Frøken eple Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Er det noen av dere som noen gang har lest om dere selv på et forum? Eller har blitt "avslørt" i å skrive om andre? Det florerer jo ganske mange svært personlige historier her hvor hovedpersoner lett vil kunne kjenne seg igjen. Tanker om dette?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Man bør vel tenke seg godt om før man skriver noe som omhandler andre. Personvernloven kan (og bør) taes hensyn til, oppfatningen av "sunn fornuft" er fryktelig individuell og man ser stadig poster der man lurer på hva folk tenker med. Det er i mange tilfeller straffbart å omtale folk på en måte som gjør at de relativt enkelt kan identifiseres, spesielt dersom det handler om a) rasemessig eller etnisk bakgrunn, eller politisk, filosofisk eller religiøs oppfatning, b) at en person har vært mistenkt, siktet, tiltalt eller dømt for en straffbar handling, c) helseforhold, d) seksuelle forhold, e) medlemskap i fagforeninger. Anonym poster: d89cbf66a1883633f0d48cf849df75fd
ViljaH Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Jeg (og forventer at andre) anonymiserer bevisst ved å sjonglere detaljer. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Jeg (og forventer at andre) anonymiserer bevisst ved å sjonglere detaljer. Jeg tror også at det foregår mye omskriving, slik at det vi leser ikke nødvendigvis er noe andre kan kjenne seg igjen i fordi historien ikke er helt "sann". Jo mer utleverende eller spesiell historie, jo mer vil jeg tro folk omskriver og bruker AB-knappen...? Håper i alle fall det! Anonym poster: 619a6c5523087968d12c5a4ccfa341da
Gjest Tirkes Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Jeg har kjent igjen en rimelig utleverende historie der en AB skrev i litt onde vendinger om noen jeg kjente. Det var en spesiell situasjon og alle detaljer stemte. Jeg sjonglerer også tidvis detaljer i slike historier, jeg ønsker ikke at noen skal få den slengt i trynet. Men jeg synes egentlig ikke det er så ille så sant man anonymiserer det så godt man kan - for da vil trolig kun involverte parter evt kjenne seg igjen i historien og ikke naboer, kollegaer og perifære venner.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Har kjent igjen en som skrev her inne. Jeg kjenner henne ikke, da hun hatet meg som pesten før hun traff meg. Hun giftet seg med min x. Jeg har truffet henne en gang face to face. Da demonstrerte hun, og snudde ryggen til meg. Pinlig. Nok om det. Min x og jeg har felles barn. Hun ga tydelige signaler at hun ikke ville ha noe med ungene å gjøre. Så de var ikke i kontakt med sin far. Jeg ringte hjem til de etter en stund, for å stille krav til far. Hun hadde allerede vist hva hun mente, så jeg tok ikke noe hensyn der. (de hadde ikke barn da) Det var hun som tok tlf, og hun sier at han var på jobb. Så tar jeg bilen, kjører til jobben og blir fortalt at han er hjemme. Jeg drar så hjem til de. Hun åpner, og jeg ser inn at han ligger på sofaen. Jeg ble ikke bedt inn, så jeg sto i gangen. Ba han komme seg opp og ut i gangen. Hun var ikke villig til å flytte seg. Så sier jeg ærendet mitt. At han nå får bli far igjen, med de følger det er. Dessuten har DU aldri unger på ferie, jul, påske eller har 5 øre i utgifter. Så fra neste uke snur du. Du ka regne med kraftige regninger fra meg om du ikke snur. Skulle vel ikke ha sagt det. Der får jeg beskjed om å dra til h....hun vil ikke ha noe med hverken meg eller ungene å gjøre. Og det blir ikke snakk om å få 5 øre mere i bidrag. Det var like før jeg tok dørmatten å fleiset til henne. Jeg sa at du har meldt deg ut, så hold kjeft. Og bland ikke din økonomi inn i dette. Hun er ufør. Det var hans leilighet osv. Så går det kansje 2.5 år. Da kommer det et innlegg her inne om grusomme x til mannen. Det ble skrevet ting der som ikke kunne være annen en meg og min x. (spes sak) Hun la ut om deres dårlige økonomi pga meg. Sannheten er at han vet. minstebidrag.(eget firma) At jeg var vanskelig så han hadde aldri unger på besøk osv. Hun kjenner meg ikke,hun var syelig sjalu fortalte min x. Hva hun var sjalu på? Vet ikke. Jeg svarte på hennes tråd her inne. Sannheten var at hun brukte opp sine penger på tull og tøys, og x ville ikke gi henne mere penger. I dag har de to barn, er skilt. I dag uffer hun seg over mine unger som ikke vil ha kontakt med hennes unger. halleluja. Så disse trådene om plagsomme x de har vi bare fra en side. Og jeg tviler på mange av de Anonym poster: 98e4e9b463998ef8a565d6ea671d12f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå