bcca64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå