Gå til innhold

Lasagne uten løk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage hjemmelaget lasagne på søndag. To av de som kommer for å spise tåler løk veldig dårlig. Jeg finner bare oppskrifter med løk i kjøttsausen. Går det an å droppe løken? Hva vil skje da? Vil helst slippe å lage Toro sin lasagne (løk i den også, men tror ikke det er særlig mye).

Takk for hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri laget lasagne med løk, så jeg tviler på at noe vil skje, annet enn at det ikke smaker løk.

Mvh Yvone :heiajente:

Skrevet

Det går veldig bra uten. Bare lag en god tomatsaus med kjøtt og gjerne revne grønnsaker i og en god bechamel. Kjøp/lag gode pastaplater og legg lagvis.

Lasagne er veldig enkelt til å være sååå godt :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bare droppe løken, men blir fort litt smakløst. Tenk i litt nye baner, og legg i noen andre grønnsaker eller godt krydder.

Anonym poster: 40a1b6727400f173afac1678991b3fa1

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for kjappe svar :)

Jeg tenkte å bruke oppskriften til matprat. http://www.matprat.n...gjester/lasagne

Bare å droppe løken i den da? :)

Jepp.

Jeg ville laget en uten løk og en med løk siden løk og hvitløk er et must for meg i alle tomat og kjøttdeigbaserte retter :)

Anonym poster: 439756009ce99db09513fb48ac1beb1d

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for kjappe svar :)

Jeg tenkte å bruke oppskriften til matprat. http://www.matprat.n...gjester/lasagne

Bare å droppe løken i den da? :)

Hva med å finhakke en stilk eller to med selleri, og rive et par gulrøtter som du surrer i litt olje og lar koke med i sausen? Da får du med en gang litt mer interessant smak i sausen din.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar igjen :)

Hadde faktisk ikke tenkt på at jeg kan lage en med og en uten! Det tror jeg at jeg skal gjøre, for jeg må uansett bruke to former. Så kan jeg prøve tipsene til Kvist oppi den uten løk. Supert :D

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg tåler ikke løk, men jeg tåler purre og vårløk og bruker ofte det i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...