AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #1 Skrevet 12. april 2013 Leste denne bloggen idag og ble nysgjerrig. Jeg sliter med en del plager. Spesielt muskelplager. Kroppen vil ikke kvitte seg med avfallsstoffer og jeg får mye smerter og jeg legger på meg. http://heidishverdagspjatt.blogg.no/1306955089_natron_veien_til_bedr.html Noen som har prøvd denne natronkuren? Er det virkelig så bra som bloggeren påstår? Eller kan det være farlig? Skeptisk til alle vidunderkurer, men er også villig til å prøve mye for å bli friskere. Anonym poster: 9ca8dd34585554209ab8a65d856e6f11
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #2 Skrevet 12. april 2013 http://tjomlid.com/2013/04/12/hvorfor-ph-dietter-og-natronkurer-ikke-virker/ Les. Anonym poster: adea066095886386395fd06096c56ea1 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #3 Skrevet 12. april 2013 Hva mener du med at kroppen din ikke vil kvitte seg med avfallsstoffer? Har du nyresvikt? Anonym poster: f8241ef0326ff54920a3a24aa3909fbe 4
Gjest strykebrett Skrevet 12. april 2013 #4 Skrevet 12. april 2013 En slik natronkur vil nok ikke skade deg, men den vil heller ikke ha noen effekt på helsen din. Kroppen regulerer PH selv, og du klarer ikke å endre PH-nivået i kroppen med kosthold. Om PH avviker fra det som det skal være har du en alvorlig lidelse, og er sannsynligvis innlagt på sykehus og alt for dårlig til å sitte på KG. Ser noen har linket til Tjomlid sin blogg om emnet over her, den er en bra kilde til informasjon om temaet. Pernille Nyhlen har også laget et fint innlegg om syrer og baser og slikt hvis du er interessert i å lære mer. Skjønner at man vil prøve alt når man er syk, og dette er jo noe som koster deg lite. Jeg vil uansett fraråde på det sterkeste å gå til innkjøp av diverse "naturlige" preparater som er i salg som liksom skal regulere PH, de har vist seg å inneholde både bly, kvikksølv og andre skadelige stoffer. Så om du uansett ønsker å prøve dette, til tross for at det ikke finnes noe vitenskap bak, bør du holde deg til det du får i vanlig matvarebutikk. Håper du blir frisk!
Asso Skrevet 12. april 2013 #5 Skrevet 12. april 2013 Det jeg har lært oppigjennom årene av å lage mat er at natron er en sort for "hevingsmiddel". Jeg ville aldri drukkert natron, og tror jeg ville ha blitt rimelig oppblåst av det. Jeg tenker når du spiser lapper og lignende, det tar ikke lange tiden før du kjenner en "full" følelse i magen, og jer ser for meg at det er natronet som fungerer.. Eller tar jeg helt feil?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #6 Skrevet 12. april 2013 Det jeg har lært oppigjennom årene av å lage mat er at natron er en sort for "hevingsmiddel". Jeg ville aldri drukkert natron, og tror jeg ville ha blitt rimelig oppblåst av det. Jeg tenker når du spiser lapper og lignende, det tar ikke lange tiden før du kjenner en "full" følelse i magen, og jer ser for meg at det er natronet som fungerer.. Eller tar jeg helt feil? Det er feil ja. Det finnes natrontabletter som funker for å nøytralisere syre i kroppen, brukes ved f.eks nyresvikt. Anonym poster: 067809340a7970c44638e83b5147c165
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #7 Skrevet 12. april 2013 Natron er det samme som bikarbonat. Bikarbonat skiller bukspyttkjertelen ut når vi bla spiser. Så vi har det i oss og det er ikke farlig, men det renser da ikke kroppen! Nyrer, lunger og lever renser kroppen. Har du svikt i de organene blir du skikkelig syk, fort. Ellers så er det nok andre ting som må gjøres. Anonym poster: fc02a8a0c59b1ebcf249d8f8df887aac
