AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #1 Del Skrevet 12. april 2013 Har lest en del rundt og skjønt at mange har god effekt av magnesium når de får migreneanfall. Men kan man ha nytte av dette selv om man ikke har magnesiummangel? Jeg aner ikke om jeg mangler det, har ikke merka noe til det sånn ellers. Men syns absolutt det kan være verdt å prøve det når jeg får migreneanfall. Anonym poster: 9f412474836bf90595a24b0614e935d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 12. april 2013 #2 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Magnesium virker krampeløsendes og mange får litt lettere anfall eller reduserte anfall ved bruk av magnesium "Viktigheten av magnesium ved migrene er vist i flere kliniske og eksperimentelle studier. Magnesium har en effekt på serotininreseptorer og nitrogenoksidsyntesen og NMDA-reseptorer." http://www.lommelege...ikkel/magnesium Da er det nok best å ta magnesium forebyggendes,dvs hver dag, istedenfor ved kun anfall. I alle fall hva min nevrolog anbefalte meg ved bruk av magnesium Endret 12. april 2013 av Kårky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #3 Del Skrevet 12. april 2013 men jeg har jo egentlig ikke noe som tyder på magnesiummangel, så vidt jeg vet. Gjør det noe å ta magnesium da? Anonym poster: 9f412474836bf90595a24b0614e935d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 12. april 2013 #4 Del Skrevet 12. april 2013 http://www.apotek1.no/kost-og-ernaering/vitaminer-mineraler/magnesium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #5 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg går på en medisin som gir muskelkramper som en bivirkning, det ble borte etter jeg begynte på magnesium, har ingen bivirkninger av magnesium som jeg merker. Det skal være ganske trygt å ta det. Anonym poster: 7a8002a048685b0abd71caf54bf81ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 12. april 2013 #6 Del Skrevet 12. april 2013 magnesium kan gi magevondt og diare. Samt om en har problemer med sure oppstøt pga slapp lukkemuskel,kan det gi økt syre oppstøt. I alle fall fikk jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #7 Del Skrevet 12. april 2013 http://www.apotek1.n...raler/magnesium Syns det var litt interessant at det står her at bananer inneholder magnesium. Visste ikke det, men får alltid en ekstremt trang til å spise banan når jeg får migrene og har opplevd at det er det eneste som kan døyve smertene litt! Anonym poster: 9f412474836bf90595a24b0614e935d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 12. april 2013 #8 Del Skrevet 12. april 2013 Der kan du se! Flott at du får lindring da! Spør legen om bananer på blå resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadyAntebellum Skrevet 12. april 2013 #9 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg tar magnesium forebyggende:) lureste jeg har oppdaget, for det virker! Men ikke alle typene magnesium, kun bio magnesium funker på meg.. Bytter jeg er det full migrenefest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #10 Del Skrevet 13. april 2013 Syns det var litt interessant at det står her at bananer inneholder magnesium. Visste ikke det, men får alltid en ekstremt trang til å spise banan når jeg får migrene og har opplevd at det er det eneste som kan døyve smertene litt! Anonym poster: 9f412474836bf90595a24b0614e935d6 Bananer er også radioaktive. Men bare littegrann. Nyt bananen din du! Anonym poster: f65132db51a149f808dc76d9f425870b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2013 #11 Del Skrevet 13. april 2013 Der kan du se! Flott at du får lindring da! Spør legen om bananer på blå resept. Ikke det at det hjelper såå mye, men det er på en måte det eneste som tilfredstiller meg litt når hele kroppen føles i totalt ubalanse og smertehelvete. Er jo ikke sikkert det har noe med magnesium å gjøre, men det var jo litt interessant i og med at det er snakk om at magnesium kan hjelpe Anonym poster: 9f412474836bf90595a24b0614e935d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadySizz Skrevet 13. april 2013 #12 Del Skrevet 13. april 2013 Magnesiumtilskudd er det verste jeg har vært borti. Nå skal det sies at jeg tok ganske så stor dose,da det var nok ett "kjerringråd" mot mental helse faktisk. Gikk med store magekramper/smerter i tre dager før jeg ble lagt inn på sykehuset. Lå til overvåkning i ett døgn og ble deretter sendt hjem med den verste diareen jeg har vært borti som hang i i par-tre dager etterpå. Men tror du kan bruke det selv om du ikke har noe til mangel,bare pass på at det er en lav dose. For funker det på migrene er det jo verdt å prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 13. april 2013 #13 Del Skrevet 13. april 2013 Magnesiumtilskudd er det verste jeg har vært borti. Nå skal det sies at jeg tok ganske så stor dose,da det var nok ett "kjerringråd" mot mental helse faktisk. Gikk med store magekramper/smerter i tre dager før jeg ble lagt inn på sykehuset. Lå til overvåkning i ett døgn og ble deretter sendt hjem med den verste diareen jeg har vært borti som hang i i par-tre dager etterpå. Men tror du kan bruke det selv om du ikke har noe til mangel,bare pass på at det er en lav dose. For funker det på migrene er det jo verdt å prøve det Det kan skje ja. Hvor mye tok du egentlig ? En skal følge anvisning på esken/boksen. Noen kan jo reagere på det uansett dosering, jeg har irritabel tarm og vanlig dosering kan gi mageknip og diare på meg i enkelte perioder. Men ikke normalen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadySizz Skrevet 13. april 2013 #14 Del Skrevet 13. april 2013 Det kan skje ja. Hvor mye tok du egentlig ? En skal følge anvisning på esken/boksen. Noen kan jo reagere på det uansett dosering, jeg har irritabel tarm og vanlig dosering kan gi mageknip og diare på meg i enkelte perioder. Men ikke normalen Kremt..det var det da,tok ganske mye. Var vel oppe i 3-4 daglig,så imellom 900-1200mg hver dag i to-tre uker. Ikke rart det ble sykehustur (Sto at man skulle ta "overdose" over en viss tid om man skulle merke noe virkning i forhold til psyken. Er vel bullshit som mye annet,men her er ingenting uprøvd ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 14. april 2013 #15 Del Skrevet 14. april 2013 hehe, ikke alltid det er greit med overdoser av "naturmedisin" nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #16 Del Skrevet 14. april 2013 Å herregud, er det derfor jeg har fått så mye halsbrann/sure oppstøt! Jeg har gått på magnesium fast hver dag i flere mnd og halsbrannen kom hakk i hæl. Logisk egentlig siden den er lett krampeløsende. Jeg tar det mot rastløse ben og det fungerer ganske så bra. Anonym poster: 10dbd42cfa4952c066066e2df31287fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadySizz Skrevet 14. april 2013 #17 Del Skrevet 14. april 2013 hehe, ikke alltid det er greit med overdoser av "naturmedisin" nei. Nei det er bra sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå