Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En stor, dansk studie har vist en sammenheng mellom inntak av lettbrus i graviditeten og utvikling av astma hos barnet. Også yoghurt med lavt fettinnhold er assosiert med astma.

Det tar nok en stund før dette kommer inn i de norske retningslinjene, men nå er dere i hvert fall klar over det! :)

Anonym poster: 21cba6fe1451f5aa6d350f79ff7b2ba2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt er farlig, vi er klar over det.

Anonym poster: c359098a58c8eb3f7c75166f1126d24d

• Liker 16
Gjest Tekola
Skrevet

Har du en link til studien? Hadde vært interessant å lese den! :)

Spiser heller mindre av sukkerholdige produkter enn lettprodukter uansett :P

AnonymBruker
Skrevet

Finnes nok et studie på at det meste kan være farlig om man leter litt :)

Anonym poster: ba5af051c85fed1894c636973b8e4f9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er man sikker på det ikke er dihydrogenmonoksidet som er det giftige stoffet? Jeg har hørt at flere produsenter lager lettbrus med dihydrogenmonoksid.

Anonym poster: 1d6ded90e0ddb7247504964a742c27f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er man sikker på det ikke er dihydrogenmonoksidet som er det giftige stoffet? Jeg har hørt at flere produsenter lager lettbrus med dihydrogenmonoksid.

Morsomt!

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt!

Nei, det er slettes ikke morsomt. En av bieffektene av å få i seg for meget dihydrogenmonoksid er at man konstant må tisse. En annen er at man svetter. Det finnes folk som har dødd på bare noen timer av å ha fått i seg for mye dihydrogenmonoksid. Dihydrogenmonoksid er faktisk skadelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lettbrus smaker så grusomt, det burde vel være en advarsel i seg selv?

Nei, hell heller innpå med coca cola og sjokolademelk, det er sunt.

Anonym poster: d4e4fd4696728d677953040d7d8fe6de

• Liker 1
Gjest Ratata
Skrevet

Får håpe de snart finner ut at røyking kan være skadelig også.

Aldri sett så mange røykende gravide som da jeg oppholdt meg i København.

• Liker 6
Skrevet

En stor, dansk studie har vist en sammenheng mellom inntak av lettbrus i graviditeten og utvikling av astma hos barnet. Også yoghurt med lavt fettinnhold er assosiert med astma.

Det tar nok en stund før dette kommer inn i de norske retningslinjene, men nå er dere i hvert fall klar over det! :)

Visste du at aspartam som finnes i lett produkter omdannes til metanol i kroppen, ved større inntak så omdannes det til formaldehyd og maursyre....

Så tenk på det neste gang du drikker lettbrus, ikke bare gir du barnet ditt astma, men du utsetter deg selv og nurket ditt for giftigestoffer.....

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, og tenk, det er alkohol i nybakt brød! Nei, alle sammen nå dør vi!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Visste du at aspartam som finnes i lett produkter omdannes til metanol i kroppen, ved større inntak så omdannes det til formaldehyd og maursyre....

Det er pga dihydrogenmonoksidet...

AnonymBruker
Skrevet

Det er pga dihydrogenmonoksidet...

Jeg vet at du sitter og venter på at noen skal gå på limpinnen slik at du kan avsløre hva H2O egentlig er. Men jeg tror du bare kan gi opp.

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

Sophie-Ann, mod

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Så tenk på det neste gang du drikker lettbrus, ikke bare gir du barnet ditt astma, men du utsetter deg selv og nurket ditt for giftigestoffer.....

Nei, nei, nei... Helt feil.

Aspartam består av fenylalanin, aspartat og metanol. Det omdannes ikke til metanol. De to førstnevnte er vanlige aminosyrer, mens metanol er tresprit. Metanol i seg selv er ikek farlig men omdannes til formaldehyd og maursyre i kroppen, som kan være farlig i større mengder. Andelen metanol i aspartam er uansett så lav at dette ikke er noe man skal bekymre seg for. Det er mer metanol i f.eks fruktjuice.

Anonymous poster hash: 8c929...105

• Liker 11
Skrevet

Et apropos, det er ikke kun lettbrus som inneholder aspartam! I alle slike tråder der noen advarer mot aspartam, henger man seg alltid opp i lettbrus. Aspartam finnes i mange andre drikkevarer også, f.eks. saft uten tilsatt sukker. Så hvis man er virkelig bekymret for dette, er det ikke bare lettbrus man må holde seg unna.

Selv drikker jeg både min lettbrus og fun light med glede, uten å overdrive mengdene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at du sitter og venter på at noen skal gå på limpinnen slik at du kan avsløre hva H2O egentlig er. Men jeg tror du bare kan gi opp.

Hey - det har funka før.

Anonymous poster hash: bf8fb...1b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Visste du at det du sier der er vås og feilinformasjon fra ende til annen? AB#...105 har helt rett. Jeg gjentar et lite poeng en gang til, sånn i tilfelle det gikk deg hus forbi

DET ER MER METANOL I EPLEJUICE. Og appelsinjuice. Og i tomater.

Får du ikke sårlig samvittighet av å ukritisk spre slikt tull videre?

Anonymous poster hash: bf8fb...1b9

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...