Salamandria Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Jeg har plutselig fått problemer med internett. Nettsidene bruker LANG tid på å bli lastet inn, og som oftest blir de ikke lastet inn i det hele tatt. Jeg har flere forskjellige nettlesere, og av dem er det kun opera som fungerer. Får alltid opp feilmeldinger på de andre (firefox, crome og ie), selv når internett fungerer som normalt. Jeg deler ruter med huseieren min, og de har ikke opplevd noen problemer. Når jeg kobler meg til ruteren til naboen fungerer opera som normalt. Er det noen som skjønner hva som er problemet her?
TMB Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 Det er trådløst det er snakk om? Her kan mye spille inn. Avstand til ruter, og f. eks. om det er betongvegger i mellom deg og ruteren. Du kan prøve å gå på startmenyen og skrive CMD. Trykk enter og en svart boks kommer opp. I denne skriver du: ipconfig /release Trykk enter og vent til den er ferdig. så skriver du: ipconfig /renew Se om det blir bedre da.
TMB Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 Da vil jeg tro problemet er at ruteren står for langt unna. Har du andre enheter koblet til den (f. eks. mobiltelefon) som opplever like dårlig nett?
Salamandria Skrevet 12. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2013 Det fungerer bra med mobilen, og symbolene på pc'en sier at dekningen nesten er full. Med ruteren til naboen har jeg kun én strek med dekning, og det fungerer perfekt.
TMB Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Kan du prøve å gå inn på samme sted som i sted (cmd) og skrive ipconfig /flushdns og se om det blir bedre da.
Salamandria Skrevet 12. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2013 Ble ikke noe bedre av det heller. Merkelig..
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Bruker naboen samme kanal? http://www.metageek.net/products/inssider/ Anonym poster: fda9bc12f77b9d209d05caaacae8df72
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Hva mener du med samme kanal? Hvis naboen bruker samme kanal (eller frekvens da), kan du få problemer med internetten din. Programmet viser hvilken du og naboen din bruker. Anonym poster: fda9bc12f77b9d209d05caaacae8df72
Salamandria Skrevet 12. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 12. april 2013 Skjønner ikke hvordan jeg bruker programmet. Har lastet det ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå