Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig tråder her på KG med spørsmål av type kunne du datet en overvektig person, tenner du på lubne damer osv. Jeg er selv ikke akkurat sylslank og (dessverre) leser jeg disse trådene. Jeg blir ofte lei meg når jeg leser hva enkelte får seg til å skrive og synes synd på de unge som kanskje tar alt dette til seg og får dårlig selvtillit og det som verre er.

Så jeg lurer på hva menes egentlig med overvektig? Hvor mange % over normalvekten er man da? Hva er feit? Dame med former? Hva er kurver?

Jeg ser på meg selv i speilet og lurer på hva KG leserne ville synes om meg. Jeg er dame, 47 år, 167 cm høy og veier nå 77 kg. Det gir en BMI som overvektig. Jeg har gått ned 20 kg og håper å gå ned 10 til, det gir en BMI på 24 som ansees som normalt. Men her på KG virker det som om BMI over 20 er feit.

Jeg er i god fysisk form, glad i turer i skog og mark og til fjells, sykler til og fra jobb hver dag, spiller fotball med ungene mine. Har perfekt kolesterol og alle andre medisinske verdier. Synes jeg ser ganske bra ut, ser selvsagt at jeg ikke er slank, men jeg synes selv ikke jeg er feit. Har kraftige lår, markert innsvinget midje, litt magefett, men ikke sånn at det henger. Jeg er snill, renslig, kan oppføre meg, normalt pen, god jobb, god økonomi, tror jeg er en god venn/venninne osv.

Men er jeg kjærestemateriale? Er vektem min avskrekkende på "normale" menn? Jeg bare lurer, jeg... :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv funnet ut at den vekten jeg er fornøyd med, er ikke min venninne fornøyd med. Og jeg blir værende på min vekt fordi det er min trivselsvekt. Jeg ville ikke brydd meg om å høre hva andre mener om min vekt... Du vil nok få mange forskjellige svar på hva overvekt er for de, det kommer an på vekten deres, tynne, tykke, lave, høye og hva andre har sagt om overvekt til dem...

Skrevet

Leser stadig tråder her på KG med spørsmål av type kunne du datet en overvektig person, tenner du på lubne damer osv. Jeg er selv ikke akkurat sylslank og (dessverre) leser jeg disse trådene. Jeg blir ofte lei meg når jeg leser hva enkelte får seg til å skrive og synes synd på de unge som kanskje tar alt dette til seg og får dårlig selvtillit og det som verre er.

Så jeg lurer på hva menes egentlig med overvektig? Hvor mange % over normalvekten er man da? Hva er feit? Dame med former? Hva er kurver?

Jeg ser på meg selv i speilet og lurer på hva KG leserne ville synes om meg. Jeg er dame, 47 år, 167 cm høy og veier nå 77 kg. Det gir en BMI som overvektig. Jeg har gått ned 20 kg og håper å gå ned 10 til, det gir en BMI på 24 som ansees som normalt. Men her på KG virker det som om BMI over 20 er feit.

Jeg er i god fysisk form, glad i turer i skog og mark og til fjells, sykler til og fra jobb hver dag, spiller fotball med ungene mine. Har perfekt kolesterol og alle andre medisinske verdier. Synes jeg ser ganske bra ut, ser selvsagt at jeg ikke er slank, men jeg synes selv ikke jeg er feit. Har kraftige lår, markert innsvinget midje, litt magefett, men ikke sånn at det henger. Jeg er snill, renslig, kan oppføre meg, normalt pen, god jobb, god økonomi, tror jeg er en god venn/venninne osv.

Men er jeg kjærestemateriale? Er vektem min avskrekkende på "normale" menn? Jeg bare lurer, jeg... :klo:

Du er definitivt et kjærestemateriale, du høres både sunn og flott ut!! Si bare fra om du ønsker deg en kjekk mann på 42 ;)

Skrevet

Du høres flott ut! Vekt er bare et tall, og BMI er hvertfall bare et tall!!!

Skrevet

Tror det kommer an på utgangspunktet man er vant med selv.

Veier man 60 kg, vil det meste over 70 være for mye, mens veier man 90 kg er alt under 80 bra.

Medisink definisjon på overvekt er bmi over 25, så har du en BMI over det er du per definisjon overvektig.

Skrevet

Du er definitivt et kjærestemateriale, du høres både sunn og flott ut!! Si bare fra om du ønsker deg en kjekk mann på 42 ;)

Pass deg så jeg ikke tar deg på ordet! :wink:

Skrevet

Overflødig vekt. Kan ofte bedømmes visuelt.