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #8 Skrevet 12. april 2013 Det er feil ja. Det finnes natrontabletter som funker for å nøytralisere syre i kroppen, brukes ved f.eks nyresvikt. Anonym poster: 067809340a7970c44638e83b5147c165 Det gjøres i samråd med lege, og er ikke noe man suller med på egenhånd. På den annen siden kan man godt drikke natronvann nå og da, men så mye friskere blir man ikke. Kroppen er lagd for å opprettholde en veldig bestemt phverdi, og det skal mye til for å rikke på denne. Om kroppen virkelig var veldig sur, ville man vært dau. Dere som er overbevist om at disse phkurene hjelper, dere er klar over at magesyra holder en ph på 2-3? Så hvordan skal natron påvirke phverdien i blodet når natronen må gjennom det syrebadet først? Natron er ganske svakt basisk, og har ingen sjanse mot sterk magesyre, den miksen som går ut i tarmen vil være sur omtrent uansett hvor mye natron man pøser ned. Hadde man likevel klart å drikke såpass mye at magesyra ble nøytral, hadde man sannsynligvis endt på sykehuset til pumping. Det ligger en bra link i innlegg to, som river "argumentene" for disse ph-kurene i fillebiter. Anbefaler alle å lese den. Anonym poster: d44603e6ded0e27e19be5614480db159
Gjest Sanne__ Skrevet 12. april 2013 #9 Skrevet 12. april 2013 Oi nå tenkte jeg på hornsalt jeg. Like før jeg gikk til kjøkkenskapet gitt. Natron ja .... tenke.....er ikke det sånn alkoholikere tar når de er dårlig i fordøyelsen mener jeg å huske...?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #10 Skrevet 12. april 2013 Oi nå tenkte jeg på hornsalt jeg. Like før jeg gikk til kjøkkenskapet gitt. Natron ja .... tenke.....er ikke det sånn alkoholikere tar når de er dårlig i fordøyelsen mener jeg å huske...? Tror kanskje du tenker på Nyco? Det er samme stoff + vinsyre i pulverform. Bland dem i vann og de reagerer med hverandre. Anonym poster: d44603e6ded0e27e19be5614480db159
JohnS Skrevet 12. april 2013 #11 Skrevet 12. april 2013 Leste denne bloggen idag og ble nysgjerrig. Jeg sliter med en del plager. Spesielt muskelplager. Kroppen vil ikke kvitte seg med avfallsstoffer og jeg får mye smerter og jeg legger på meg. http://heidishverdag...n_til_bedr.html Noen som har prøvd denne natronkuren? Er det virkelig så bra som bloggeren påstår? Eller kan det være farlig? Skeptisk til alle vidunderkurer, men er også villig til å prøve mye for å bli friskere. Anonym poster: 9ca8dd34585554209ab8a65d856e6f11 En grei hovedregel er å aldri høre på noen som ikke vet hvordan pH skrives (ikke ph, PH eller Ph) eller bruker ord som "giftstoffer". Det stemmer ikke at inntak av natron ikke kan påvirke kroppens pH, og stort inntak kan medføre uheldig forstyrrelse av syre-base-balansen. Med mindre du har påvist surt blod eller relatert tilstand hos lege er det ikke noe som har noe for seg.
isbjørnungen Skrevet 12. april 2013 #12 Skrevet 12. april 2013 Orker ikke argumentere, derfor oppsummering: NEI, natron funker ikke som vidunderkur. Tur i skog og mark kan derimot fikse alle problemene du nevner. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 12. april 2013 #13 Skrevet 12. april 2013 Kroppen "jobber" kontinuerlig for å holde nøytral PH-verdi. Blir man for sur/basisk, dør man. Alternativ medisin-tullinger som påstår at kroppen din er sur/basisk, ljuger eller lurer deg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #14 Skrevet 12. april 2013 Kroppen "jobber" kontinuerlig for å holde nøytral PH-verdi. Blir man for sur/basisk, dør man. Alternativ medisin-tullinger som påstår at kroppen din er sur/basisk, ljuger eller lurer deg. og tar betalt for å "kurere deg" Anonym poster: d44603e6ded0e27e19be5614480db159
studerende Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 Oi nå tenkte jeg på hornsalt jeg. Like før jeg gikk til kjøkkenskapet gitt. Natron ja .... tenke.....er ikke det sånn alkoholikere tar når de er dårlig i fordøyelsen mener jeg å huske...? Alkoholikere har en tendens til ¨å få kronisk betennelse i bukspyttkjertelen, så det kan sikkert stemme
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå