Gå til innhold

Eneste i omgangskresten som spiser sunt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har ingen venner som er veldig opptatt av mat og trening, og familien min er fastfoodlovers. Kjæresten min lever på pølser, ferdigpizza og cola.

Familiemiddager består av pasta, hjemmelaget pizza, lasagne, gryteretter med masse fløte og salt, og de elsker lyse baguetter som tilbehør. De sverger til det usunne for ingenting gir den samme smaken...

Er det andre her som er i samme situasjon?

Jeg har prøvd å spise sunt og "rent" det siste året, men det er fryktelig vanskelig når ingen rundt meg liker endringen min.

Jeg må nesten isolere meg litt fra familien og kjæresten når jeg skal spise.

Er det andre i lignende situasjon som vil dele litt tanker, tips eller råd?

-jente på 22

Anonym poster: 2800330c2490fd529b7848cf28ee6249

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Samme her til en viss grad. Det virker som dette er veldig vanlig.

Mitt eneste råd er å bare akseptere at dere er forskjellige. Lag sunn middag til deg selv og ta med til familien. Ikke kommenter deres usunne mat, og ikke reager om de kommenterer din sunne. Eventuelt kan du spise små posjoner av den usunne maten for å holde på husfreden. Ta med diger salat og eget brød?

Spiser typen din sunn mat når du lager til begge to? Hvis ikke lager dere separat middag.

Du kan ikke endre familien din. Pass på at de ikke får endre deg:) Om de kommenterer negativt må du bare heve deg over det og si ifra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ingen av mine venninner spiser sunt, og familien spiser også mer eller mindre usunt . Kjæresten min spiser også usunt så jeg må lage to middager til oss. En til han og en til meg og barnet mitt!

Anonym poster: ddee5da7365ac4198f8a36e632140bc3

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du lage middag til han? Hvis han velger å spise anderledes enn majoriteten (du+barn) så får han lage middag selv.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...