• Liker 1
Skrevet

Klart du er kjærestemateriale! Vekt er ikke alt og noe av det viktigste er å være ærligt komfortabel med seg selv. Uansett hvor mye vekt man selv syns er pent, og hva andre måtte synes er pent er det dog klart at et sted går det en grense, og det er når man blir såpass overvektig at det begynner å true helsen, og når man føler at vekte hemmer en i hverdagen, ente rent fysisk eller mentalt. Husk for all del også på at BMI er en formalisert måte å måle under/normal/overvekt på. BMI sier ingenting om kroppens sammensetning, det viser kun vekt i forhold til høyde, jeg kjenner mange veldig veltrente som har BMI på over 24, og det er nettopp fordi de har mye muskler, som veier mye, i forhold til lengden sin. sist jeg sjekket(og det er en stund siden) hadde jeg selv en BMI på rundt 22, og jeg har hatt opp til 24 før, og jeg har aldri følt meg feit, rund ja kanskje men siden jeg alltid har vært i god form har det ingen betydning. Glem BMI. Se heller på kroppsfasong, pæreform(med mer fett rundt hofter/lår/rumpe) med fett relativt jevnt fordelt på resten av kroppen, er sunnere en epleform, der man ofte ser tynne ben/armer men fettdepåer kun rundt magen. Høres definitivt ut som om du har pæreform og siden du er i god form og har bra kolesterol etc burde du ikke tenke på vekten din i medisinsk øyemed, men kun etter hva du selv er komfortabel med og ikke hva du tror alle andre vil se /ha.Nyt livet og ha så mye gøy du kan =)

Skrevet

Tror det kommer an på utgangspunktet man er vant med selv.

Veier man 60 kg, vil det meste over 70 være for mye, mens veier man 90 kg er alt under 80 bra.

Medisink definisjon på overvekt er bmi over 25, så har du en BMI over det er du per definisjon overvektig.

Hva om årsaken til at man har høy BMI er pga muskler? Eksen min sleit med å få forsikring fordi han hadde veldig høy BMI....mannen var kroppsbygger.....

AnonymBruker
Skrevet

Slutt og les forum på kvinneguiden om du blir så påvirket. Folk er forskjellige, og du burde være fornøyd sånn som du er nå :)

Anonym poster: 75598689124330461c8df38bac7a3102

Skrevet

Ville sagt at du er overvektig, men flott at du har klart å gå ned! :)

Alle trives på forskjellig vekt, selv får jeg jævlig dårlig selvtillit når skalaen går over 60 kilo.. Skulle ønske det ikke var sånn, jeg er sunn og aktiv men blir aldri fornøyd.

Skrevet

Ville sagt at du er overvektig, men flott at du har klart å gå ned! :)

Alle trives på forskjellig vekt, selv får jeg jævlig dårlig selvtillit når skalaen går over 60 kilo.. Skulle ønske det ikke var sånn, jeg er sunn og aktiv men blir aldri fornøyd.

Det er akkurat slike innlegg jeg blir lei meg av. 60 kg. Jeg kommer aldri ned på 60 kg. Og uansett ville jeg sett skrapa ut hvis jeg veide såpass lite. Jeg veier som sagt 77 kg i dag. For mye, ok. Men jeg synes ikke det er for mye. Men samtidig tenker jeg på om jeg er en sånn dame som en mann ville skjemmes over å bli sett sammen med? Er det sånn at hans "verdi" ville falt dersom han ble sett sammen med meg?

Når jeg ser meg i speilet synes jeg at jeg ser ok ut. Klart jeg ser at jeg er kraftig, men jeg har ikke valker hengende overalt. Når jeg sitter har jeg en valk rundt midjen. Gjør det meg styggere, slemmere, mindre interlektuelt interessant? Jeg håper ikke det, men skal jeg tolke en del innlegg på KG kan jeg egetlig bare gå og grave meg ned. Innimellom postes lenker og bilder av kjente personer som betegnes som chubby, overvektig eller lubben. Og jeg tenker jeg kunne nesten drept for å ha en slik figur.

Og når jeg - en forholdsvis oppegående og selvsikker kvinne - faktisk bryr med om disse meningene på kg, hva i all verden gjør de med unge og usikkre jenter som ennå ikke har skjønt sin egenverdi?

Skrevet

Det er akkurat slike innlegg jeg blir lei meg av. 60 kg. Jeg kommer aldri ned på 60 kg. Og uansett ville jeg sett skrapa ut hvis jeg veide såpass lite. Jeg veier som sagt 77 kg i dag. For mye, ok. Men jeg synes ikke det er for mye. Men samtidig tenker jeg på om jeg er en sånn dame som en mann ville skjemmes over å bli sett sammen med? Er det sånn at hans "verdi" ville falt dersom han ble sett sammen med meg?

Når jeg ser meg i speilet synes jeg at jeg ser ok ut. Klart jeg ser at jeg er kraftig, men jeg har ikke valker hengende overalt. Når jeg sitter har jeg en valk rundt midjen. Gjør det meg styggere, slemmere, mindre interlektuelt interessant? Jeg håper ikke det, men skal jeg tolke en del innlegg på KG kan jeg egetlig bare gå og grave meg ned. Innimellom postes lenker og bilder av kjente personer som betegnes som chubby, overvektig eller lubben. Og jeg tenker jeg kunne nesten drept for å ha en slik figur.

Og når jeg - en forholdsvis oppegående og selvsikker kvinne - faktisk bryr med om disse meningene på kg, hva i all verden gjør de med unge og usikkre jenter som ennå ikke har skjønt sin egenverdi?

Hvorfor lager du et slikt forum hvis du er fornøyd med deg selv? En venninne av meg mener hun bør ta litt av, selv om hun veier bare 45 kilo. Det vil alltid være folk som er tynnere og har finere kropp, men man kan ikke forvente at hele samfunnet skal være "chubby chasers" for at vi skal føle oss bedre. Grunnet til at jeg er misfornøyd med vekten min er fordi jeg var slankere før, men fikk medisiner som ødela metthetsfølelsen min sånn at jeg overspiste.

Skrevet

Hvorfor lager du et slikt forum hvis du er fornøyd med deg selv? En venninne av meg mener hun bør ta litt av, selv om hun veier bare 45 kilo. Det vil alltid være folk som er tynnere og har finere kropp, men man kan ikke forvente at hele samfunnet skal være "chubby chasers" for at vi skal føle oss bedre. Grunnet til at jeg er misfornøyd med vekten min er fordi jeg var slankere før, men fikk medisiner som ødela metthetsfølelsen min sånn at jeg overspiste.

Jeg stiller spørsmål angående folks virkelighetsoppfatning. Jeg vet ikke om jeg er så fornøyd med meg selv, når jeg ser mer i speilet tenker jeg "ikke så verst". Men ut fra diverse innlegg her burde jeg visst tenkt "verst!". Og derfor lurer jeg på om det er jeg som er helt på jordet når jeg synes det er sånn passe ok å ha en vekt som andre tydeligvis synes er avskyelig. Og som du sier, hvis en mann skulle finne meg attraktiv, er han da en "chubby chaser"? Eller kan jeg betrakte meg som en helt vanlig kvinne som har like stor sjanse for at en mann ville falle for meg som en kvinne på 65 kg eller en på 85 kg?

Det har ingenting med at andre kvinner skal føle seg bedre elle verre, jeg bare lurer på hvordan vi defineres ut fra vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Du er sunnere, friskere og høres ut som et bedre kjærestemateriale enn meg og mine 50kg.

Er det noe jeg ville ønsket meg, er det en selvtillit og et sunt syn på kropp. Ikke minst flere turer ut.

Du er heldig, og din fremtidige mann er også heldig :)

Anonym poster: 27cbb65932faba43ddc1f8f31d98f89b

Skrevet

Vel. .jeg er 90 kg og 165 cm. Er på vei nedover nå (begynte på 98), men har ærlig talt aldri slitt med å tiltrekke meg noen av det motsatte kjønn.

Gjest Katten.
Skrevet

Det er vel subjektivt som alt annet.

For meg som trener mye og målrettet, vil kjærestemateriale være noen som deler dette.

Skrevet

"Don't read beautymagazines - they will only make you feel ugly". (Baz Luhrman)

• Liker 2
Skrevet

Det er jo mange nok mannfolk som synes det er helt greit med en litt lubben dame. Er jo også de som synes det er helt uaktuelt. Om du vil være aktuell for flest mulig mannfolk så er det nok bare å gå ned i vekt igjen! Hjelper deg helsemessig og mannemessig!

• Liker 1
Skrevet

Du skal helt klart ikke veie bare 60kg, du må huske på at du er en kvinne i din beste alder som også har født barn. Kvinner på din alder er i mine øyne helt klart finest med "litt ekstra" kg. kraftige lår med markert innsvinget midje er utrolig sexy på kvinner i din alder..

Nå er jeg mann og ikke helt inne på det her BMI greian, men om BMI ikke har noe med alder etc. og gjøre så er den verdt 0 i mine øyne. Jeg mener ei 18års gammel jente på 167cm og 77kg kan helle mot overvektig, mens det er idealvekten på kvinner i din alder. Frykter ikke for at du skal ta meg på ordet, det må du gjerne gjøre! Mann 42;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...